• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • ceciliabkbh

Många kloka människor här! Behöver lite råd!

Hade senaste mensen 16 juni, ägglossning 3 juli (testade mig). Sedan kom mensen och jag tänkte nej det tog inte denna gång heller. Efter att ha blödit till o från i 12 dagar så var det min man som sade att jag skulle ta ett gravtest. Jag plussade! Bör vara i vecka 5+2 idag alltså.

Problemet är att jag fortfarande blöder. Det är inte så mycket, byter trosskydd hela tiden dock för det kommer lite hela tiden. Tränade nyss och nu kom det lite mer.

Sist jag var gravid och ringde Kvinnohälsan och sade att det blödde så fick jag ingen hjälp för att det var ju inte så mkt blod ändå. Det hela slutade i missfall och nu känner jag mig orolig igen.

Hur gör ni för att få tidiga ultraljud?? Hon ville ha in mig på ultraljud 12 september. Ska jag oroa mig till dess verkligen? :/

• lilsis
    ceciliabkbh skrev 2016-07-26 14:35:14 följande:

Hade senaste mensen 16 juni, ägglossning 3 juli (testade mig). Sedan kom mensen och jag tänkte nej det tog inte denna gång heller. Efter att ha blödit till o från i 12 dagar så var det min man som sade att jag skulle ta ett gravtest. Jag plussade! Bör vara i vecka 5+2 idag alltså.

Problemet är att jag fortfarande blöder. Det är inte så mycket, byter trosskydd hela tiden dock för det kommer lite hela tiden. Tränade nyss och nu kom det lite mer.

Sist jag var gravid och ringde Kvinnohälsan och sade att det blödde så fick jag ingen hjälp för att det var ju inte så mkt blod ändå. Det hela slutade i missfall och nu känner jag mig orolig igen.

Hur gör ni för att få tidiga ultraljud?? Hon ville ha in mig på ultraljud 12 september. Ska jag oroa mig till dess verkligen? :/

Jag har historik med utomkveds och ska därför erbjudas tidigt VUL, eg redan nu men det går lite trögt.

Annars är privata gynekologer ofta mer generösa med tidiga VUL.
  • lillskrutten
    ceciliabkbh skrev 2016-07-26 14:35:14 följande:

Jag har läst på lite idag då jag fick färgade flytningar i fm i v 5(4+6) och flytningar kan man ha och behöver ej söka vård men det står att vid färskt blod ska man få kolla upp det.

Stå på dig om du är orolig!
  • ceciliabkbh
    lillskrutten skrev 2016-07-26 17:50:53 följande:
    Jag har läst på lite idag då jag fick färgade flytningar i fm i v 5(4+6) och flytningar kan man ha och behöver ej söka vård men det står att vid färskt blod ska man få kolla upp det.

Stå på dig om du är orolig!
    Mjo färskt är det allt. Har blödit varje dag sedan 16 juni. Trodde det var mens först men plussade igår. Inte så mkt som sagt. Försöker få tag på hjälp men det är inte det lättaste i semestertider :(

Är ju inte rosa flytningar eller så, utan rött blod... Får se vad de säger om jag kommer fram. Känns som MF :(
  • LMKL
    J21 skrev 2016-07-26 13:29:46 följande:

V 6+2 idag. Herregud vad mina bröst har svällt upp och blivit helt enorma! Bikinin passade inte ens häromdagen, tur att jag hade baddräkt med också, annars hade familjen börjat undra...:)

Precis som mina! Står rakt ut och när jag mätte omkrets var de 5-6 cm större. Är i vecka 8+3. :)
  • MissJL

Fy vad drygt det är i den här värmen... Jag är i v 6 o har redan lagt på mig 3 kg! Har fått värsta bilringen :P Tycker inte jag äter så mycket mer el onyttigt.. Men men.. Tjockare ska vi väl bli?! ;)

• lilsis

Appropå CB digital visade mitt 2-3 i v 5+3 och idag 5+6 3+. Vet inte vilken dag det slog om.

• Anonym (Ledsen)
    lilsis skrev 2016-07-26 20:12:59 följande:

Appropå CB digital visade mitt 2-3 i v 5+3 och idag 5+6 3+. Vet inte vilken dag det slog om.

Så blev det för mig.

2-3 i vecka 5+3 och 3+ i vecka 5+4
  • FlikkanM
    MissJL skrev 2016-07-26 18:45:14 följande:

Fy vad drygt det är i den här värmen... Jag är i v 6 o har redan lagt på mig 3 kg! Har fått värsta bilringen :P Tycker inte jag äter så mycket mer el onyttigt.. Men men.. Tjockare ska vi väl bli?! ;)

Men menar du, precis samma här, vätskefylld och vikt ökning redan och en svälld mage!
Svar på tråden BF mars 2017