• Mammatilljesperochkevin06

vi från Skåne som har BF jan/feb-17

Halloj Gravidisar ja jag tänkte starta en tråd för oss som bor nere i Skåne :) själv bor jag i Malmö är 32 år har två pojkar 13-11år och en bebis på jäsning:) vecka 9 nu med mitt livskärlek :) han är 37 och har en dotter sedan tidigare detta blir vårt första gemensamma så kom igen å skriv lite från er hur ni mår och allt :) jag mår väl bra mina symptom kommer å går har mest illamående och strammande mage :)

• Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17
  • tindistar

Hejsan! Här hänger jag på. Bor utanför Hörby och väntar mitt femte barn i januari 2017. Är 28 (om 3 veckor 29 år). Är gift sedan 8 år men tillsammans i snart 11. Alla barn har jag med samma man så vi har än så länge 3 flickor och 1pojke. Ska bli spännande att se vad det blir för något denna gång.

tindistar skrev 2016-06-29 11:16:48 följande:

Hejsan! Här hänger jag på. Bor utanför Hörby och väntar mitt femte barn i januari 2017. Är 28 (om 3 veckor 29 år). Är gift sedan 8 år men tillsammans i snart 11. Alla barn har jag med samma man så vi har än så länge 3 flickor och 1pojke. Ska bli spännande att se vad det blir för något denna gång.

Välkommen:)
  • Ox2

Välkommen!

Vi var på kub igår. Såg en sprattlade liten bebis med nackspalt på 1,7 mm. Slutresultatet får vi om 7-8 arbetsdagar. Bm kollade runt och tyckte allt såg bra i förhållande till den veckan jag är. Dock tyckte hon Enl hennes mätningar att jag var längre gången. Så det nya datumet är 5/1 alltså 13+0 idag.

Moderkakan ligger i bakvägg denna gången vilket ska bli spännande. De andra gångerna har jag haft den i framvägg.

Hur ska ni andra göra ang kön, ta reda på el inte??

• Ox2
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-06-30 18:41:28 följande:

Jag ska ta reda på kön så fort jag kan:) men känner mer å mer där e en liten pojk:)

Det gör vi också. Har gjort det med de två andra. Kan inte hålla oss. Alldeles för nyfikna.

Jag är dock helt övertygad om att det är en pojke till!! Tänker han hela tiden.

Berättade för pojkarna idag att de ska få ett syskon till! Den blivande femåringen blev lite glad och blyg mendans treåringen protesterade ljudligt att han inte ville bli storebror, bara lillebror... Hehe så sött. Han lugnade sig sen...
  • Ljunggren

Hej! 

Jag är 30 år och bor i strax utanför Hörby :) 
    Väntar vårt andra barn, är i v9+0.
    Dock har jag inte kommit dit när jag vågar hoppas för mkt ännu, då vi fått mf tidigare. Bokat ett VUL i 11+0, så två veckor dit. 
    Om allt går bra på vårt bokade besök så kommer jag boka tid för KUB. 

Vi har ännu inte berättat för ngn mer än för våra två absolut närmaste vänner. Vi kommer inte berätta förrän efter resultatet på KUB. Jag vet inte varför, men det känns viktigt. Egentligen skulle jag vilja att vi höll det för oss själva fram tills efter RUL, men då jag fött barn tidigare kommer troligen min midja avslöja mig allt för mkt.. 

Ang könet är vi överens om att inte ta reda på det, det är inte viktigt för oss vilket kön det blir. Däremot kan jag erkänna att då jag väntade mitt första barn "väntade på en flicka", men ut kom en pojke. Det jag hunnit med att tänka nu är att jag "väntar på en pojke" så kanske blir det tvärtom denna gång? 

• Ox2

Viktigt är det väl inte. Det viktigaste är väl att det kommer ut ett friskt barn. Den oron känner jag ökar för varje gång. Vad säger ni som fött fler barn än mig? Däremot är jag så himla nyfiken så finns det en möjlighet så kan jag inte stoppa mig själv hihi

Den officiella policyn på det sjukhuset jag tillhör är att dom inte talar om könet men de allra flesta får veta ändå om det går att se.

Ni som kommer neråt ifrån, vet ni om det senare ul runt v32 finns kvar fortfarande är man har slutligen tagit bort det?

Ljunggren skrev 2016-07-01 00:57:26 följande:

Hej! 

Jag är 30 år och bor i strax utanför Hörby :) 
    Väntar vårt andra barn, är i v9+0.
    Dock har jag inte kommit dit när jag vågar hoppas för mkt ännu, då vi fått mf tidigare. Bokat ett VUL i 11+0, så två veckor dit. 
    Om allt går bra på vårt bokade besök så kommer jag boka tid för KUB. 

Vi har ännu inte berättat för ngn mer än för våra två absolut närmaste vänner. Vi kommer inte berätta förrän efter resultatet på KUB. Jag vet inte varför, men det känns viktigt. Egentligen skulle jag vilja att vi höll det för oss själva fram tills efter RUL, men då jag fött barn tidigare kommer troligen min midja avslöja mig allt för mkt.. 

Ang könet är vi överens om att inte ta reda på det, det är inte viktigt för oss vilket kön det blir. Däremot kan jag erkänna att då jag väntade mitt första barn "väntade på en flicka", men ut kom en pojke. Det jag hunnit med att tänka nu är att jag "väntar på en pojke" så kanske blir det tvärtom denna gång? 

Men kub görs endast om du är över33år ?
Svar på tråden vi från Skåne som har BF jan/feb-17