• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • jyns00
    adnils skrev 2016-07-02 10:02:37 följande:

Jag har plussat idag. Vet inte om jag vågar tro på det men hoppar in ändå. Vi har haft ganska svårt att bli gravida nu. O förra graviditeten startade jobbigt o innan dess flera mf.
    Vi har ett barn som är född maj 14.
    Nu är BF 3/3.
    Vi bor i norra Skåne.

Grattis till pluset :D jag bor i södra Skåne! Vad är ditt bf?
  • adnils
    jyns00 skrev 2016-07-02 10:10:50 följande:
    Grattis till pluset :D jag bor i södra Skåne! Vad är ditt bf?
    4/3
  • LiJo82

Grattis till plussen! Även jag bor i södra Skåne och har BF 4 mars. Innan detta plus fick vi MA i vecka 10 i september förra året samt ett tidigt missfall i maj i år. Sedan innan har vi en dotter född hösten 2013. Jag hoppas hoppas att allt ska gå bra nu. 

Ska bli kul att följas åt! 

• Quirall

Nytt symtom idag, illamående och skakig! Vilket är jobbigt så klart men ändå skönt eftersom jag inte känt något alls i ett par dagar.
    Men kan det vara gravsymtom så här tidigt? Är enligt sista mens bara 3+5 men enligt äl test 4+3.
    Hoppas på att få tidigt ul eller vul för å säkerställa tiden. Men får mig vänta till kub för finns inte så utrustning här.

• Fru Ve
    Quirall skrev 2016-07-02 11:49:49 följande:

Nytt symtom idag, illamående och skakig! Vilket är jobbigt så klart men ändå skönt eftersom jag inte känt något alls i ett par dagar.
    Men kan det vara gravsymtom så här tidigt? Är enligt sista mens bara 3+5 men enligt äl test 4+3.
    Hoppas på att få tidigt ul eller vul för å säkerställa tiden. Men får mig vänta till kub för finns inte så utrustning här.

Jag är väldigt illamående av och till, och har varit det en vecka. Man kan ha väldigt tidiga symtom. Jag litar mest på ÄL-test och om du är i vecka 4+3 så kan du ju absolut må illa.

Jag har ett konstigt illamående jämfört med förra graviditeten. Då mådde jag illa på morgonen och förmiddagen och mest om jag var hungrig. Nu mår jag illa när som helst, det bara slår till. Lika gärna på kvällen som på morgonen. Är inte så trött däremot.
  • Euphoria85

hejsan allihop :)
    plussade nu i veckan helt oplanerat.
    Bf 8/3-17 tror jag, om allt går vägen :)
    Har 2 pojkar födda 09 så lite åldersskillnad blir det.
    Är trött och lite små sur men annars mår jag bra.
    känner mig svullen och uppblåst dock :)

• sanbi

Plusade idag, äntligen på 5e försöket! Förstod redan sedan några dagar att det skulle bli plus. Ömma bröst, molvärk, många toabesök osv.

Har bf 7/3 och det blir vårt tredje barn. De andra kommer vara sex år och 4 och ett halvt när babyn kommer. Längtar så mycket tills jag kan berätta för dem för de har frågat efter syskon och älskar bebisar!

• jyns00

Känner mig lite nojig då jag inte känner så mycket gravid symptom, bara att brösten spänner lite annars inget. Inte ens trött.

• hmhm

Hoppar in här, plussade igår och enl app är det bf 11/3. Har en -05 och en -08 sen innan, så det blir lite salddis nästan.. Har molvärk och metallsmak i munnen.. Annars mår jag fint :D

Ge hit kakorna!
  • Zettes

Hej! Enligt appen är bf beräknat till 3/3. Jag har lite molvärk från och till, blir åksjuk i bilen ibland och har känt metallsmak i munnen. Men det som gjorde att jag anande att jag var gravid var att jag nös konstant i en dag. Det gjorde jag med min dotter också någon dag precis i början. Hon är nu 8 månader.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon