• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • FresnoKiwi95

Åhh jag är med också! Bor i sthlm, 21 år. Har en son född 9/3/15. Har bf 8/3/17 så man hoppas att lillasyskonet inte föda på bf+1 hehe.

• Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-03 16:48:40 följande:

Känner mig lite nojig då jag inte känner så mycket gravid symptom, bara att brösten spänner lite annars inget. Inte ens trött.

En till här som är nojig! Har haft mycket illamående i flera dagar men sedan igår mår jag bättre och tycker inte heller att brösten spänner lika Rynkar på näsan Kanske borde tycka det är skönt men jag är orolig att det är MF på gång. Har haft ett MF tidigare 2010 i vecka 6, det var innan jag blev gravid med min yngsta. Den graviditeten hade jag inga symtom alls och sen började det blöda efter någon vecka. Får se hur det går nu. Skulle vara jättetråkigt och ledsamt om det inte går vägen verkligen. Men försöker att inte ta ut det värsta i förskott. Har för mig att jag under min förra "lyckade" graviditet med yngsta sonen hade vissa "spökdagar" då det var mindre symtom och och jag var övertygad att det var kört. 

Någon mer som har symtom som kommer och går?
  • jyns00
    Fru Ve skrev 2016-07-03 19:42:02 följande:
    En till här som är nojig! Har haft mycket illamående i flera dagar men sedan igår mår jag bättre och tycker inte heller att brösten spänner lika Rynkar på näsan Kanske borde tycka det är skönt men jag är orolig att det är MF på gång. Har haft ett MF tidigare 2010 i vecka 6, det var innan jag blev gravid med min yngsta. Den graviditeten hade jag inga symtom alls och sen började det blöda efter någon vecka. Får se hur det går nu. Skulle vara jättetråkigt och ledsamt om det inte går vägen verkligen. Men försöker att inte ta ut det värsta i förskott. Har för mig att jag under min förra "lyckade" graviditet med yngsta sonen hade vissa "spökdagar" då det var mindre symtom och och jag var övertygad att det var kört. 

Någon mer som har symtom som kommer och går?
    Skönt att vara nojig med någon annan, har bara att det spänner i brösten mellanåt, kissnödig och har lite molande värk mellanåt.
  • Jennie89

Hej!
    Jag plussade idag och bf 10/3. Har två barn födda aug-13 och juli-15.
    Vi hade inte bestämt om vi skulle ha en trea och min kropp har inte helt kommit igång sen förlossningen för snart ett år sen - Trodde jag. Väntade mens dag 35 denna cykel men istället för mens fick jag ägglossning - Woops, vi som körde oskyddat och nu på dag 50 kom ett svagt plus.
    Mina föregående graviditeter har varit väldigt efterlängtade och planerade så känns konstigt att inte ens ha försökt. Min första graviditet slutade i ma i v 16 så kommer dröja innan jag tror på det.
    Har inga som helst symptom, har jag inte haft första veckan de andra gångerna heller. Kaanske magen krånglar aningen och möjligen mer blodtrycksfall än vanligt och har jag inte fått håll ovanligt lätt? Men nej, inget klockrent.

Just nu känner jag mig mer skräckslagen är glad , hoppas det kommer när chocken lagt sig!

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • Amorea

Hej!

Jag gör er gärna sällskap. Har en son född i mars 2012. Vet inte riktigt vilken vecka jag är i eller när bf blir men om jag räknat rätt så borde det va i början på mars. Senast jag hade mens va i april så vi ska få göra tidigt ul för att fastställa allt.

Jag har heller inte så mkt symtom. Ömma bröst men det har jag haft sen ÄL satte igång. O så är jag sur o irriterad hela tiden!! Galet irriterande bara det! Mådde illa som bara den med sonen men nu verkar illamåendet bara slå till lite då o då. Så oron för missfall hänger över en hela tiden.

• Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-03 20:40:56 följande:

Skönt att vara nojig med någon annan, har bara att det spänner i brösten mellanåt, kissnödig och har lite molande värk mellanåt.

Godmorgon, hur mår du idag? Känner mig själv galet trött och har ändå lite bröstspänningar så några symtom är det. Igår morse sov jag till 8.30 och kunde ändå somna 22.30 igår kväll, inte likt mig som är en riktig nattuggla annars (har t.o.m nattjobb som jag dock har semester från just nu ). Det är just avsaknad av illamående som gör mig nojig. Men under min graviditet med äldsta sonen -07 har jag för mig att jag knappt mådde illa alls. Var däremot galet trött även då. Tänk om man kunde sluta analysera allting hela tiden!
  • Fru Ve

Alla nya här - grattis till plus och välkomna. Ska försöka göra en länk till bf lista så småningom

• jyns00
    Fru Ve skrev 2016-07-04 08:06:08 följande:
    Godmorgon, hur mår du idag? Känner mig själv galet trött och har ändå lite bröstspänningar så några symtom är det. Igår morse sov jag till 8.30 och kunde ändå somna 22.30 igår kväll, inte likt mig som är en riktig nattuggla annars (har t.o.m nattjobb som jag dock har semester från just nu ). Det är just avsaknad av illamående som gör mig nojig. Men under min graviditet med äldsta sonen -07 har jag för mig att jag knappt mådde illa alls. Var däremot galet trött även då. Tänk om man kunde sluta analysera allting hela tiden!
    Jag har inte känt så mycket idag heller, spände lite i brösten nu ikväll. På jobb högg det tag i livmodern någon gång så jag nästan behövde vicka mig lite. Men det släppte fort. Gör ont på bröstvårtorna när jag känner på dom, det var mitt sätt i min förra graviditet att fortsätta känna mig gravid. Gjorde det ont i bröstvårtorna var jag fortfarande gravid, knäppt va? Haha! Men man kan ju inte göra något åt om det skulle vara något MF på gång. Jag har aldrig fått det så jag vet inget om det. Hur har din dag varit idag för dig?
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-04 21:03:26 följande:
    Jag har inte känt så mycket idag heller, spände lite i brösten nu ikväll. På jobb högg det tag i livmodern någon gång så jag nästan behövde vicka mig lite. Men det släppte fort. Gör ont på bröstvårtorna när jag känner på dom, det var mitt sätt i min förra graviditet att fortsätta känna mig gravid. Gjorde det ont i bröstvårtorna var jag fortfarande gravid, knäppt va? Haha! Men man kan ju inte göra något åt om det skulle vara något MF på gång. Jag har aldrig fått det så jag vet inget om det. Hur har din dag varit idag för dig?
    Jättetrött idag och har även känt av illamående. Så känner mig lugnare! Hellre mår jag dåligt kroppsligt än att ha den oron som jag får då jag mår för "bra"....
  • corran

Hej, plussade nu ikväll på äl+9 :) Så väldigt tidigt och har inte förstått än riktigt att det blev ett plus.

Hade sex fem dagar innan äl endast, trodde inte alls att det skulle bli något. Men tydligen ser det ut som att vi får en liten bebis beräknad till 7 mars <3

Har 2 pojkar redan, en som fyller 3 nu snart och en som är 8 månader :)

Är 23 år och kommer fortfarande vara 23 när denna bebis anländer, vilket känns lite konstigt. 23 år och 3 barns mamma ;) men de blir kul!

Finns det någon fb grupp som är hemlig? :)

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon