Kvinnor och svarta män
Ni kvinnor som har haft sex med svarta, har de varit bättre än vita i sängen?
Man får ju ofta höra att svarta ska vara mycket bättre i sängen än vita och att de föredras vid tillfälligt sex.
Man får ju ofta höra att svarta ska vara mycket bättre i sängen än vita och att de föredras vid tillfälligt sex.
Klokt inlägg av flygrl, det är väl inte hudfärgen i sig som spelar roll, utan vilken kulturell bakgrund man har.
Män från områden där man inte ens känner till kvinnlig orgasm, och praktiserar kvinnlig omskärelse och liknande är nog generellt sämre i sängen än män från mer upplysta samhällen.
Men har läst i andra trådar om ämnet att det är tydligen inte helt ovanligt att afrikanska män kan ställa sig helt frågande till att ge oralsex tex, de förstår inte syftet. Allt som räknas är att kuken ska in och ut.
Finns självklart västerländska män som är såna också, men det verkar som sagt vanligare i den södra kontinenten, där sexualundervisning inte finns på världskartan överhuvudtaget.
Vad är detta för fråga?
Hur bra någon i sängen beror inte på någons hudfärg, utan de som person.
Så, nu är detta färdig diskuterat!
Hur uppfattar du att män ser på dig som svart och född i Sverige. Är det något extra spännande eller finns det en rädsla för kulturskillnader?
Kultur och personlighet är nog viktigare än ras.
Det är väl inte hudfärgen i sig som gör skillnaden, annat än att det kan uppfattas som spännande. Men det finns en uppfattning att olika anlag varierar mellan olika befolkningsgrupper. T.ex. är många afrikaner starka och ligger väl framme i löpning och vissa andra idrotter. Och där är tanken att dessa skillnader i fysisk förmåga kan komma fram också när det gäller sexuell aktivitet och uthållighet.
Undersökningar i USA visar på ganska stora skillnader mellan vita och svarta män när det gäller sex. Speciellt gäller detta tonårskillar. De svarta har betydligt tidigare debut, flera partners och sex oftare. Men sen är frågan om det beror på fysiska skillnader eller kulturella och sociala olikheter.
Men de du pratar om måste ju ha kommit hit som vuxna som någon ovan nämner och har en helt annan kultur och kvinnosyn. De jag känner är ju uppväxta i Sverige och beter sig normalt. Jag själv rör mig i flera olika stora städer och känner inte alls igen det du upplever. I alla fall inte mer av svarta män än av utländska män överlag. Och detta tror jag är för de i sin kultur visar mer "uppskattning" öppet.
Tror du är inne på något där på slutet.. Kultur och social omgivning. Sett till den stora bilden är svarta betydligt oftare lågutbildade, fattiga etc. Vilket också ger sex en större plats i samhället. Helt enkelt för att man inte har en morsa i rummet bredvid som håller koll på vad man sysslar med, för att hon är på jobbet.
Vad är detta för fråga?
Kultur och personlighet är nog viktigare än ras.
Men de du pratar om måste ju ha kommit hit som vuxna som någon ovan nämner och har en helt annan kultur och kvinnosyn. De jag känner är ju uppväxta i Sverige och beter sig normalt. Jag själv rör mig i flera olika stora städer och känner inte alls igen det du upplever. I alla fall inte mer av svarta män än av utländska män överlag. Och detta tror jag är för de i sin kultur visar mer "uppskattning" öppet.
MIn afrikanska partner var väl medveten om den kvinnliga orgasmens betydelse om man säger så. Han hade också stor erfarenhet av att ge oralsex, men också höga förväntningar på att få oralsex själv.
Det där med att svarta skulle vara bättre än vita i sängen låter mest som en porrmyt. De flesta vita kvinnor är antingen inte intresserade av svarta män eller bryr sig inte om hudfärgen öht, men i porren är det vanligt att svarta män (och vita kvinnor) sexualiseras. I verkligheten har sex appeal och sexuell förmåga självklart inget med hudfärg att göra. Hur man är i sängen beror snarare på individuella och kulturella faktorer. Kommer man från en kultur där jämställdhet och sexualundervisning är en bristvara, är man nog generellt sämre i sängen oavsett hudfärg.
Vad är detta för fråga?