• NovaRobin

IVF med start i september 2016

Hej hej

Får jag hoppa in här? :) jag ska nästa vecka på min ÄL göra ett försök i naturlig cykel. Vi fick en son 2014 och sen vart det 3 till frysen. Ska till sofiahemmet på fredag på vul för att se hur jag ligger till i cykeln! Håller mina tummar för er alla :)

• NovaRobin

Ok vad spännande är det första gången?

Ja jag körde hela programmet på sofiahemmet sist.Först nässprayen och sen sprutorna. Tycker dom är toppen bra.

Då går du regelbundna vul kontroller nu då :)

• NovaRobin

Fy vad tråkigt att höra :( jag håller alla mina tummar för att det ska gå vägen denna gången. Ska bli kul att följa dig :)

• NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 14:41:13 följande:

Nu är de på plats! En 4-cellig och en 6-cellig, de var så fina när vi fick se dem.

De andra två ska vidareodlas.

Åhhh vad kul. Hoppas de båda tar sig :)

Vilken läkare har du?

Jag ska ta ovitrelle ikväll och på måndag är det dags :)
  • NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 17:13:56 följande:

Tack! Ja, det är dags nu.

Vår läkare är Claes, men den här gången har Carolina gjort alla VUL, uttaget och insättningen.

Men om du ska ta ovitrelle ikväll, då är det väl dags på lördag? :-0

Nej dom sa att jag skulle ta idag och sen kommer jag få ta 2 till efter återföringen. Vet inte om det är någon skillnad när man gör i naturlig cykel. Mitt ägg måste ju bort innan dom kan göra återföringen.

Var hos Carolina i tisdags och hon sa att det blir på måndag. Ska jag bli orolig nu?

Har varit hos Claes på ett VUL tidigt förra graviditeten men det är Arthur som är min läkare :)

Nu har du en lång väntan till tess dag då :) så spännande. Kommer du tjuv testa?
  • NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 20:32:31 följande:

Ah! Nu fattar jag! Du ska göra FET med ett 2-dagars? Då stämmer det. Ingen oro!

Nej, jag testar aldrig före TD. Gör du?

Ahaaaa ok då stämmer det iaf :) jag har ju aldrig gjort ett FET så jag är nybörjare. Nu är ovitrellen tagen.

Ja jag tror jag testade första gången på ruvardag 10 men då var det negativt. Sen testade jag positivt dag 13 om jag inte minns fel :)
  • NovaRobin

Nu är även jag ruvare med ett 4 celligt embryo :)

Nu blir det en lång väntan. Vad bör man tänka på nu? Är det nåt man ska undvika?

• NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-09-27 23:14:04 följande:

Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.

Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.

Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.

Nej men fy vad läskigt :( hur mår du idag då?

Vilken rd är du på?

Hoppas du mår bra trots massa skrubbsår
  • NovaRobin
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-09-29 09:41:07 följande:

RD 11... tiden går sakta! Hur går det för alla här inne? =)

Ruvardag 3 bara :/ ja denna väntan är så jobbig. Hur mår du och känner du något annorlunda?
Svar på tråden IVF med start i september 2016