• NovaRobin

IVF med start i september 2016

Lee*** skrev 2016-09-29 17:41:48 följande:

Är på rd 15 med 2 dagars embroyn. Tycker att denna ruvning har gått relativt bra, även om det är väldigt tufft. Börjar bli lite nervös vad testet visar, men inte långt kvar skulle även nu kunna göra det, men vågar inte;)

Åhhh vad spännande då har du ju ruvat länge nu :) förstår att det är läskigt. Tror inte att jag håller mig till dag 15 :) sist plussade jag på dag 13. Har en son genom ivf på 2,5 år.

Håller alla tummar för ett plus för dig inom kort :)
  • NovaRobin
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-09-29 18:38:10 följande:

Min fru som ruvar, så jag känner inte så mycket! ;) hon har känt att hon ena stunden är varm och ena stunden fryser... har också haft ont i huvudet men det har hon i vanliga fall också då och då...

Haha ja då förstår jag att du inte känner nåt :) hoppas ni plussar snart :)
  • NovaRobin
    Lee*** skrev 2016-09-29 19:48:13 följande:

Tack, man är lite sugen att testa, men samtidigt inte.

Vad ligger du i proccesen ?

Endast rd 3 idag. Tog precis min sista ovitrelle :) lång väntan nu. Tror jag kommer testa på dag 13 även denna gång. Verkar vara ett tur nr för mig.

Hur mår du då? Känner du några graviditets symtom?
  • NovaRobin
    Fruvik skrev 2016-09-29 21:09:08 följande:

Mitt första IVF! Haft en ofostrig graviditet och tre tidiga missfall på egen hand innan! Fick detta besked idag när jag tjuvstartade lite (testdag imorgon!) skräckblandad förtjusning!!

Stort grattis. Vad roligt :)
  • NovaRobin
    Lee*** skrev 2016-09-29 20:48:15 följande:

[quote=77011376][quote-nick]NovaRobin skrev 2016-09-29 20:19:52 följande:[/quote-nick]

Endast rd 3 idag. Tog precis min sista ovitrelle :) lång väntan nu. Tror jag kommer testa på dag 13 även denna gång. Verkar vara ett tur nr för mig.

Hur mår du då? Känner du några graviditets symtom?

Jag vet inte riktigt , kände lite känningar i livmodern , men vet inte om jag gör det längre. Har känt i över en vecka att mensen är på gång, o att man känner lite där nere, sedan om det är tablettera eller om man är gravid. Sedan går jag på toa på natten, mina bröst är inte så ömma. Som sagt svårt att avgöra vad man känner...

Antar att du inte känner så mycket ännu?

Men det låter ju som positiva symtom iaf :) hejar på dig! Nja jag känner inte mycket mer än att det spänner lite i livmodern då o då.

Imorse vart jag dock förvånad när jag vaknade super kissnödig och hungrig. Brukar aldrig vakna hungrig lr kissnödig. Men har ytterst svårt o tro att det ska vara symtom redan. Men om 10 dagar så vet jag :)

Så nyfiken på ditt resultat :)
  • NovaRobin
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-30 03:44:12 följande:

Fast ni tar väl progesteron?

De får man gravidsympton. Så egentligen är ju symptomen helt meningslösa att analysera. Jag har gjort flera försöka och fått både "stick i livmodern", varit kissnödig, ont i nedre delen av magen osv. Aldrig varit gravid. Vill inte döda era hopp här, men allt det där är biverkningar av progresteronet. Så det är liksom omöjligt att läsa ut om man är gravid i tidigt skede efter IVF. Om ni inte tar progesteron däremot, så kan ni ju analysera bäst fan ni vill Kram och lycka till!

Endast tagit ovitrelle. Vet inte om det har samma falska symtom.
  • NovaRobin

Är det någon mer än jag som blivit dålig i magen av ovitrellen? Tagit totalt 3 sprutor varav den sista igår.

Stod att 1 av 100 kan drabbas och givetvis är då jag en av de 100 :(

• NovaRobin
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-09-30 07:45:53 följande:

En liten fråga till er här inne: vad är orsaken till att ni gör ivf? Alltså vet ni varför det inte funkar på naturlig väg? För oss är för att jag har "slöa" spermier och att det med all sannolikhet inte skulle funka utan ivf... icsi...

Jag gör det pga av min man tyvärr steriliserade sig efter sitt första barn pga av att han kände sig klar :/

Har 3 barn. 2 som blev till naturligt lr vad jag ska säga och sen vårat gemensamma barn genom ivf. Blev mycket dyrare men väldigt roligt då allt är sa planerat in i minsta detalj :)
  • NovaRobin
    hope88 skrev 2016-09-30 19:12:39 följande:

Grattis till er som plusat <3 Underbart!

Till er som fått minus håll i hoppet! Er tur kommer <3

Håller mina tummar stenhårt för er alla som ruvar också nu är det er tur! Hur känns det?

Vi gjorde också ivf pga av min mans få och slöa spermier. Vi har gjort icsi båda gångerna. Första försöket tog det inte och nu denna gång på försök 2 tog det sig.

Hoppas verkligen att du mår bra Sjöblomman och att yrseln är i schack nu <3 Obehagligt!

Till er som nu ska starta, ni har em spännande men omtumlande resa framför er! Men allt det tuffa är värt det :)

Idag var jag tillbaka på ivf kliniken då jag fått UVI :( Fick behandling för det och ultraljudet visade fortsatt stora äggstockar, den högra är 10 cm och den vänstra 8 cm och kommer vara så ett bra tag till i och med överstimuleringen så fortsätter med fragmin (blodförtunnande) men det bästa av allt var att vi fick se vårt lilla foster <3 Är i vecka 7, 6+2 nu och hjärtat plippade på så fint och den var i rätt storlek. Jag bara låg där och log! Tyvärr var min man inte med då jag trodde att vi bara skulle ta urinsticka och få behandling men hoppas så han får se på riktiga ultraljudet 13 okt <3 är fortfarande orolig men försöker tänka att just nu är vi i alla fall gravida!

Kram till er alla och megapepp!!

Åhhh vad härligt :) måste varit en fantastisk känsla. Lycka till med den lilla
  • NovaRobin
    Lee*** skrev 2016-10-01 06:42:03 följande:

Vi är gravida:) nu återstår o se hur det ser ut på vul o om det är en eller 2:)

Stort stort grattis. Fantastiskt att höra!
Svar på tråden IVF med start i september 2016