• NovaRobin

IVF med start i september 2016

Filli89 skrev 2016-10-23 00:13:15 följande:

Tråkigt att du fick MF, blir så ledsen för din skull, vet precis hur Det känns men det kommer bättre tider och vi finns alla här för dig. Dock finns det ingenting Du kunnat göra annorlunda så tänk absolut inte att du kan ha orsakat det på något sätt. De flesta MF beror på kromosom avvikelser, och man kan inte framkalla ett MF eller hindra ett själv, på nått sätt. Så snälla skuldbelägg inte dig själv. Det Positiva är att din kropp är tålig för en graviditet och att det bara är en tids fråga när det går vägen. Håll hoppet uppe, det kommer när som helst.! Kram.

Tack snälla för pepp :) ja jag hoppas verkligen att det går vägen nästa gång.

Är det skillnad på ett FET försök jämförts med ett färsk försök? Jag menar om någon av dom har bättre förutsättningar?
  • NovaRobin
    Filli89 skrev 2016-10-23 08:44:41 följande:

Så klart, vi finns här för att stötta varandra vet hur viktigt det är för jag själv har inte berättat om ivf för någon och då är det extra skönt och viktigt att jag har er alla som förstår mig eftersom vi delar/delat samma sorg som ingen annan kan förstå om den inte är där själv.

Det där med vilket som är bäst vet jag inte, det är så mkt info så min blir snurrig, det sägs ju att embryon mår bäst i livmodern dvs färskt men sen så vet man oxå att ett embryo som tex klarat sig till en blasto, blivit nedfryst och tinats upp är ett starkt embryo. Har blivit gravid på 2 färsk (3 dagars ) OBS den tredje färska var en blasto och jag blev INTE gravid, sedan 1 av 3 fet var en tre dagars och två blastocyster varav ena blasto misslyckades och den andra är ja gravid med nu. Så ser min lista ut om det säger något. Men ja tycker inte man ska haka upp sig på statistik om nånting så tänkte jag vad är chansen på att exakt allt misslyckas? Oavsett hur långt tid det tar, Det måste ju lyckas nån gång. Ska du göra fet denna gång lr färsk?

Tack för svar :) det blir ytterligare ett FET med en 2 dagars. Blir ju orolig att även nästa gång slutar med ett mf. Kanske inte är bra kvalitet på våra frysta. Har bara 2 kvar i frysen.

När min son kom till via ivf så hade dom tagit spermier av min man flera månader innan de gjorde mitt äp. Eftersom min man hade varit steriliserad sedan 10 år så ville dom kolla att han ens hade några"grabbar" innan jag påbörjade det långa protokollet. Så hans spermier måste ju ha varit frysta då också.

Vill inte behöva genomgå det långa protokollet igen utan hoppas såklart det ska gå vägen nästa gång

:)
  • NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-10-23 11:01:35 följande:

Hmmm... jag rider inte men dansar mycket och när jag frågade på Sophiahemmet så sa de att man ska vara försiktig med kraftiga rörelser på grund av att äggstockarna fortfarande är svullna. Dvs det har inte med embryots chanser att göra utan för att man inte ska få ont och må dåligt. Men de kan säkert säga olika på olika ställen också...

Ok bra att veta. Ingen som förklarat det för mig :/
  • NovaRobin
    vinterbebis12 skrev 2016-10-23 10:25:13 följande:

FET med en blastocyst ska ha högre chans än färskförsök med en tvådagars. Har ni blastocyster i frysen? Mina barn blev till genom FET men var endast tvådagars, dvs inte blastocyster.

Inga blastocyster alls är jag rädd utan jag har 2 st 2 dagars kvar så jag hoppas verkligen att någon av dom går vägen
  • NovaRobin

[quote=77074813][quote-nick]TessOphira skrev 2016-10-23 18:31:31 följande:[/quote-nick]

Hej jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har en son som kom till via IVF och är nu redo för syskon. Gjorde ett FET nu i månadsskiftet september/oktober men det slutade tyvärr i ett tidigt missfall. Vi kommer göra ett nytt försök nu nästa cykel :)

Välkommen

Tråkigt att du fick MF. Jag fick också det förra helgen efter ett FET. Vi ska göra ett nytt försök efter nästa mens

• NovaRobin
    Tatami skrev 2016-10-25 21:39:06 följande:

Har inte trott mkt på mitt embryo denna gången. Har tjuvtestat några dagar, mest för att bekräfta att det är negativt. Orkade inte testa imorse. Kom hem och var kissnödig, tänkte jaja, kan likagärna testa.

Skrattar åt mig själv för att jag är så knäpp och tycker mig se ett streck efter nån minut, sådär om man tittar lite i ögonvrån. Sväljer skrattet när kag ser att det faktiskt ÄR ett streck.... jättesvagt, men ett streck!!!! 12 dagar efter befruktning. Sen började jag storböla, och nu känns allting helt overkligt.

Kommer nog ta ett par dagar för det att sjunka in. Jag är gravid!!! :D

Stort grattis till guldägget :)
  • NovaRobin
    hope88 skrev 2016-10-29 12:31:15 följande:

Här är bebis i v 10+3, 3,7 cm liten ;) (om ni bilden kommer med:p)

Vad fin :) det kommer säkert gå bra. Förstår din oro! Håller alla mina tummar och tår :)

Grattis till nya ruvare hoppas allt går som det ska :)

Har inget emot bebis prat tycker snarare att det är intressant att läsa

:)
  • NovaRobin
    hope88 skrev 2016-10-30 09:12:56 följande:

Hoppas verkligen det! Tack <3 Ja oron är inte lätt att släppa men en dag i taget.

Hur går det för dig?

Kram

Jag måste vänta till nästa mens som blir i november. Ingen aning om när iom mf och jag blödde i 9-10 dagar.

Ska ringa kliniken igen den dagen mensen kommer så blir det väl ett nytt försök vid äl :)

Känns som en evighet kvar :/

Försök njuta så mycket du kan nu :)

Kramar
  • NovaRobin
    vinterbebis12 skrev 2016-11-22 22:57:14 följande:

Hur går det för alla? Någon som ruvar? Jag väntar på FET.

Jag väntar oxå på FET. Var på ul idag och ska tillbaka nästa ons på ett till. När är det dags för dig?
  • NovaRobin

Hej allihopa

varit borta i veckor härifrån och nu har ju massor hänt här :) Stort grattis Sjöblomman till din spontana graviditet. Hoppas allt går vägen. och grattis till er andra som plussat.

själv har jag haft fullt upp med en flytt ut på landet.

väntar på nästa FET som börjar närma sig.

Hur mår ni gravida och ruvare?

• NovaRobin
    Sjuttiosjuan skrev 2016-11-25 07:32:37 följande:

Hej på er!

Jag ska tillbaka till Uppsala idag för ET av mitt enda lilla ägg jag fick ut i onsdags, hade hoppats på fler då vi körde långa protokollet och högre dos Menopur. Men icke! Samma resultat som förra gången. Känns ju ändå bra att vårt lilla ägg blivit befruktat ich delat båda gångerna, hoppas det är bättre kvalitet på det här embryot nu,dom var inte då nöjda med det förra.

Så snart börjar väntan igen.. spännande såklart men ändå jobbigt!

Grattis till alla plus och vi andra får gemensamt kämpa vidare!

Vad spännande. Lycka till idag jag håller alla tummar och tår att det ska gå vägen denna gång
  • NovaRobin
    vinterbebis12 skrev 2016-11-26 09:29:19 följande:

Förhoppningsvis runt 5/6 december. Finns risk att det krockar med helgen. När blir det för dig?

Jag ska på ett till ul på ons så då får jag reda på när det blir men skulle gissa på den 2 dec eller nåt.

vad händer för dig om det skulle krocka med helgen?

På min klinik gör dom även återföringar på helger om det skulle behövas

hoppas det går vägen för oss nu :)
  • NovaRobin
    Olidligaväntan skrev 2016-11-28 16:40:08 följande:

Återföring idag då. Känner mig upphängd och nedsläpp. Jag kan inte vara riktigt glad. Av 6st uttagna ägg blev 5 befruktade, bara 2 klarade sig till idag. Jag fick ett tillbaka och den andra får en chans till imorgon vilket inte alls är hoppfullt. Visst det kan vara ett guldägg men det var det förra gången också som jag fick. Hjärnan börjar på en gång att tänka på nästa omgång och att återigen behöva privatbetala en behandling. Hade varit bra med några ägg till frysen. Suck, låt det gå vägen denna gång bara. Håller mina tummmar hårt!

Håller alla mina tummar och tår att detta är ditt guldägg!
  • NovaRobin
    vinterbebis12 skrev 2016-11-30 13:10:40 följande:

Blir det återföring 2a? Jag får vänta två månader. Är bortrest med jobbet på torsdag- fredag och enl UL hade jag kunnat sätta in då men inte på måndag för då är det för sent. Nästa ÄL krokar med att det är stängt för jul.

Återföringen blir på Tisdag. Ska börja med ovitrelle ikväll. Hoppas verkligen det lyckas denna gången.

Tråkigt att du måste vänta så länge. Så då blir det till din ÄL i januari då?
  • NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-11-30 13:18:53 följande:

Tack!

Håller tummarna för er alla här inne så klart!

Igår var det inskrivning hos BM och i måndags var vi på Sophiahemmet och gjorde ett tidigt VUL där vi fick se ett tickande hjärta hos vår lilla ostbåge. <3

Åhhh vad härligt Sjöblomman. Vilken fin liten ostbåge :)
  • NovaRobin
    vinterbebis12 skrev 2016-12-16 21:29:03 följande:

Hur har det gått NovaRobin? Håller tummarna

Hej

Jag vet inte hur det går.. Jag är på rd 12 och har testat negativt så jag antar att det inte gick vägen denna gången :( har testdag på tor så jag hoppas såklart fortfarande.

Har emellan åt känt mig riktigt gravid och tom sagt till min man att jag skulle bli förvånad om det visade negativt men nu sitter man ju här med negativt :(

känner ingenting just nu förutom att mitt humör har varit allt annat än trevligt sista dagarna. Så jag vet inte vad jag ska tro nu..

Hur mår du?
Svar på tråden IVF med start i september 2016