Filli89 skrev 2016-10-23 08:44:41 följande:
Så klart, vi finns här för att stötta varandra vet hur viktigt det är för jag själv har inte berättat om ivf för någon och då är det extra skönt och viktigt att jag har er alla som förstår mig eftersom vi delar/delat samma sorg som ingen annan kan förstå om den inte är där själv.
Det där med vilket som är bäst vet jag inte, det är så mkt info så min blir snurrig, det sägs ju att embryon mår bäst i livmodern dvs färskt men sen så vet man oxå att ett embryo som tex klarat sig till en blasto, blivit nedfryst och tinats upp är ett starkt embryo. Har blivit gravid på 2 färsk (3 dagars ) OBS den tredje färska var en blasto och jag blev INTE gravid, sedan 1 av 3 fet var en tre dagars och två blastocyster varav ena blasto misslyckades och den andra är ja gravid med nu. Så ser min lista ut om det säger något. Men ja tycker inte man ska haka upp sig på statistik om nånting så tänkte jag vad är chansen på att exakt allt misslyckas? Oavsett hur långt tid det tar, Det måste ju lyckas nån gång. Ska du göra fet denna gång lr färsk?
Tack för svar :) det blir ytterligare ett FET med en 2 dagars. Blir ju orolig att även nästa gång slutar med ett mf. Kanske inte är bra kvalitet på våra frysta. Har bara 2 kvar i frysen.
När min son kom till via ivf så hade dom tagit spermier av min man flera månader innan de gjorde mitt äp. Eftersom min man hade varit steriliserad sedan 10 år så ville dom kolla att han ens hade några"grabbar" innan jag påbörjade det långa protokollet. Så hans spermier måste ju ha varit frysta då också.
Vill inte behöva genomgå det långa protokollet igen utan hoppas såklart det ska gå vägen nästa gång
:)