• Akira Öken

IVF med start i september 2016

typjag skrev 2016-11-03 08:50:35 följande:

inte många alltså. Pirrat lite mest. Men inatt har ja varit uppe å kissat på natten å då tryckte det på liksom mot livmodern å då började jag hoppas å fundera å kunde inte somna om. Bim är på tisdag. Ska du tjuvtesta? Har du symptom?

Ingen aning om vad som är vad, men har massa symtom: sjukt trött, molvärk som kommer och går, spända och ömma bröst, klåda under fötterna och på ett av benen. Det värsta är nog tröttheten.

Ska inte testa innan testdag. Sen kan det ju vara så att jag ångrar mig. :)
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-11-04 00:03:53 följande:

Progesteronbesvär! Kan bero på två saker, enda sättet att veta är att testa... ;) Jag har plussat två gånger på dag 12 efter äggplock, fast väldigt svagt då. Håller tummarna!!! :D

Tack för tummar! Hur mår du?
  • Akira Öken
    Sommardagar skrev 2016-11-04 00:22:59 följande:

Jag är 41 och blev gravid i somras men fick missfall vecka.

Är nu på min första IVF behandling på Carlanderska. Ska ta graviditetstest imorgon men har idag fått små rosa/brunaktiga flytningar. Har haft mensvärk under dagen så tror tyvärr att jag får min mens och inte är gravid.

Vill bara säga till er som inte gjort IVF ännu att jag själv var rädd över hur jag skulle må med all hormonstimulering och att ägguttaget skulle göra ont.

Det gjorde verkligen inte ont med all smärtstillande man får plus att personalen höll mig lugn under ägguttaget.

Jag har generellt mått helt ok så nu vet jag att jag klarar av att göra fler behandlingar om det behövs.

Håller tummarna för alla er därute som går igenom samma sak.

/Annika

Hoppas på plus imorgon!
  • Akira Öken
    typjag skrev 2016-11-04 07:05:59 följande:

Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt än på bilden . Jag är såååååå lycklig och pirrig. kan de va sant?!

Härligt! Vilken bra nyhet å så fredag på det! :)
  • Akira Öken
    shrigley skrev 2016-11-05 07:16:38 följande:

Officiell testdag idag (RD15)..

shrigley skrev 2016-11-05 07:16:38 följande:

Officiell testdag idag (RD15)..

Härligt!
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-11-05 17:54:42 följande:

Aw :/ Hur många dagar sen äggplocket? 7-9 dagar efter så kan det vara en nidblödning. Genombrottsblödning kan man också ha, fast runt tiden man skulle haft mens. Håller tummarna för dig! <3

Dag 8. Hoppas också. Tänk att det krävs så lite för att man ska bli helt ledsen.
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-11-05 21:27:26 följande:

8 dagar efter befruktning? Då hade jag en nidblödning första gången jag blev gravid. Det är alldeles för tidigt att få mensen så hade jag varit du hade jag antagligen sett det som ett positivt tecken ;) Förstår att du oroar dig dock!!

Nope, åttonde ruvardagen (om man räknar insättningsdagen som dag 1). 10 dagar sedan äggplock.
  • Akira Öken
    Tatami skrev 2016-11-05 21:52:15 följande:

Det kan vara en sen nidblödning om embryot fäste lite senare, eller en tidig genombrottsblödning. Ge inte upp innan testdag med minus! Kram <3

Tack för pepp!
  • Akira Öken
    Sjöblomman skrev 2016-11-07 21:03:44 följande:

Åh herregud! Total chock!

Genomgått 5 IVF och 4 FET (och ett MF) och plötsligt plussar jag!!

Vilka fina nyheter! Stort grattis!
  • Akira Öken
    hope88 skrev 2016-11-07 21:08:03 följande:

Hur går det för dig? Hoppas så!!! <3

Går inte alls bra. Blöder sedan i lördags. Så det är nog tyvärr kört. Pratade med mottagningen idag och det blir aktuellt med nytt försök först i januari, då de har stängt under jul och nyår.
  • Akira Öken
    Olidligaväntan skrev 2016-11-08 19:37:02 följande:

Grattis till alla plus här :) Har läst en del i tråden men inte skrivit något själv den senaste tiden.

Jag ska iaf påbörja ivf 2 i morgon, denna gång med andra sprutor; gonal-f... (korta protokoll)

Hoppas att det går bra! När gjorde du första försöket?
  • Akira Öken
    Olidligaväntan skrev 2016-11-11 17:38:06 följande:

I september gjorde jag ivf 1. Hoppas på fler och bra ägg än sist. Blev inget till frysen då.

Kanske glada nyheter till jul då!

Vi får vänta till nästa år med vårt andra försök.

Har testdag imorgon, men är nästan helt säker på att detta försök misslyckats.
  • Akira Öken
    vinterbebis12 skrev 2016-11-22 22:57:14 följande:

Hur går det för alla? Någon som ruvar? Jag väntar på FET.

Inte så bra. Första försöket misslyckades. Nästa försök verkar bli i januari.

När är din återföring?
  • Akira Öken
    Irdis skrev 2016-12-04 14:42:18 följande:

Hej! Skönt att hitta ett forum med andra som håller på med/ska börja/har gjort IVF:)! Första gången för oss - fick återinsatt förra söndagen (27 nov) - hoppas på det bästa, men har haft skarpa smärtor då och då efteråt och nu har jag som en mensvärk o blöder lite... dessutom "känner" jag mig inte gravid ... Men som sagt det visar dig på lördag. Some kunde frysa 3 ägg - vet ni om det betyder att om det blir ett nästa försök att dom använder ett av dom eller ska man ta sprutor/göra ägguttag igen?

Spännande!

Som jag har förstått det använder man äggen i frysen först.
  • Akira Öken
    Lee*** skrev 2017-02-25 09:30:11 följande:

Hur går det för er alla här?

Själv går jag in i vecka 26 på måndag. Har mått bra, lite krämpor o trött då förståss ;)

Vad roligt!

Hoppfullt att höra om andras framgångar när det inte går så bra för en själv!

Vi kör långa protokollet, efter två misslyckade behandlingar. Har använt synarela i en och en halv vecka nu. Mår ok, men fruktansvärt trött.
  • Akira Öken
    shrigley skrev 2017-02-26 18:14:10 följande:

Hej, jag är tillbaks.

Efter misslyckat ivf-försök i höstas (blev gradvid men såg bara hinnsäck i v 6-7) och nu har vi precis misslyckats med vårt andra försök också :( Körde maxdos (375) på Gonal-F o långa protokollet som vanligt men fick bara fram ett ynka ägg, de två andra var för små. Så äggplocket ställdes in. Jag tog istället Ovitrellen (äggblåsan var 22 mm) och så försökte vi flera gånger på naturlig väg i sänghalmen... högst osäker metod men vad gör man inte? Får säkert mensen som vanligt om några veckor...

Är så ledsen, 41 år gammal o inga barn. Var detta min lott här i livet? Har 12 frysta ägg som plockades ut -13, antar att läkaren kommer att avråda från fler färska försök o att vi istället får tina upp, mitt sista hopp :(

Vad tråkigt att höra. :(
    Håller tummarna för denna gång!

Låter fint att ni även har ett antal ägg i frysen.
Svar på tråden IVF med start i september 2016