IVF med start i september 2016
Nu är snart även vi med i "gänget". Jag har en tid bokad i veckan för att få instruktioner om hur medicinen ska tas. ????
Nu är snart även vi med i "gänget". Jag har en tid bokad i veckan för att få instruktioner om hur medicinen ska tas. ????
Spännande Akira! Kommer du börja med nästa mens då eller? Jag hade positivt ägglossningstest idag, kände det innan jag ens tog testet, så skönt att kroppen fungerar som den ska :) Dvs mens om ca 13 dagar och om allt ser bra ut på initialt ultraljud så kommer jag börja spruta igen då. Kanske vi kommer följas åt den här gången?
Va spännande Akira! Skriv ner alla frågor du har och ställ dom till sjuksköterskan eller läkaren så får du svar på allt du vill veta. Säkrast så. Alla vi har olika läkare och mottagningar vilket gör att våra kunskaper skiljer sig lite och då kan du bli lite osäker istället för trygg. Lyssna på ditt Fertilitetsteam och kör på det! Lucka till! Kram
Hej på er!
Så spännande att följa er alla och vad roligt att vi är så många i tråden som kan dela med oss till varandra. Innan IVF blev aktuellt för oss hade jag ingen aning om att det var så vanligt. När vi berättar för människor om vårt problem att bli gravida är det många som berättar om sin egen IVF.
Jag tänker att det här är ett ställe där vi kan få lite hopp, uppmuntran och stöd när det är svårt. Men det är lika viktigt och hoppingivande att höra om alla er som det går bra för! Ni som blir gravida, fortsätt gärna att dela med er!
Idag har vi varit hos en barnmorska och fått instruktioner inför kommande behandling. Klartecken att starta vid nästa mens. Den borde komma inom två veckor.
Har ni berättar för er chef vad ni går igenom?
Jag påbörjar min 2:a ivf vecka 41 någon mer som inte startat än?
Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.
Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.
Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.
Tyvärr verkar det inte gå vägen för oss. Testade mig idag igen(hade testdag i måndags, då positivt) och fick ett negativt test. Blöder inte än så har varit och lämnat blodprov idag men det är väl bara en tidsfråga
Är inte så ledsen som jag trodde att jag skulle vara. Klart det känns för jävligt men jag hade det också lite på känn. Hoppas att vi får göra en ny FET så snart som möjligt!
En liten fråga till er här inne: vad är orsaken till att ni gör ivf? Alltså vet ni varför det inte funkar på naturlig väg? För oss är för att jag har "slöa" spermier och att det med all sannolikhet inte skulle funka utan ivf... icsi...
Vi är gravida:) nu återstår o se hur det ser ut på vul o om det är en eller 2:)