• Akira Öken

IVF med start i september 2016

Sops skrev 2016-08-09 10:26:05 följande:

Får jag också hoppa in här? Vi ska inte göra ett fullt ivf men däremot FET i september. Gjorde äggplock i juni som blev en totalfrys då jag blev överstimulerad. Missade vår chans att få göra FET nu i augusti för att jag fick ägglossning på "fel" dag. 

Vi åberopade vårdgaranti och fick ett samtal från huddinge ungefär tre veckor efteråt, då fick vi en tid redan dagen efter

Välkommen till tråden!
  • Akira Öken
    Sjöblomman skrev 2016-08-09 16:31:38 följande:

Oj! Inte kul att höra. Hoppas det löser sig på ett sätt som känns bra för er båda!

Jag hoppas också det!
  • Akira Öken

Hej på er!

Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!

Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.

Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.

Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.

• Akira Öken

Alla är välkomna i tråden och alla ska kunna förvänta sig respekt från samtliga som skriver i den. Jag tror vi alla kan vara överens om det. Nu tycker jag vi koncentrerar oss på IVF och allt som rör det.

• Akira Öken
    Pinkclear skrev 2016-08-15 21:53:16 följande:

Hej! Är det okej att jag ställer en fråga? Jag menar verkligen inte något illa med den och jag hoppas alla förstår / tar min fråga på rätt sätt.

Jag har alltid vart rädd för att ej kunna få barn. Kanske för att ja aldrig haft en "riktig" familj. Vi har börjat försöka för några månader sedan.

De ja undrar är varför/ vad de vanliga anledningarna till ofrivillig barnlöshet är. Är det att man intr ägglossar, har väldigt oregelbunden mens? Har pcos?

Jag menar verkligen inget illa utan frågar mer för att jag tkr om att ha fakta på benen och gärna frågar människor som verkar kunna mkt om detta. Inte Var höra från vänner eller media.

Klart man får fråga! Som jag har förstått det är det ungefär lika vanligt att problemet ligger hos mannen som hos kvinnan.

Hoppas att det går bra för er! Tänker att det är onödigt att oroa sig, ni har ju precis börjat!

Skulle det vara något problem kan du känna dig trygg med att ni får hjälp, oavsett vad det beror på.
  • Akira Öken
    amandawic skrev 2016-08-15 21:46:02 följande:

Hej tjejer!

Hoppas jag får hoppa in här, trots att det är en septembertråd. 

Inne på 4e försöket nu (2 IVFer och 4 insättningar).

Missfall i v.6 i mars efter ET. Fick två till frysen och det sista fick vi tillbaks idag :) 

Testdag 28/8. Hoppas verkligen att det är vår tur nu ... 

Klart du får, välkommen!
  • Akira Öken
    Tiiffany skrev 2016-08-17 20:38:26 följande:

Idag var en sån dag att bryta ihop och gråta. Ibland kommer såna dagar bara av sig själva. Mensen beräknas komma om 2 dagar. Såklart hoppas jag för att den inte kommer, men min magkänsla säger att den kommer. Jag inväntar min kallelse för IVF efter 12 månader av aktivt försökande. Jag blir mer och mer inställd på att IVF är den ända vägen och jag vill börja behandlingen NU. Bryter ihop när jag ser gravida kvinnor sitta o massera sina magar med ett härligt leende för det får mig att tänka på vilken sits jag är i. Är det fel att känna så? :(

Klart man måste få lov att bryta ihop ibland när det är jobbigt. Huvudsaken är att man kan samla ihop sig igen. Har du bra stöd från din partner?

Man kan ju inte rå för hur man känner. Ingen kan säga att dina känslor är fel.
  • Akira Öken

Hej på er!

Följer er alla, även om vi inte börjat än.

Vi har bestämt oss för att fortsätta tillsammans och det verkar som att vi kommer att börja med ivf i oktober, som det ser ut.

• Akira Öken
    Tatami skrev 2016-09-01 10:03:27 följande:

Nu ska jag sprida lite glädje och hopp i tråden. Jag plussade idag, ca 1-2 dagar innan bim! Så otroligt glad, vet inte om jag fattat det än riktigt :D

Jag gjorde ivf, korta protokollet, har måttligt förhöjt prolaktinvärde, läkarna avbröt mitt första försök därför, jag fick då en cysta/follikel som låg kvar i flera cykler men till slut fick jag börja igen när den var borta. På andra ultraljudet såg de 5 äggblåsor och 3 små. På äggplocket togs det ut 6 ägg. 3 befruktades men bara ett ville dela sig som det skulle. Det fick jag tillbaka. Jag är 41 år och hade massa odds emot mig, men det gick ändå. Det är verkligen så att det bara behövs ett bra ägg :)

Nu börjar nästa period av väntan, risken för missfall är ju tyvärr väldigt hög, speciellt såhär i början. Men nu ska jag vara glad ett tag!

Underbart! Njut!
Svar på tråden IVF med start i september 2016