• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 17:13:56 följande:

Tack! Ja, det är dags nu.

Vår läkare är Claes, men den här gången har Carolina gjort alla VUL, uttaget och insättningen.

Men om du ska ta ovitrelle ikväll, då är det väl dags på lördag? :-0

Nej dom sa att jag skulle ta idag och sen kommer jag få ta 2 till efter återföringen. Vet inte om det är någon skillnad när man gör i naturlig cykel. Mitt ägg måste ju bort innan dom kan göra återföringen.

Var hos Carolina i tisdags och hon sa att det blir på måndag. Ska jag bli orolig nu?

Har varit hos Claes på ett VUL tidigt förra graviditeten men det är Arthur som är min läkare :)

Nu har du en lång väntan till tess dag då :) så spännande. Kommer du tjuv testa?
  • avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-22 16:24:30 följande:
    Tack. <3 Ja, det kan bli olika varje gång, det är ett jäkla lotteri. Men vi har haft tre varje gång.. Den här gången hade vi verkligen hoppats på att kunna få två återförda. Men visst, hoppet är ju inte ute än och huvudsaken är ju att vi får en tillbaka.. Men man blir ju så ledsen. Och framför allt rädd.
    Vaför man får bara en tillbaka?
    Andra vänner säger att det går med två!!
    Beror på ålder och mf?
    Eller i malmö bara en ägg återlämnas??
    Imorgon har jag ultrajud och jag hade hopp att prata med min läkare för att återlämna två ägg.
  • Sjöblomman
    NovaRobin skrev 2016-09-22 18:15:17 följande:
    Nej dom sa att jag skulle ta idag och sen kommer jag få ta 2 till efter återföringen. Vet inte om det är någon skillnad när man gör i naturlig cykel. Mitt ägg måste ju bort innan dom kan göra återföringen.

Var hos Carolina i tisdags och hon sa att det blir på måndag. Ska jag bli orolig nu?

Har varit hos Claes på ett VUL tidigt förra graviditeten men det är Arthur som är min läkare :)

Nu har du en lång väntan till tess dag då :) så spännande. Kommer du tjuv testa?
    Ah! Nu fattar jag! Du ska göra FET med ett 2-dagars? Då stämmer det. Ingen oro!

Nej, jag testar aldrig före TD. Gör du?
  • Sjöblomman
    avin78 skrev 2016-09-22 20:12:08 följande:
    Beror på ålder och mf?
    Imorgon har jag ultrajud och jag hade hopp att prata med min läkare för att återlämna två ägg.
    Det beror på åldern och tidigare misslyckade försök. Har ingenting med missfall att göra.

Men om man har kommit överens om två embryon innan, så får man det om det finns. Det är ju ingen garanti att du har två bra embryon att sätta in när det är återföring.
  • avin78
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 20:34:11 följande:
    Det beror på åldern och tidigare misslyckade försök. Har ingenting med missfall att göra.

Men om man har kommit överens om två embryon innan, så får man det om det finns. Det är ju ingen garanti att du har två bra embryon att sätta in när det är återföring.
    Ja, det förstår jag!
    Vi har inte pratat ännu och jag hade inte bra ägg för min två gamla ivf heller ,
    Jag ska prata med min läkare imorgon,
    Tack ??????
  • NovaRobin
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 20:32:31 följande:

Ah! Nu fattar jag! Du ska göra FET med ett 2-dagars? Då stämmer det. Ingen oro!

Nej, jag testar aldrig före TD. Gör du?

Ahaaaa ok då stämmer det iaf :) jag har ju aldrig gjort ett FET så jag är nybörjare. Nu är ovitrellen tagen.

Ja jag tror jag testade första gången på ruvardag 10 men då var det negativt. Sen testade jag positivt dag 13 om jag inte minns fel :)
  • Akira Öken

Hej på er!

Så spännande att följa er alla och vad roligt att vi är så många i tråden som kan dela med oss till varandra. Innan IVF blev aktuellt för oss hade jag ingen aning om att det var så vanligt. När vi berättar för människor om vårt problem att bli gravida är det många som berättar om sin egen IVF.

Jag tänker att det här är ett ställe där vi kan få lite hopp, uppmuntran och stöd när det är svårt. Men det är lika viktigt och hoppingivande att höra om alla er som det går bra för! Ni som blir gravida, fortsätt gärna att dela med er!

Idag har vi varit hos en barnmorska och fått instruktioner inför kommande behandling. Klartecken att starta vid nästa mens. Den borde komma inom två veckor.

• vinterbebis12

Grattis till alla positiva test!

Regnbågsdröm: förstår din oro men hoppas att det kommer gå bra. Har själv fått vända vid ett FET och det var hemskt och då tror man att det alltid kommer bli så men så blev det inte. Kram

• Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-22 20:12:08 följande:
    Beror på ålder och mf?
    Jag kommer få två tillbaka om det finns två embryon kvar. Jag är mest rädd för att det inte kommer finnas det. Har inte haft sådan tur med oss innan tyvärr.. Det här är vårt fjärde försök. Tar inte ens för givet att få ett tillbaka. Men just nu har jag tre befruktade embryon, så hoppas på att två mår bra för återföring imorgon. Håll tummarna!
    Lycka till på ditt UL' <3
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-22 21:08:41 följande:

Grattis till alla positiva test!

Regnbågsdröm: förstår din oro men hoppas att det kommer gå bra. Har själv fått vända vid ett FET och det var hemskt och då tror man att det alltid kommer bli så men så blev det inte. Kram

Tack för pepp. Det är precis så det är. Har man upplevt det hemska en gång tror man att det ska hända hela tiden. Hoppas så att vi slipper uppleva det igen. Håll tummarna för imorgon <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016