IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Nu är de på plats! En 4-cellig och en 6-cellig, de var så fina när vi fick se dem.
De andra två ska vidareodlas.
Jag har plussat! På ruvardag 15 och efter 3 tjuvtest varav det senaste var igår.
Vårt 4e försök så efter totalt 6 återförda embryon, byte av klinik, så många sprayer, sprutor o tabletter, färre o färre ägg, fick vi äntligen ett plus! Känns enormt stort! Det finns hopp!
Nu ruvar jag! En liten hjälte fanns kvar och den såg precis så bra ut som den skulle göra. Så nu har den flyttat in!
Skulle ju fått två tillbaka om det fanns, men som vanligt så hade jag inte två bra. Två av tre hade klarat sig, men det andra var "i gråzonen" som de uttryckte det. Så risken var att den hade slagit ut den andra. Så därför fick vi bara en.
Nu hoppas vi att det är vår hjälte <3
Bokat ultraljud till mån/tis om 10 dagar för då borde det vara mensdag 2. Ser allt ok ut då (inga cystor tex) så börjar jag med sprutor samma kväll. Och på måndag ska jag ta nytt prolaktinprov, med en ny analysmetod som bara mäter biologiskt aktivt prolaktin. Är otroligt nyfiken på resultatet!
Vad spännande det är att följa alla som väntar på plock och som ruvar!!! Dagarna går snabbt, med det är ju sååå långt till testdagen! En vecka idag! Trevlig helg!