• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • stajlish
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 10:54:19 följande:
    Jag får upp en grupp som heter IVF Sverige. Men det är alltså inte den?
    Nej, denna hittar man inte. Men skriv vad du heter till mig på PM så lägger jag till dig som vän på fb, måste va vän med de man lägger till i gruppen!
  • stajlish
    hope88 skrev 2016-09-22 15:03:55 följande:
    Åh ett namn jag känner igen =)

He he ja full rulle i denna tråd nu!

Spännande håller tummarna att det blir bästa omgången nu <3

Kram
    Ja, dig känner jag också igen :) 
    Verkligen full rulle! Men jag missar mycket som sagt.. är sällan här, är mest på FB-gruppen :) 

Tack! Hur går det för er?

Kram
  • avin78

Hur många dager är bäst för sperm kvalitet?
    Jag menar att i äggplock dag manen måste lämna sperm,
    Det är bäst med 3 dagar sperm? Eller 2 dagar? Eller ..?
    <3

• Sjöblomman
    avin78 skrev 2016-09-22 21:41:34 följande:

Hur många dager är bäst för sperm kvalitet?
    Jag menar att i äggplock dag manen måste lämna sperm,
    Det är bäst med 3 dagar sperm? Eller 2 dagar? Eller ..?
    <3

De brukar säga mellan 2-5 dagar
  • Lee***

[quote=76992725][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-22 15:54:56 följande:[/quote-nick]Tre befruktade blev det. Som vanligt. Så, återigen kvittar antalet ägg ut. Har samma låga antal oavsett. Är rätt ledsen nu. Känner mig rädd. Rädd för att återigen behöva vända på vägen till kliniken, för att alla dött.

Det där med att få tillbaka två kan vi nog bara glömma. Är rädd att vi inte får någon återföring alls... Imorgon har vi tid. Får hoppas på det bästa. Kram till er![/

Vad tråkigt. Men hoppas att de 3 som blev befruktad delar sig rätt. Jag fick 4 befruktade förra ivf, blev förkrossad , men 1 i mig o 1 i frysen. Så det kan gå bra trots allt. Hoppas hoppas:)

• Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-22 22:11:07 följande:

[quote=76992725][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-22 15:54:56 följande:[/quote-nick]Tre befruktade blev det. Som vanligt. Så, återigen kvittar antalet ägg ut. Har samma låga antal oavsett. Är rätt ledsen nu. Känner mig rädd. Rädd för att återigen behöva vända på vägen till kliniken, för att alla dött.

Det där med att få tillbaka två kan vi nog bara glömma. Är rädd att vi inte får någon återföring alls... Imorgon har vi tid. Får hoppas på det bästa. Kram till er![/

Vad tråkigt. Men hoppas att de 3 som blev befruktad delar sig rätt. Jag fick 4 befruktade förra ivf, blev förkrossad , men 1 i mig o 1 i frysen. Så det kan gå bra trots allt. Hoppas hoppas:)

Jag är inte ledsen för endast tre embryon egentligen. Det har vi som sagt alltid haft. Jag är mer orolig för att de inte ska dela sig rätt, så det inte blir någon återföring. Även om det ändå inte finns några garantier även om man hade haft fler, så känns det ju ändå lite mer safe. Jaja, återstår att se om morgondagen blir en lycklig dag eller om man bryter ihop fullständigt.
  • Emmybear

Yeeey! Grattis =))) Vilken ruvardag är du på o hur många dagar sedan ägglossningssprutan? Jag plussade svagt på rd8 denna gång.

Tror definitivt på plus :))

Eskimon var sex dagar gammal och sattes in 14/9 så då testade jag alltså redan på ruvdag 8. Plusset vsr stark och kom direkt.Skulle egentligen testa först på tisdag.

Vi har tre misslyckade färsk IVF- er bakom oss så nojig är bara förnamnet....

Nu håller vi tummarna för alla!!

• avin78
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 22:07:17 följande:
    De brukar säga mellan 2-5 dagar
    Stor skillnad mellan 2 dagar till 5 dagar,
    Det svårt att veta :(
  • Sjöblomman
    avin78 skrev 2016-09-22 23:19:32 följande:
    Stor skillnad mellan 2 dagar till 5 dagar,
    Det svårt att veta :(
    Vadå? Allt mellan 2-5 dagar är ok. Så det spelar nog inte så stor roll. Lägg inte så stor vikt vid det så länge ni är inom spannet.
Svar på tråden IVF med start i september 2016