• Tatami

IVF med start i september 2016

Emmybear skrev 2016-09-20 12:31:32 följande:

De sista tre dagarna har jag känt som rejäl mensvärk fast väldigt lokalt i nedre magen. Detta är mitt första frysförsök. Mina tre tidigare färsk insättningar har aldrig gått vägen. Är detta ett bra eller dåligt tecken?

Det är ett bra tecken, speciellt ihop med värk i ländryggen och ont i bröstvårtorna :)
  • Tatami
    Lee*** skrev 2016-09-20 16:54:06 följande:

Vi fick två till frysen, bästa omgången. Var först väldigt nervöst r de inte skulle höra ÄP på fredagen som vanligt utan 3 extra sprutdagar.

Vet inte hur denna ruvningen känns, känner inte av några direkta symtom förutom lite ömma bröst, lite känningar från livmodern.

Åh det är ju kanon med frysägg! Lycka till med ruvningen nu :)
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-21 12:01:01 följande:

Tack för alla lyckönskningar. Ni är himla fina!

Rekord antal ägg blev det vid ÄP idag. 12 stycken! Vi är oerhört glada över det. Vet ju inte hur många mogna, då vi haft få tidigare. Men passar på att vara glada idag, så får vi se sen! Seger idag! Får veta befruktning klockan 15-16 imorgon.

Kram till alla!

Åh stort grattis! :D Jag höll tummarna, det kanske hjälpte då :) Jag fortsätter lite till så att det blir massor av befruktade ägg också! Kram
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-09-21 13:17:27 följande:

Ringde kliniken nu, 4 av de 6 äggen blev befruktade.

Frågade även om mognad och de sa att alla 6 var mogna. Så nu hoppas jag att de fortsätter dela sig.

Wohoo, 4 befruktade! Ska tänka på dig och hålla tummarna för att alla delar sig och ser fina ut :)
  • Tatami
    stajlish skrev 2016-09-21 13:53:11 följande:

Hjälp! Inne på FL på första gången på typ en dryg månad...729 nya olästa inlägg i denna tråden!

Har missat en del förstår jag.. hänger mest i FB-gruppen, är ni med där? 

Hoppas det går bra för alla, ska försöka läsa igenom lite så jag blir uppdaterad.

Själv är vi mitt i IVF3, sista försöket på SU. Sprayat med Suprecur i vanlig ordning i två veckor nu o ska börja med Gonal-F:en ikväll. Högsta startdosen nånsin...nu jäklar ska de brassas på! Hoppas på många blåsor :) 

Kram på er alla kämpar 

Haha, ja här händer det grejer :) även för dig hör jag! Lycka till med din nyligen påbörjade ivf! Vad är det för fb-grupp? Hade onekligen varit bättre med fb, har svårt både att läsa och skriva i detta forum.
  • Tatami

Stort grattis till era plus Emmybear och Sops!! Hoppas få joina er klubb efter nästa försök :D

• Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 14:41:13 följande:

Nu är de på plats! En 4-cellig och en 6-cellig, de var så fina när vi fick se dem.

De andra två ska vidareodlas.

Åh, låter fantastiskt positivt! jag hoppas jag får så många som delar sig som de ska nästa försök :) Massa lycka till nu med ruvningen och otålig väntan!
  • Tatami
    peacefrog skrev 2016-09-23 08:14:35 följande:

Jag har plussat! På ruvardag 15 och efter 3 tjuvtest varav det senaste var igår.

Vårt 4e försök så efter totalt 6 återförda embryon, byte av klinik, så många sprayer, sprutor o tabletter, färre o färre ägg, fick vi äntligen ett plus! Känns enormt stort! Det finns hopp!

Stort grattis!! :D
  • Tatami
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 12:54:25 följande:

Nu ruvar jag! En liten hjälte fanns kvar och den såg precis så bra ut som den skulle göra. Så nu har den flyttat in!

Skulle ju fått två tillbaka om det fanns, men som vanligt så hade jag inte två bra. Två av tre hade klarat sig, men det andra var "i gråzonen" som de uttryckte det. Så risken var att den hade slagit ut den andra. Så därför fick vi bara en.

Nu hoppas vi att det är vår hjälte <3

Jaaa! Jag blev så orolig när jag läste ditt första inlägg men så såg jag detta :) Jag höll tummarna på riktigt en gång på em igår, så jag har tänkt på er! Ska fortsätta med det lite till :)
  • Tatami

Bokat ultraljud till mån/tis om 10 dagar för då borde det vara mensdag 2. Ser allt ok ut då (inga cystor tex) så börjar jag med sprutor samma kväll. Och på måndag ska jag ta nytt prolaktinprov, med en ny analysmetod som bara mäter biologiskt aktivt prolaktin. Är otroligt nyfiken på resultatet!

Svar på tråden IVF med start i september 2016