• Tatami

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-10-12 12:19:36 följande:

Åh vad tufft!

Lycka till!

Tack <3 Ja jättetufft. Nu på väg till flygplatsen iaf.
  • Tatami
    Sops skrev 2016-10-12 14:31:49 följande:

Vilken pärs! Håller tummarna för att resten går som det är tänkt nu

Tack <3 Nu sitter jag iaf på ett café i Köpenhamn och har inte speciellt ont.
  • Tatami
    Lee*** skrev 2016-10-12 20:43:42 följande:

Lycka till Tatami i morgon!

Tack <3
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-12 21:06:40 följande:

Stämmer bra! Första sprutan tagen ikväll.

Spännande! Vad tar du och vilken dos? När jag har sprutat med 300 IE menopur två omgångar har jag känt av äggstockarna litegrann redan från början, och mått illa lite till och från efter ett par dagar. Har också fått ömma bröst. Ägglossningssprutan har sen gjort mig lite mer illamående och trött, samt mer känningar från äggstockarna. Hoppas allt går bra för dig :D
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-12 22:33:46 följande:

Otroligt spännande! Dosen är 175. Hmmmm, Menopur?

Jag har fått medicinen menopur, men det finns andra också, du kanske har en annan?
  • Tatami

Nu är äggplock klart. Tyvärr blev det bara 4 ägg av alla blåsorna, några blåsor var som gummi och gick inte ens att sticka hål på. Så två ägg färre än förra gången och då fick jag bara ett bra ägg att sätta tillbaka. Nu är jag rädd att det inte blir nån återföring. Isf ringer de innan 09 på lördag. Nu åka hem och vila.

• Tatami
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-13 07:47:44 följande:

Vågar man testa med eftermiddagsurin ruvardag 8 ( cystoblast) ?

Är 15 dagar sedan jag fick utslag på ÄL-Stickan och bim -4 ?

Det skulle inte jag vågat. Innan bim bör man använda morgonurin. Lycka till!
  • Tatami
    Akira Öken skrev 2016-10-13 13:40:46 följande:

Har fått Puregon.

Hur kändes äggplockningen?

Kanske det är fyra jättebra ägg!

Får hoppas att det är fyra bra ägg. Men vet att bara ca 15% av mina ägg är ok genetiskt pga min ålder så det är typ 50:50 att minst ett ägg är bra.

Äggplocket var lite jobbigt för att de spenderade ca 10 min med att försöka få hål på två envisa blåsor som var som gummi. De stack från olika håll och tryckte hårt på utsidan äggstockarna samtidigt, och vred ultraljudsstaven så totalt sett var det otroligt obehagligt. Efter 10 min gav de upp och det blev inga ägg från de blåsorna :(

Annars har jag haft mkt mindre ont denna gången, förra gången måste ha varit ett undantag, kanske nån blåsa som sprack eller så, nåt var det iaf som gjorde att jag jätteont redan innan plocket. Denna gång känns det helt ok.
  • Tatami
    Åza skrev 2016-10-13 14:00:52 följande:

Heja heja! Krävs bars en stark liten rakare! ????

Ja men statistiker som man är så vet jag att sannolikheten är låg :P Men visst, ibland vinner man på lotto!
  • Tatami
    Åza skrev 2016-10-13 14:35:05 följande:

[quote=77047949][quote-nick]Tatami skrev 2016-10-13 14:20:14 följande:[/quote-nick]

Ja men statistiker som man är så vet jag att sannolikheten är låg :P Men visst, ibland vinner man på lotto!

[/

Okej! Men jag hejar på iaf!!

<3
Svar på tråden IVF med start i september 2016