IVF med start i september 2016
Men åh, hur fin är inte du då! Tack så jättemycket! Fortsätt hålla de där tummarna. Det behövs nog. Så mitt lilla embryo får extra kraft Vi sätter vårt hopp till den nu!
Men åh, hur fin är inte du då! Tack så jättemycket! Fortsätt hålla de där tummarna. Det behövs nog. Så mitt lilla embryo får extra kraft Vi sätter vårt hopp till den nu!
Jag påbörjar min 2:a ivf vecka 41 någon mer som inte startat än?
RD 13..
Igår fick jag en ljusrosa flytning på trosskyddet och blev orolig, försökte tänka positivt då jag läst att det inte behöver vara någon fara. Nu på morgonen hade det gått över till en mer blodig dock inte mensliknande flutning. Jag blev jätte orolig/ledsen och rotade fram en gravidsticka från Apoteket och den visade "ej gravid"
Så, ja.. Fail i den här icke familjen ????
Vad gör man nu? Hur berättar jag för min sambo som igår för första gången tog på magen och sa till mig hur lycklig han är osv.. Ringer man kliniken och försöker vara" käck" och positiv så man snart får göra igen?
Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.
Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.
Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.
Tyvärr verkar det inte gå vägen för oss. Testade mig idag igen(hade testdag i måndags, då positivt) och fick ett negativt test. Blöder inte än så har varit och lämnat blodprov idag men det är väl bara en tidsfråga
Är inte så ledsen som jag trodde att jag skulle vara. Klart det känns för jävligt men jag hade det också lite på känn. Hoppas att vi får göra en ny FET så snart som möjligt!
Vi är gravida:) nu återstår o se hur det ser ut på vul o om det är en eller 2:)
Idag var jag tillbaka på ivf kliniken då jag fått UVI :( Fick behandling för det och ultraljudet visade fortsatt stora äggstockar, den högra är 10 cm och den vänstra 8 cm och kommer vara så ett bra tag till i och med överstimuleringen så fortsätter med fragmin (blodförtunnande) men det bästa av allt var att vi fick se vårt lilla foster <3 Är i vecka 7, 6+2 nu och hjärtat plippade på så fint och den var i rätt storlek. Jag bara låg där och log! Tyvärr var min man inte med då jag trodde att vi bara skulle ta urinsticka och få behandling men hoppas så han får se på riktiga ultraljudet 13 okt <3 är fortfarande orolig men försöker tänka att just nu är vi i alla fall gravida!
Kram till er alla och megapepp!!
Hej alla!
Jag hade äggplock den 19/9-16. 13 ägg var där, men bara ett klarade sig till sist. Mitt ägg fick odla i 5 dagar. På ruvardag 5 fick jag ett väldigt svagt plus, och på ruvardag 6 en liten blödning. Tog därför ett nytt digitalt test i dag som visade Gravid 1-2 veckor. Jag är på ruvardag 7. Det är 14 dagar sen jag tog ovitrell så det är inte den som spökar. Hoppas nu att vi får behålla det, detta är lätt det med påfrestande jag någonsin har gjort rent psykiskt. Kämpa på! :) Lycka till alla!
Tack. Hur ligger ni till i processen ?
Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.