IVF med start i september 2016
Åh .. i morgon ska jag göra mitt första äggplock någonsin. Är både nervös och förväntansfull.
Åh .. i morgon ska jag göra mitt första äggplock någonsin. Är både nervös och förväntansfull.
Första äggplocket avklarat och det gick bättre än förväntat. Känns som att jag oroat mig och varit nervös lite mer än nödvändigt. Skönt att ha det gjort för den här gången. Blev dock besviken på resultatet , 3st som jag inte vet hur det går för.
Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!
Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.
Nu ska jag sprida lite glädje och hopp i tråden. Jag plussade idag, ca 1-2 dagar innan bim! Så otroligt glad, vet inte om jag fattat det än riktigt :D
Jag gjorde ivf, korta protokollet, har måttligt förhöjt prolaktinvärde, läkarna avbröt mitt första försök därför, jag fick då en cysta/follikel som låg kvar i flera cykler men till slut fick jag börja igen när den var borta. På andra ultraljudet såg de 5 äggblåsor och 3 små. På äggplocket togs det ut 6 ägg. 3 befruktades men bara ett ville dela sig som det skulle. Det fick jag tillbaka. Jag är 41 år och hade massa odds emot mig, men det gick ändå. Det är verkligen så att det bara behövs ett bra ägg :)
Nu börjar nästa period av väntan, risken för missfall är ju tyvärr väldigt hög, speciellt såhär i början. Men nu ska jag vara glad ett tag!
Tatami: stort grattis! Nu håller vi tummarna och hoppas tider går fort. Ska du göra ett första VUL i v 8?
Här kommer negativa jag och förpestar.
Var på återföring idag. Precis innan fick vi veta hur det gått med mina 3 ägg. Han bara alla 3 blev befruktade...jag sa nämen vad bra. Han bara; fast bara en är en verklig 10 poängare "jättefin" dom andra är inte så bra men eftersom vi är så snäll så ska vi fortsätta odla dom. Jaha? Vad lovande or not! Tror inte det kommer bli nått med dom. Och bara för att jag är sur och stressad över detta så kanske ägget jag fick är en 10 poängare i jämnförelse med dom andra skitäggen. Jag tänker mycket på vad nästa steg ska bli efter det här. Och jag har svårt att se att det helt plötsligt skulle gå vägen för oss men vem vet, just nu är jag bara så negativ.
Puh, verkar precis slippa ägglossa på söndag eller måndag denna gång inför fet. Slemhinnan såg bra ut och en äggblåsa som var på gång, men inte riktigt där än på ett par dagar. Men ni får gärna hålla tummarna ändå, man vet ju aldrig
Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:
Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!
Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:
Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!
Och PS. Vissa har inte ens en partner, utan kör IVF på egen maskin i Danmark