Filli89 skrev 2016-09-07 17:26:35 följande:
På ett sätt känns det skönt att man börjar blöda, för ovissheten är hemsk. Så kände jag inför mitt MF. Jag hade värkar i tre dagar med ul allt såg bra ut men hade ont o blödde. Trots att ja innerst inne önskade att d skulle gå väl ville jag bara ha ett slut MF lr Ey, orkade inte pendla i mellan, så jag förstår din känsla nu när blodet är ingång känner du att du kan sörja lite ta nya tag o resa dig upp.
Jag mår bra just nu faktist, man måste ju de haha. Jag är inne på hormonella obalanser faktist och har läst mycket gällande det. Det känns i hela min kropp en stor skillnad på hela min kropp sen efter MF. Vet inte vad som spökar om det är östeogenbrist för ja har såna klimakterie besvär lr om det är kortisol som blivit väldigt hög på grund av stress, jag har värmevallingar, ständiga huvudvärk, irritation för att sen bli glad, svettas om nätterna, trött 24/7 oavsett hur mkt ja sover, ingen sexlust, tappar hår osv, har kollat tsh vid fertilitetsutredningen som visade normal så tror Ey de är det, hur som helst har jag bokad tid för gyn för att ta tester. Men kommer även kontakta en terapeut som ska kolla hårminerlanalys o saliv test osv, för gyn och vc är inte alltid villiga o kolla sånt. Har läst att väldigt många som lagts in på psyket pga depression tex har berott på för hög/låg kortisol, och ingen har ens kollat upp det, som sagt är väldigt inne på de så känns spännande att lära sig om kroppen.
Vi reser om en vecka så vår plan är att ta de lungt, har känt en konstans stress senaste tre åren usch, efter resan kommer ja förmodligen få min mens och då vi har nåra i frysen så ska vi göra en fet, vet inte om de blir ostimulerad lr stimulerad men vi får se. Lyckas vi inte med alla fet har vi ännu en plan att inför nästa ET ta en lång paus kanske på ett halvt år få bort allt som kroppen utsatts för, o starta om. Det känns skönt att ha planer för när man misslyckas med ena har man inte ansiktet i marken utan man känner "okej , detta misslyckades vi gör så här denna gång" och att man har planerna i förväg och inte när man känner sig förtvivlad. Det kommer gå bra för oss alla ska du se, ja tror verkligen på det, tar olika tid för alla men vi SKA lyckas. Förlåt för långt svar. Kram på dig <3
Ja, det är precis så det känns, vill inte gå och pendla mellan hopp och förtvivlan, eller bara förtränga alla tankar och bara vänta på nåt man inte vet alls hur det blir.
Jobbigt det låter med dina symtom, det låter ju som du säger som att det kan vara nåt med östrogenet? Kanske går att se nåt mönster efter testerna? Hoppas verkligen det ordnar sig, du ska ju inte behöva gå och må dåligt. Men visst är det roligt att man lär sig så mkt om våra komplexa kroppar :) Som biokemist tycker jag det är väldigt intressant!
Låter skönt att resa iväg, jag önskar er en trevlig och avkopplande resa. Skönt att ha ett embryo i frysen att använda sen så du slipper göra om hela proceduren för nästa försök. Jag är precis som du, gillar också att ha planer i förväg på hur jag ska hantera vissa situationer som kan uppstå. Sen kan man ju alltid ändra planer. Jag tror som du, att det kommer gå bra för oss, men man måste hålla ut och vara envis. Tur att jag är väldigt envis... :) Kram på dig!