• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-04 21:26:51 följande:
    Jag ställde den frågan sist när jag fick pluss, vf vissa fortsätter med proggisarna. Bm sa att de som fortsätter är de som inte har egen cykel. Men jag vet även att vissa tar det för att förhindra MF på nått sätt. Om du är orolig prata med bm på er klinik, om du har egen cykel kmr hon förmodligen säga att du inte behöver.
    Hur menar du "har egen cykel"?
    Jag fick info om att fortsätta med lutinus till VUL i v.8, när jag var gravid. Tror att det har att göra med olika upplägg på olika kliniker.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-04 22:25:41 följande:

Hur menar du "har egen cykel"?

Jag fick info om att fortsätta med lutinus till VUL i v.8, när jag var gravid. Tror att det har att göra med olika upplägg på olika kliniker.

Dvs har man egen cykel så har man egen mens och ägglossning och slemhinnan bygger upp sig själv. Det finns de som gör ivf som måste framkalla en mens dvs de har ingen mens lr ägglossning annars tex om man har pco/s
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-10-04 23:02:35 följande:
    Dvs har man egen cykel så har man egen mens och ägglossning och slemhinnan bygger upp sig själv. Det finns de som gör ivf som måste framkalla en mens dvs de har ingen mens lr ägglossning annars tex om man har pco/s
    Jaha, du menar så. Ja men jag har egen cykel och skulle som sagt ändå fortsätta med progesteron till vecka 8.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-04 23:51:14 följande:

Jaha, du menar så. Ja men jag har egen cykel och skulle som sagt ändå fortsätta med progesteron till vecka 8.

Ja det verkar vara lite olika, men det var de svaret jag fick när jag frågade. De finns de som sagt får fortsätta ganska långt in i graviditeten för MF förebyggande syfte.
  • Tatami
    Lee*** skrev 2016-10-04 19:49:23 följande:

Har en fråga till er. Hur länge höll ni på med progesteron? Jag tog lutinus 3ggr/dag tills positivt test. Har läst att många har fått olika besked från kliniker.

Jag skulle ta till testdag, och om positivt test så fram till vecka 9.
  • Sops
    Tatami skrev 2016-10-04 14:33:48 följande:
    Massa lycka till!! :) Min ägglossning kom faktiskt precis som vanligt.
    Tack så mycket! Hoppas ni får ut många ägg denna gång
  • Lavendelblomman

Hejsan!

Vi började våran ivf resa i februari efter flera års försök på egen hand. 25 september satte vi in FET i ostimulerad cykel. Imorse RD10 tjuvtestade jag och det visade ett tydligt streck! Vågar inte tro att det är sant! Det har ALDRIG någonsin visat positivt förut men det här var ett starkt streck! Skakade och grät av glädje! Hoppas nu inte att jag blir besviken på min testdag RD16.

• vinterbebis12
    Lavendelblomman skrev 2016-10-05 09:19:03 följande:

Hejsan!

Vi började våran ivf resa i februari efter flera års försök på egen hand. 25 september satte vi in FET i ostimulerad cykel. Imorse RD10 tjuvtestade jag och det visade ett tydligt streck! Vågar inte tro att det är sant! Det har ALDRIG någonsin visat positivt förut men det här var ett starkt streck! Skakade och grät av glädje! Hoppas nu inte att jag blir besviken på min testdag RD16.

Stort grattis!
  • NovaRobin
    Lavendelblomman skrev 2016-10-05 09:19:03 följande:

Hejsan!

Stort grattis :) är på rd 10 imorgon och kommer också tjuv testa :)

Hoppas allt går bra med lilla fröet
Svar på tråden IVF med start i september 2016