IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hejsan allihopa!
Är inne på IVF nr2. Har använt Synarela och Menopur. Gjorde äggplock i tisdags 4/9. Fick ut 10st ägg och 8st blev befruktade. Återinföring sker på söndag, dag 5. Dubbelt så många befruktade som sist!????
Mitt IVF nr1 använde jag Synarela och Bemfola, 10ägg och 4befruktade, återinföring dag 2, inga till frysen.
Så spännande, hoppasssssssss????????????
Mina smileys blev frågetecken =)
Plussade idag på dag 10 :) kännt i flera dagar att jag varit gravid så idag var jag tvungen att testa. Hoppas bara allt går som det ska.
Håller tummarna nu för er andra ruvare och för er som inte plussat, ge inte upp det kommer att gå vägen för er :)
Skönt att du känner dig ok trots allt! KRAM
Dock är jag väldigt tveksam till att ni får starta direkt vid nästa mens. Har hittills aldrig hört en klinik som tillåter det när det gäller IVF, vid FET kan man sätta igång direkt.
Det handlar om att de måste se att kroppen är återställd och att den fungerar som den ska.
Troligen kommer ni planera inför nästa försök under besöket nästa vecka, det är ju inget som hindrar det.
Jag kan ha fel, men jag tror inte de. Har varit i IVF karusellen i två år nu...
En fråga till er!
Vi kommer ju troligen behöva söka oss till en privatklinik snart om vårt nästa försök inte lyckas. Vart gör ni er IVF och har ni några rekommendationer vart man ska vända sig? Vi bor lite öster om Stockholm så gärna i Stockholmsområdet:)
Hejsan allihopa!
Är inne på IVF nr2. Har använt Synarela och Menopur. Gjorde äggplock i tisdags 4/9. Fick ut 10st ägg och 8st blev befruktade. Återinföring sker på söndag, dag 5. Dubbelt så många befruktade som sist!????
Mitt IVF nr1 använde jag Synarela och Bemfola, 10ägg och 4befruktade, återinföring dag 2, inga till frysen.
Så spännande, hoppasssssssss????????????
Plussade idag på dag 10 :) kännt i flera dagar att jag varit gravid så idag var jag tvungen att testa. Hoppas bara allt går som det ska.
Håller tummarna nu för er andra ruvare och för er som inte plussat, ge inte upp det kommer att gå vägen för er :)
Tack snälla det hoppas jag också :) gjorde ett FET 2 dagars den 26 september då idag är jag på rd 10
En fråga till er!
Vi kommer ju troligen behöva söka oss till en privatklinik snart om vårt nästa försök inte lyckas. Vart gör ni er IVF och har ni några rekommendationer vart man ska vända sig? Vi bor lite öster om Stockholm så gärna i Stockholmsområdet:)