• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Olidligaväntan skrev 2016-09-17 21:13:27 följande:

Är det nån av er härute som betalar för sin försök ? Våra landstingsförsök är förbrukade; 4 inseminationer och en 1ivf.

Ja. Vi betalar nu vårt tredje 3-pack. Så hittills är vi uppe i 250 000. :-/
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-17 18:48:50 följande:

Ser att det är många som fått två embryon. Jag har blivit erbjuden att sätta tillbaka två nästa gång, om det nu skulle finnas två att sätta tillbaka. Pga min ålder (41). Men jag är osäker. Vet att 80-90 % av äggen är kassa vid min ålder och att sannolikheten att två tar sig är låg.

Men eftersom jag är ensamstående och måste räkna med att sköta allt själv även om jag såklart vill hitta en partner, så är jag lite rädd för tvillingar. Samtidigt är jag mer rädd för att det inte blir några barn. Svårt läge, hur tänkte ni som har fått två embryon runt detta?

Det är ju väldigt liten chans att få tvillingar, men det händer ju. Så om du inte kan tänka dig två, ska du nog inte sätta in två.

För vår del är det lika välkommet med en som två, vilket gör beslutet lättare.

Kram
  • Sjöblomman

En sak som jag tänkt på i samband med betalning, vi har hittills tagit från sparkonton och betalat för behandlingarna. Men det finns ju inte oändligt med pengar, i alla fall inte i vårt fall. Förhoppningsvis tar det sig nu, men vad gör man annars? Får man lån på banken till IVF? Har de avbetalning på kliniken?

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-18 14:34:20 följande:
    Antar att ni redan kollat med era jobb om ni har bruttolöneavdrag eller vad det heter? Det finns på mitt företag, så det kommer vi utnyttja om inte det här försöket går. Till det här hade vi pengar. Men jo, jag tycker man borde kunna ta lån också faktiskt. Men jag hoppas vi båda slipper fler försök nu. Kram!
    Ja, min arbete har inte bruttolöneavdrag. Det finns på min mans, men han har inte berättat om IVF där så vi har hoppat över det än så länge. Men vi får se hur det blir längre fram.
  • Sjöblomman
    Olidligaväntan skrev 2016-09-18 19:12:57 följande:
    Finns inte massa pengar här heller. Så den frågan gnager emellanåt. Och ibland tänker jag att får kosta vad det vill (om man får ta lån) .

Håller tummarna för dig att det går vägen .
    Ja verkligen.

Tack! Håller tummarna för er också.
  • Sjöblomman
    Emmybear skrev 2016-09-18 21:01:18 följande:

Jag hoppar in här. Ruvar nu på en liten eskimo som var sex dagar när den kom på plats i onsdags. Dag 5 nu. Första frysförsöken så extra spännande.

Lycka till!
  • Sjöblomman
    Emmis84 skrev 2016-09-19 11:20:10 följande:
    Jag förstör din oro. Min upplevelse av ivf- karusellen har inte heller varit så bra.

Jag känner fortfarande av äggstockarna. :-/

Jag känner mig fortfarande öm och är som sagt galet trött.

Idag är första dagen tillbaka på jobb och jag känner bara för att gråta. ( extra känsligt för minsta lilla)

Jag jobbar som undersköterska och det är inte en lugn stund. Stressen här tar kål på mig på ett sätt som det inte har gjort tidigare.

Folk säger till mig att ta det lugnt på jobb men det går inte att ta det lugnt på ett sånt här jobb.

Smärtan och svullnaden blir inte bättre av detta och jag är rädd att detta kommer riskera min ev graviditet.

Jag hade tänkt att ta en dag i sönder men nu vill jag bara ringa min husläkare och förklara läget.

Hur många äggblåsor hade du? Jag fick ut 13 ägg och 8 av dom befruktades. Desto fler äggblåsor desto större risk för kraftig överstimulering.

Känner du av någon andfåddhet? Väger du dig varje dag? Detta fick jag till mig då jag också oroa mig för överstimulering som inte gav med sig..
    Men varför sjukskriver du dig inte? Låter inte bra alls det där.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 14:51:27 följande:

Andra ultraljudet idag. Blir plock på onsdag! Blev dock fruktansvärt nervös nu. Allt går ju upp och ner i den här processen, med känslorna och allt.. Just nu väldigt rädd för att misslyckas igen. Rädd för att inte äggblåsorna var tillräckligt stora och att äggen då ska vara omogna.. Ja, ni fattar. Har någon lite pepp över så kasta det gärna på mig. Kram till alla som kämpar! Om en timme kanske jag är mer hoppfull. Som sagt, upp och ner Ägglossningssprutan ikväll! Jävligt skönt att slippa menopur och synarela, haha! Hoppas det är för evigt!

Hurra! Då är vi nästan exakt i fas. Bara en dag ifrån. Heja heja! Det är vår tur nu. KRAM
Svar på tråden IVF med start i september 2016