• Sjöblomman

IVF med start i september 2016

Ashurst Klara skrev 2016-09-03 08:21:56 följande:

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

Grattis! Vad härligt!
  • Sjöblomman
    finee skrev 2016-09-03 13:37:52 följande:

Hej alla! Jag har precis fått minus efter ostimulerat FET (tog bara Lutinus, men slutade med dem vid minus på stickan, innan mensen kommit). Är det någon som vet om man kan göra ett till FET direkt i nästa cykel, vud nästa ÄL om typ två veckor? Eller måste man vänta en cykel?

Grattis till er som plussat! Håller tummar för er som är mitt i försök just nu och hoppas att ni lyckas

Tråkigt att höra!
    Ja, du kan göra fet direkt i nästa cykel. De brukar vilja gör ett VUL först för att se att det ser bra ut.
  • Sjöblomman
    finee skrev 2016-09-03 15:06:23 följande:
    Åh vad skönt att höra! Även fast man tagit Lutinus/progesteron alltså? Är bara så less på all väntan. Det enda väntan gör med mig är att jag gräver ned mig och blir mer missmodig Kram <3
    Japp. Så har det varit för mig på Sophiahemmet. Har då tagit ovitrelle innan för att kontrollera ÄL och sen Lutinus 3 gånger om dagen.
  • Sjöblomman
    finee skrev 2016-09-03 15:57:10 följande:
    Tack Sjöblomman att du svarade Ger mig lite hopp att det kanske är möjligt att komma igång med nya försök så fort som möjligt
    Skönt att höra!
    Vart går du?
  • Sjöblomman
    finee skrev 2016-09-03 17:44:36 följande:
    Jag går i Falun på IVF-kliniken där. Så hoppas att de har samma rutiner som där du går, att det är ok med FET efter FET. Har två till blastisar i frysen Hoppas ju att det ska ta sig, men det känns tungt! Du sprayar nu va? När blir det insättning?
    Ja, håller tummarna för er! Var det här också en blastocyst?

Ska ta blodprov på onsdag och hoppas på att jag får börja med sprutor då på kvällen. Sen tar det väl ca 1,5 vecka... Lite trögt nu tycker jag.
  • Sjöblomman
    peacefrog skrev 2016-09-05 18:48:57 följande:
    beklagar verkligen! hoppas att avsaknad av blödning betyder att det finns en chans? det är ju ändå 5 dgr kvar. håller tummarna för det.

Förbereder mig för uttag imorgon. Bävar lite. Men är glad att slippa sprutor. Tills imorgonbitti iaf.
    Lycka till imorn!
    Vad får du för spruta imorn?
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-05 07:52:33 följande:

Idag var graviditetstestet helt blankt, negativt. Har inte fått nån blödning men antar att det kan bli så om man tar progesteron. Officiell testdag på fredag men jag tror knappast det skulle bli positivt igen. Tidigt missfall, check. Ny ivf om ca 1 mån antar jag.

Hur går det för er andra?

Åh nej! Så jäkla dumt! KRAM
  • Sjöblomman

Usch! Jag mår verkligen inte bra! Huvudvärk från hell och svettas/fryser hela tiden. Så här har det aldrig varit tidigare... Jag hoppas så att det här blir vårt sista försök.

• Sjöblomman
    vinterbebis12 skrev 2016-09-05 22:48:11 följande:
    Tar du nässpray?
    Ja. Tredje gången, men har som sagt aldrig mått så här dåligt. Har gjort korta två gånger också, så om det inte fungerar den här gången ska jag be om korta nästa.
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-05 23:32:03 följande:
    Men åh :( Hoppas det går över fort. Alvedon kanske?
    Ja hemskt! Försöker stå ut utan alvedon, annars skulle jag behöva äta det dygnet runt. Tar dock när det är som värst och försöker sova/vila mycket.
Svar på tråden IVF med start i september 2016