• Tatami

IVF med start i september 2016

typjag skrev 2016-10-29 13:35:26 följande:

Åh tackar! Allt gick fint å nu är vår lille isbjörn på plats. 50 procents chans sa de pga att de va en blastis å den va fin. Hoppas hoppas

Åh vad spännande!! Nu får du ruva fint, så hoppas jag du känner av att embryot fäster om några dagar :D kram!
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-29 17:24:37 följande:

Här i Sthlm är det det. Om man får högre än 1/200 tydligen. Men borde finnas tillgängligt gratis utan den sannolikheten också. Men det kanske blir så framöver

Ja jag vet att det är gratis i Sthlm. Men i Uppsala kostar det 6000 kr oavsett kub-resultat. Tänk om en läkare rekommenderar fvp? Då borde de ju verkligen rekommendera NIPT istället när det är bättre på alla sätt. Eller rekommenderar de aldrig fosterdiagnostik förutom ultraljud?

P.S. Jag märker att det blir lite "gravid-snack" här i tråden. Vore bra om ni sa ifrån om någon tycker att det är jobbigt, förstår isf.
  • Tatami
    typjag skrev 2016-10-29 21:16:56 följande:

Försökte skriva ett hjärta

<3
  • Tatami
    NovaRobin skrev 2016-10-30 13:24:14 följande:

Jag måste vänta till nästa mens som blir i november. Ingen aning om när iom mf och jag blödde i 9-10 dagar.

Ska ringa kliniken igen den dagen mensen kommer så blir det väl ett nytt försök vid äl :)

Känns som en evighet kvar :/

Försök njuta så mycket du kan nu :)

Kramar

Åh, hoppas mensen kommer snart, vet hur det är att vänta när man bara vill köra igång. En sak du kan göra är att tests med äl-stickor så vet du när mensen kommer sen :) Min lutealfas var iaf samma som vanligt även efter missfall.
  • Tatami
    typjag skrev 2016-10-30 14:51:34 följande:

Är de någon här som fått nidblödning vid ivf? Vilken rd i så fall? Å hur många dagar var embryot odlat? De hade vart så fint om man fick det haha så hade man ju haft ett hum om att det fäst...

Ja jag fick en nidblödning på rd7 förra gången, men denna gång inget alls. Känt av fästandet i livmodern båda gångerna.
  • Tatami
    Tatami skrev 2016-10-30 23:35:31 följande:

Ja jag fick en nidblödning på rd7 förra gången, men denna gång inget alls. Känt av fästandet i livmodern båda gångerna.

Förlåt nu ljuger jag. Och du frågade också efter embryots ålder. Jag menade 7 dagar efter äggplock, fast på kvällen. Så på rd 4 med en 3-dagars.
  • Tatami
    shrigley skrev 2016-10-31 10:03:52 följande:

Testdag RD 9 (igår). Är det två streck..?

Oh ja <3 Stort grattis, du är gravid!!! :D
  • Tatami
    typjag skrev 2016-10-31 07:56:13 följande:

Åh... rd 2 här med 5 dagars å inte känt nåt...

Man måste inte känna något alls! Det kan gå lika bra ändå :)
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-10-31 16:36:59 följande:

Tatami vet inte vilken tråd du hänger i nu men går allt bra? Idaf gjorde jaf nipt testet. Ultraljud först där liten mättes till vecka 11+1 är enligt transfer 10+5. Tog sen blodprov och nu blir det 2 långa veckor. Hon kunde mäta nackspalten som såg bra ut men det var ingen garanti ändå. Nervöst! Valde att få reda på kön

Jag hänger förutom i denna tråden även i tråden bf juli 2017, men mest i de fb-grupper som finns för ivf och bf juli 2017. Tycker fb är så mkt bättre, och hemliga grupper dessutom.

Spännande! Men ändrade de din beräknade förlossning efter ultraljudet? Jag har hört att de inte ska göra det vid ivf. Grattis till att allt såg bra ut iaf och hoppas att NIPT inte visar något kromosomfel. Det kommer gå bra <3
  • Tatami
    shrigley skrev 2016-10-31 19:51:29 följande:

Tack! Inte dåligt för en gammal 41-årig tant som jag ????

Trevlig ålder! ;) Är också 41 och nu gravid! :D Men jag förstår verkligen din oro, har också haft missfall innan :/
Svar på tråden IVF med start i september 2016