• Olidligaväntan

IVF med start i september 2016

Tatami skrev 2016-09-08 18:25:26 följande:

Håller tummarna för att ditt embryo tar sig! Vet hur det känns, fick inte heller något till frysen :( kram!

Tack!
  • Olidligaväntan
    Närärdetvårtur skrev 2016-09-09 13:23:41 följande:

Olidliga väntan! Ruvardag 8 idag med ett tvådagarsembryo. Känner inget alls! Ingen molvärk, inget illamående ingenting - även om jag vet att sånna symptom allt som oftast beror på lutinusarna men ändå....Fick även det tråkiga brevet från kliniken igår att inga av våra långtidsodlade embryon kunde frysas. Så vill embryot i magen inte stanna kvar så blir det till att göra det sista landstingsfinansierade försöket. Fick inga eskimåer på första IVFen heller Önskar jag slipper genomgå en till IVF, dels för att det är så psykiskt och fysiskt påfrestande med alla sprutor, hormoner etc (är enormt imponerad av er som orkar gå igenom åtskilliga IVFer) men även för att det blir sista "gratisförsöket". Om inte det tar sig, har vi råd att köpa nya försök? Risken att dom i så fall inte heller ger någon bebis.... Ja usch - om man bara visste att man kommer lyckas så vore allt så mycket lättare. Jaja håller tummarna för att pyret därinne fortfarande lever... Blir nog till att tjuvtesta i helgen...

Känner igen mig det du skriver. Är en vecka sen jag gjorde insättning. Även det att jag inte har några fler landstingsförsök kvar. Dom "slösades bort" på 4 inseminationer som lät så lovande att det typ skulle funka. Sen bad vi om ett ivf då. Sen blir det till att betala för oss med. Jag kommer nog vänta med att testa till veckan nån gång. Jag håller tummarna för dig!
  • Olidligaväntan

Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.

• Olidligaväntan

Är det nån av er härute som betalar för sin försök ? Våra landstingsförsök är förbrukade; 4 inseminationer och en 1ivf.

• Olidligaväntan
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-17 22:10:30 följande:

Ja. Vi ska betala nu vårt fjärde försök.

Har ni köpt ett eller trepack? Eller bestäms det i samrådan med kliniken kanske ?
  • Olidligaväntan
    Lee*** skrev 2016-09-18 13:09:11 följande:

[quote=76980525][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-18 12:27:06 följande:[/quote-nick]Finns inga trepack för oss tyvärr. Vi har donatorsperma, så därför måste vi fortsätta på landstingets klinik. (Bara där de gör IVF med donatorsperma. Finns någon enstaka privat klinik i landet som också gör det, men ligger på andra sidan landet från oss) Så vi får betala per försök. Ett kostar 43500.[/

Så märkligt att inte privata kan få göra ivf med donerade spermier, då det är tillåtet med insemation av donerade spermier

Jag och min man använder oss av donator också.

Och det är som sagt märkligt att privata kliniker får utföra inseminationer men inte ivf med donerade som det verkar som.
  • Olidligaväntan
    Sjöblomman skrev 2016-09-18 13:33:50 följande:

En sak som jag tänkt på i samband med betalning, vi har hittills tagit från sparkonton och betalat för behandlingarna. Men det finns ju inte oändligt med pengar, i alla fall inte i vårt fall. Förhoppningsvis tar det sig nu, men vad gör man annars? Får man lån på banken till IVF? Har de avbetalning på kliniken?

Finns inte massa pengar här heller. Så den frågan gnager emellanåt. Och ibland tänker jag att får kosta vad det vill (om man får ta lån) .

Håller tummarna för dig att det går vägen .
  • Olidligaväntan

Grattis till alla plus här :) Har läst en del i tråden men inte skrivit något själv den senaste tiden.

Jag ska iaf påbörja ivf 2 i morgon, denna gång med andra sprutor; gonal-f... (korta protokoll)

• Olidligaväntan
    Akira Öken skrev 2016-11-11 09:06:34 följande:

Hoppas att det går bra! När gjorde du första försöket?

I september gjorde jag ivf 1. Hoppas på fler och bra ägg än sist. Blev inget till frysen då.
  • Olidligaväntan

Varit och tittat till äggblåsorna idag. Känner att det var ett dåligt resultat, 7 st. Hade fler förra gången men fick bara ut 3st då. Hoppas verkligen att alla dessa få mognar på sig och att de blir uttagna och befruktad. Äp på onsdag iaf.

Svar på tråden IVF med start i september 2016