IVF med start i september 2016
När det gäller sprutan så kan de vara i rumstemperatur ett tag utan fara, så det ska nog vara lugnt.
Hej på er!
Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!
Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.
Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.
Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.
Ja alltså fick inte tag i klinken för det är ju helg och det är stängt. Känner inte till någon journr heller. De är ju som sagt bättre för sent än för tidigt för läste på fass att sprutorna har två timmars marginal.
Gällande tempen på sprutan så har ja den i kylen på jobbet, denna gång under resen så hade ja den i en påse med is så den biten är ingen fara. Däremot tycker ja ovitrielle är ganska skum för efter man spurtat in allt från 0-250 ml så finns de en del kvar i sprutan o de känns som man gjort fel.
Haha inget o göra åt tjejer. Har iaf lämnat meddelande på klinken får se hur de går.
Hej tjejer, tack för eran omtanke det är som sagt skönt när människor förstår att man bara är människa och ibland sker det misstag som man absolut inte räknat med, och man lär sig utav det. Jag är ganska rutinerad inom denna bransch nu känner jag men vissa saker ligger inte alltid o ens händer. Hursomhelst så gick allting super. Kom in kl 8:00 och fick göra plocket på planerad tid, som ja sa så har de två timmars marginal och sprutan ska tas mellan 20:30 till 22:30 utan att det blir en katastrof men man ska ju helt klart hålla tiderna. Är bara glad att allt gick bra fick ut 10 ägg. Insättning preliminärt på torsdag men de ska se om jag kan få en blastis till helgen men de är inte säkert att de får in någon till helgen för de har stängt i vanliga fall.
Så drygt att bara vänta... Kom igen 24e, skynda på! Jag vill börja spraya!
Det senaste året har jag gått på zonterapi och akupunktur inför varje IVF eller FET, första gången jag gjorde det blev jag gravid och då tänkte jag såklart att det hörde ihop.
Men sen efter MF så har jag gjort 1 IVF och 2 FET med exakt samma zonterapi och akupunktur utan att bli gravid.
Så den här gången är fokus på att bara ta det lugnt, gå på någon avslappnande behandling innan osv... Jag tror att det är viktigt att må så bra som möjligt när man går igenom behandlingar, inte för att öka graviditetschansen utan mer för att orka med.
Hej! Är det okej att jag ställer en fråga? Jag menar verkligen inte något illa med den och jag hoppas alla förstår / tar min fråga på rätt sätt.
Jag har alltid vart rädd för att ej kunna få barn. Kanske för att ja aldrig haft en "riktig" familj. Vi har börjat försöka för några månader sedan.
De ja undrar är varför/ vad de vanliga anledningarna till ofrivillig barnlöshet är. Är det att man intr ägglossar, har väldigt oregelbunden mens? Har pcos?
Jag menar verkligen inget illa utan frågar mer för att jag tkr om att ha fakta på benen och gärna frågar människor som verkar kunna mkt om detta. Inte Var höra från vänner eller media.
Hej tjejer!
Hoppas jag får hoppa in här, trots att det är en septembertråd.
Inne på 4e försöket nu (2 IVFer och 4 insättningar).
Missfall i v.6 i mars efter ET. Fick två till frysen och det sista fick vi tillbaks idag :)
Testdag 28/8. Hoppas verkligen att det är vår tur nu ...
Hej!
Första gången jag postar här. Såg att det var en septembertråd men hoppas jag får vara med ändå, håller på med ivf nu. Har precis varit på ultraljud och fått veta att äggplockning blir på lördag morgon, 20/8 alltså. Hade 5 äggblåsor idag plus 3 små som kan växa till sig. Är 41 och första försöket så det är tydligen ett ok resultat. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller förbereda mig på att bli besviken. Kan man göra båda? :)
Nån som har gjort äp tidigare och kan säga om ni hade ont timmarna efter?