IVF med start i september 2016
Snart sprutstart för din del. Hoppas jag också får...
Läskigt att blanda själv... Eller är det lätt? Glad att jag får färdiga.
kl 11 idag har jag mitt allra första IVF möte, spännande!
Summerar vad vi kom fram till under första mötet idag: läkaren har hakat upp sig på hysteroskopin jag gjorde i våras som visade att vänster äggledare var en liten utbuktning som gör att passagen inte är lika öppen som höger sida, fast spermier o ägg kan passera. Han ska kolla med sina kollegor om vi ska påbörja Ivf denna månad eller göra en till operation?!? Jag sa till honom att efter operationen så sa dem till Mig att formen är lite annorlunda på vänster sida o de finns inget att ta bort... Så varför ska denna läkare vilka gå in igen och ta bort? Är så trött på att älta om gamla saker som vi gjort under utredningen. Han ska ringa slutet på veckan och meddela mig hur vi gör... Han tittade snabbt på äggblåsorna via ultraljud: 16st på höger sida och 12st på vänster sida, det var Iaf positivt. Hoppas sprutorna inte överstimulerar mig
Fick äntligen omslag på ägglossningstestet! Det var negativt imorse men mådde pyton under dagen så tog ett på eftermiddagen och det var positivt. Borde bli insättning på tisdag nästa vecka
Blåsorna är ff för små så det blir ingen äggplock på fredag, brukar ha äggplock vid den tiden. Någon/några hade växt till sig bra men var flera som var för små, så då ville kliniken vänta till måndag. Jag blir lite otrolig om äggen hinner lossna tills måndag. Så typiskt att inga äggplock görs på helgen.
Hoppas iaf att det finns 2 bra embryo tvillingförsök denna gång:).
Jag är så orolig om det inte fungerar, vad gör man då liksom, hur går man vidare, när känner man att nu får det räcka med behandlingar...