• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • Elise86
    Troyanen skrev 2016-10-17 21:19:40 följande:

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

Gjorde första äggplocket idag! Du behöver inte vara orolig för ingreppet, jag googlade en massa innan och läste att många tycker det gör SUPERont så ett tips är att inte googla ;)
  • mickaa
    Elise86 skrev 2016-10-25 11:47:11 följande:

Gick jättebra, var inte farligt alls! 9 ägg fick dom ut och på torsdag stoppar dom tillbaka det ägget som verkar bäst (om något verkar bra :/). Är du inne på ditt första försök?

Härligt;) hoppas de blir ett fint befruktat ägg;) japp vi är inne på första rundan., äger rum nästa vecka någon gång har ej fått bestämt datum. Ska på Ultraljud på måndag först. Ja googlade massa innan o hitta videor som inte såg så bekväma ut. Fick du morfin innan de puttade bedövningen i nedre regionerna?
  • Muffins2017

Ett tips ang äggplock är att inte försöka vara för tapper utan be om mer smärtlindring helt enkelt om det gör ont.

Jag fick lugnande innan och sen intravenös morfin, så gjorde det ont så fick jag bara mer.

• anina

Hoppas det går bra för er alla. =)

Jag påbörjar nu min nedreglering inför ivf.
    Jag har två, kanske dumma, frågor. Tänkte att ni som redan är vid äggutplock kanske har bättre koll än mig. =) Hoppas det är ok.

Jag börjar få bra koll på hur kroppen funkar efter allt googlande om IVF-nu, men finns fortfarande dumma frågor hos mig.

1. Läkaren har sagt att jag inte har nån ägglossning. Vid förra undersökningen hittades 21 äggblåsor. Har man alltid äggblåsor även fast man inte har ägglossning? Innebär det bara att äggen sedan inte släpper från blåsorna, eller att det kanske helt enkelt inte finns ägg där?

2. Om jag nu har så pass många äggblåsor, varför går man då igenom nedreglering och hormoninstättning innan utplock? Är det för att se till att man har många, fina ägg i blåsorna? Eller var det helt enkelt en bra månad för mig denna gången?

Kram på er

• Elise86
    mickaa skrev 2016-10-25 14:08:52 följande:

Härligt;) hoppas de blir ett fint befruktat ägg;) japp vi är inne på första rundan., äger rum nästa vecka någon gång har ej fått bestämt datum. Ska på Ultraljud på måndag först. Ja googlade massa innan o hitta videor som inte såg så bekväma ut. Fick du morfin innan de puttade bedövningen i nedre regionerna?

Fick lugnande innan och alvedon och sen morfin i nålen i armen precis innan ingreppet! Man blev lite snurrig och glad av medicinerna ;). Dom bedövade sedan där nere och det stack till lite men efter det kände jag INGET! Kommer gå bra för dig :). Vad är orsaken till att ni gör ivf?
  • mickaa
    anina skrev 2016-10-25 15:35:30 följande:

Hoppas det går bra för er alla. =)

Jag påbörjar nu min nedreglering inför ivf.

Jag har två, kanske dumma, frågor. Tänkte att ni som redan är vid äggutplock kanske har bättre koll än mig. =) Hoppas det är ok.

Jag börjar få bra koll på hur kroppen funkar efter allt googlande om IVF-nu, men finns fortfarande dumma frågor hos mig.

1. Läkaren har sagt att jag inte har nån ägglossning. Vid förra undersökningen hittades 21 äggblåsor. Har man alltid äggblåsor även fast man inte har ägglossning? Innebär det bara att äggen sedan inte släpper från blåsorna, eller att det kanske helt enkelt inte finns ägg där?

2. Om jag nu har så pass många äggblåsor, varför går man då igenom nedreglering och hormoninstättning innan utplock? Är det för att se till att man har många, fina ägg i blåsorna? Eller var det helt enkelt en bra månad för mig denna gången?

Kram på er

hej. Om du har 21 blåsor så antar jag att dem gett dig diagnosen pco/pcos. Ja har as många blåsor/ägg och de va så dem kunde bevisa att jag har Pcos. Vilket betyder att man har pärlband Ja har heller ej ägglossning men äggen finns där ändå. Dem släpper helt enkelt inte.eller så är dem tomma. Dem reglerar hormonet för att undvika för tidig ägglossning innan äggplock och för att de ska bildas fina ägg som de kan använda. Nu vet jag inte om du tagit hormonstumulerande innan de sa att du hade 21 blåsor.? För ja vet ej hur de bildas när man tagit alla injektioner
  • mickaa
    Elise86 skrev 2016-10-25 16:47:52 följande:

Fick lugnande innan och alvedon och sen morfin i nålen i armen precis innan ingreppet! Man blev lite snurrig och glad av medicinerna ;). Dom bedövade sedan där nere och det stack till lite men efter det kände jag INGET! Kommer gå bra för dig :). Vad är orsaken till att ni gör ivf?

OH vad skönt;) man har varit lite nojig över den där stora sprutan;) hur mår du nu såhär några timmar efter? Jag har pcos och har ej ägglossning el mens. Förhöjda värden av manligt hormon bland annat. O massa andra hormon som spökar,) har gått 1 år på letrozol för att få äl men även om jag haft äl så har de ej funkat. Så därför blir de ivf nu;) de säger att man har väldigt goda chanser som pcoare så vi får hoppas.
  • mickaa
    Elise86 skrev 2016-10-25 16:47:52 följande:

OH vad skönt;) man har varit lite nojig över den där stora sprutan;) hur mår du nu såhär några timmar efter? Jag har pcos och har ej ägglossning el mens. Förhöjda värden av manligt hormon bland annat. O massa andra hormon som spökar,) har gått 1 år på letrozol för att få äl men även om jag haft äl så har de ej funkat. Så därför blir de ivf nu;) de säger att man har väldigt goda chanser som pcoare så vi får hoppas.
  • Elise86
    mickaa skrev 2016-10-25 17:53:53 följande:

Ok men pco:are sägs ju ha goda chanser med ivf :)

Mår bra, typ som mensvärk! Köp hem massa gott dagen innan och ladda upp med filmer! För mig har det funkat jättebra att ligga på spikmatta och värmedyna på magen :)
  • mickaa
    Elise86 skrev 2016-10-25 18:29:26 följande:

Ok men pco:are sägs ju ha goda chanser med ivf :)

Mår bra, typ som mensvärk! Köp hem massa gott dagen innan och ladda upp med filmer! För mig har det funkat jättebra att ligga på spikmatta och värmedyna på magen :)

Ja de lär man behöva.;) blir de tillbakasättning på torsdag då eller? Är väl en dag emellan som man e ledig"
Svar på tråden Ivf start i November