• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • pergotimestina

Hej

Jag är helt i chock själv... på dag 7 va det jätte svagt men jag hade kollat innan så ovitrelle sprutan va ute ur kroppen.

Rfsu testen visar bara suuuuuper svagt pluss men clearblue + visar mycket tydligare.

Jag köpte ett nytt test ifrån apoteket kronan en rosa förpackning och med det testet kan man kolla 6 DAGAR innan bim.

Och det visar tydligast, anledningen till att jag testade så tidigt är för att jag läste om en tjej som fick svagt plus på dag 6! Och sedan blev hennes tester starkare:)

Nu visar clearblue +testet jätte fint pluss med digital visar ingenting ännu! Lite för tidigt !

Jag är en testmissbrukare till max... men jag blir lugnare i själen av att bara veta?

Ska se om jag inte slängt förpackningen jag rekommenderar verkligen det rosa testet om det kliar i era fingrar så som i mina hahahah!

Lycka till!

• pergotimestina
    Sascha lo skrev 2016-12-05 22:05:03 följande:

Oj skulle inte vara så många frågetecken utan lite glada smileys men det verkade inte gå:)

Av våra 5 ägg blev 4 befruktade. Av 4 befruktade delade sig 3. Vi fick tillbaka 1 och väntar på brev om dem andra 2 klarar sig till frysen. Vore såå skönt om jag fick den backupen så jag slapp sprutor och äggplock och allt igen..! Men allra helst hoppas jag att den lilla stjärnan på skärmen hittar rätt i min livmoder såklart.

Känner ingenting på dag 3. Absolut ingenting.

Hur noga är ni med lutninus? Jag tar inte på exakt timme för beror lite på jobb och när jag vaknar..kanske borde vara mer noga?

Åh men det är ju jätte bra:) jag visste inte äns att man skulle ta dom vid en exakt tidpunkt! Oj då!

Jag håller verkligen mina tummar och tår för dig!!!
  • Sascha lo
    pergotimestina skrev 2016-12-05 22:36:11 följande:

Åh men det är ju jätte bra:) jag visste inte äns att man skulle ta dom vid en exakt tidpunkt! Oj då!

Jag håller verkligen mina tummar och tår för dig!!!

Tack!!

Nej det kanske man inte måste!:) Jag tror inte det är jättenoga med tiden men är så nojjig!

Jag vågar inte testa än..!! Är så rädd för svaret så fasar nästan för att dagarna ska gå samtidigt som jag tycker det är hemskt att inte veta. Men hoppas så mkt och så länge jag inte ser att det är negativt kan jag tänka att "kanske gick det!"...Måste välja rätt testdag med för kanske bryter ihop fullständigt och orkar inte ha svärmor här då eller alltför tuffa möten på jobbet!
  • pergotimestina
    Sascha lo skrev 2016-12-05 23:17:50 följande:

Tack!!

Nej det kanske man inte måste!:) Jag tror inte det är jättenoga med tiden men är så nojjig!

Jag vågar inte testa än..!! Är så rädd för svaret så fasar nästan för att dagarna ska gå samtidigt som jag tycker det är hemskt att inte veta. Men hoppas så mkt och så länge jag inte ser att det är negativt kan jag tänka att "kanske gick det!"...Måste välja rätt testdag med för kanske bryter ihop fullständigt och orkar inte ha svärmor här då eller alltför tuffa möten på jobbet!

Nej det kan jag verkligen förstå, vi alla här inne har fått många negativa resultat och NU vill man ju verkligen inte få det efter allt vi har fått utstå med ivf.

Sen har jag dock en fästman som tydligen va mer testfreak än migh???? hahahah

Tror hannsjälv har köpt 6 st tester hahahha!

Det är en sån svår balansgång mellan att vilja testa men samtidigt inte vilja veta svaret.

Min sambo vaknade kl 6 på morgonen idag och frågade mig om jag va kissnödig och ville ta ett test... kan ju säga att han fick en ordentlig utskällning och ett fett NEJ! Hahahah han är så nyfiken!

Vilken ruvardag är du på! Förlåt om jag har frågat det innan! Massa kramar
  • pergotimestina
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-05 19:52:14 följande:

WOW, så fantastiskt! Stort grattis! Och tack för den fina historien med lustgasen, skrattade högt : D

Ja eventuellt blir det insättning på torsdag, det beror väl på hur äggen ser ut och utvecklas samt hur många man får som jag förstått det. Vi hade 9 små blåsor på första ultraljudet, och fler än så på det andra, men vet ej exakt hur många. Ganska nervös inför plocket imorgon men mest pirrig och nyfiken på vad vi får.

Stort grattis igen! Ger mig hopp också ;)

Hahahah jag skrattar än idag åt det:)

Det kommer gå jätte bra tror jag, håller tummarna för att det blir massa fina guldägg ?

Se till att få masa lustgas hahahha

Du får berätta hur det hat gått och gosa bara med en vetekudde imorgon och bli bortskämd ? massa styrkekramar :)
  • synonym
    pergotimestina skrev 2016-12-05 15:46:56 följande:

Nu äntligen är våran tur här!

Önskar er alla lycka till?

Skickar med en bild på dagens test dag ruvardag 8.

Supergrattis till dig! Redan dag 8 också:) Då slapp du vänta!
  • synonym

Liknande historia igen Sasha lo!

För oss blev det 7 ägg vid äggplock (2 omogna) 5 befruktades och 3 delade sig vidare. I lördags blev återföringen och då fick vi tillbaka ett toppägg! Det var 4-celligt på morgonen men hoppade över och blev 6 celler precis innan vi fick tillbaka det. Var nog för att det tagit över 52 timmar mellan ÄP och återföring. De 2 andra var också jättebra kvalité och dem skulle de odla vidare tills idag till blastocyster. Imorgon väntar ett brev där det står om vi får några till frysen. Väldigt spännande!

Hur mår ni andra ruvare?

Jag mår helt ok, men har haft mycket ont i brösten. Har kollat och gravtest är fortfarande positivt efter Ovitrelle, så det är det som spökar lite.

Hur många celler hade era embryon vid återföring?

• synonym
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-03 18:39:18 följande:

Inte än, men har äggplock på tisdag och hoppas så att jag ska få tillbaka något så att jag också får ruva. Fattar helt att du vill tjuvtesta, tror jag kommer känna precis likadant! Samtidigt som man kommer dra sig för det av rädsla för ett minus (igen).. Så starkt av dig att ha gått igenom detta trots sprutfobi, grymt jobbat! Håller tummarna för dig och hoppas du ska slippa en ny omgång!

Lycka till på äggplocket idag!
  • Sascha lo
    synonym skrev 2016-12-06 11:07:44 följande:

Liknande historia igen Sasha lo!

För oss blev det 7 ägg vid äggplock (2 omogna) 5 befruktades och 3 delade sig vidare. I lördags blev återföringen och då fick vi tillbaka ett toppägg! Det var 4-celligt på morgonen men hoppade över och blev 6 celler precis innan vi fick tillbaka det. Var nog för att det tagit över 52 timmar mellan ÄP och återföring. De 2 andra var också jättebra kvalité och dem skulle de odla vidare tills idag till blastocyster. Imorgon väntar ett brev där det står om vi får några till frysen. Väldigt spännande!

Hur mår ni andra ruvare?

Jag mår helt ok, men har haft mycket ont i brösten. Har kollat och gravtest är fortfarande positivt efter Ovitrelle, så det är det som spökar lite.

Hur många celler hade era embryon vid återföring?

Men vad lika!:) våra var 4 celliga. Jag vet inte när vi ska få svar om dem andra men hoppas snart..

Det jobbigaste just nu är att jag inte känner nånting. Absolut ingenting. Borde man inte känna trötthet, mer uppsvälld, molande? Känns som att ingenting har hänt:(
  • KristinaJ
    Sascha lo skrev 2016-12-06 11:35:44 följande:

Men vad lika!:) våra var 4 celliga. Jag vet inte när vi ska få svar om dem andra men hoppas snart..

Det jobbigaste just nu är att jag inte känner nånting. Absolut ingenting. Borde man inte känna trötthet, mer uppsvälld, molande? Känns som att ingenting har hänt:(

Jag fick tillbaka en tredagars 8-cells igår, och min läkare sa till mig efteråt: "bli inte orolig om det inte känns något nu närmsta tiden, själva återförandet är så snällt mot kroppen så det brukar inte kännas efteråt, och när embryot fäster är det väldigt få som känner något överhuvudtaget, varken just då eller kommande dagarna.."

Kanske sa hon bara det för att lugna mig? Men det gjorde mig lugn iaf :)
Svar på tråden Ivf start i November