• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • Millaperla

Hej. Jag och min sambo håller på med första försöket nu och är inne på sprutdag 4 med bemfola!

• Emmahedblom

Igår blev jag en ruvare! FET:et såg fint ut sa dem så nu hoppas vi att det tar sig! 29/11 har vi testdag, 30/11 har vi varit tillsammans i 4 år så vore en fantastisk present! har blandade känslor nu, en del av mig vill bara ladda ner bebisappar och googla runt på allt som har med barn/graviditeter att göra medan andra delen av mig är realistisk och bromsar mig själv för det kan ju vara så att det inte blir något! Eller så får vi plus på Stickan men ett tomt VUL! Ska nog tillägga att jag gått och pratat om mina katastroftankar

Oj vad långt inlägget blev, men måste "prata" av med några!

• Millaperla

Vad gör ni ivf någonstans? Vi går på CurakCurakliniken i Malmö.

Har en fråga angående ÄP. Ni som gjort det Hur känns det? Är jättenervös för det

• KristinaJ

Här är en 32.årig tjej som är oförklarligt barnlös. Vi skulle starta i oktober (äntligen!) men mitt blodprov visade att jag inte hade skydd mot röda hund så kändes tryggast att vaccinera sig, vilket betydde ytterligare en månads väntan.

Men ska förhoppningsvis starta nästa vecka! Blir lite tight innan jul, men hinner förhoppningsvis köra då det är korta protokollet. 

Dock har jag fått tid för ultraljud på måndag, dagen innan beräknad mens, någon annan som har det så? Vad kollar de då? Känns som man redan gjort hundra ultraljud och vet ju att de ska kontrollera två gånger för att undersöka äggblåsorna under tiden, men vad kollar de precis inför? Vet någon? Jag har redan fått recept och info om sprutorna mm.

Åh, detta är sådan bergochdalbana. Så skönt att äntligen komma igång samtididigt som det är så psykiskt påfrestande och läskigt. 

• Catten87

Hej! Vad skönt att läsa om andra som också ska påbörja ivf! Man känner sig rätt ensam bland alla vänner som verkar ha så lätt att bli gravida.

Vi har försökt snart i två år och vi kommer få påbörja första ivf-försöket när jag får nästa mens, som borde bli typ 25 nov. Vi har varit på RMC i Linköping och fått all info kring hur behandligen går till, och jag fick testa att sticka mig med en spruta. Det var inte så farligt som jag trodde Glad Men nu är man väldigt nervös och förväntansfull, vill komma igång nu! Skönt att det äntligen händer något. Sen vågar man ju inte hoppas för mycket för det är ju så jobbigt att bli besviken. Men försiktigt förhoppningsfullt får man väl lov att va?Glad

• KajsaStina123

Spännande att läsa om alla, jag har precis börjat med nässpray idag för att nedreglera mina hormoner..så första steget i detta ivf projekt

• mickaa
    synthetical skrev 2016-11-05 21:13:56 följande:

Det har du rätt i. Idag är det 10 dagar sedan ovitrell så det är ju lugnt eftersom jag inte testat ännu. Ska försöka hålla mig ett tag till. Blir ju lättare nästa vecka när jag jobbar igen. Då blir det fokus på annat tänker jag.

Efter plocket blödde jag nästan ingenting några droppar kanske. Hade dock väldigt ont i typ 4 dagar. Så var det senaste plocket också. Men inte tänkt något på illaluktande faktiskt.

Härligt att ni får sätta tillbaka på måndag. Då skiljer vi nästan exakt en vecka :)

Hur gick de för sig.? Blev du gravid?;) jag är nu gravid o överstimulerad så ligger inskriven på lassis. Mindre roligt att behöva fortsätta må dåligt efter man blivit gravid. Fick oxå reda på att ja måste fortsätta med sprutor när jag skrivs ut. Sprutor som minskar risken för blodpropp då jag ligger så mkt. Woopwoop
  • KristinaJ

Åh vad spännande att läsa era historier, det känns så skönt att inte vara ensam. Som andra nämnt, det känns som att alla runt om en blir gravida till höger och vänster, det är först när man hamnar på fertilitetskliniken som man får en annan verklighet presenterad för sig. Som jag önskar att fler var öppna och pratade om sina svårigheter att få barn, men samtidigt förstår jag ju att det är jättetungt att dela en sådan personlig kamp. Jag håller alla tummar för er här i tråden!! <3

Idag tog jag min första spruta Gonal-f !!! Eller, min man tog den (jag vågade inte titta ens) så nu är det bara att "spruta på" och vänta resultat från blodprov och så småningom ultraljud. Såå nervöst. Skräcken att kroppen inte ska reagera alls! 

• KristinaJ
    KajsaStina123 skrev 2016-11-18 20:02:54 följande:

Spännande att läsa om alla, jag har precis börjat med nässpray idag för att nedreglera mina hormoner..så första steget i detta ivf projekt

Åh, vad kul! Grattis! Heja er!!! 
  • synonym
    KristinaJ skrev 2016-11-21 21:29:44 följande:

Åh vad spännande att läsa era historier, det känns så skönt att inte vara ensam. Som andra nämnt, det känns som att alla runt om en blir gravida till höger och vänster, det är först när man hamnar på fertilitetskliniken som man får en annan verklighet presenterad för sig. Som jag önskar att fler var öppna och pratade om sina svårigheter att få barn, men samtidigt förstår jag ju att det är jättetungt att dela en sådan personlig kamp. Jag håller alla tummar för er här i tråden!! <3

Idag tog jag min första spruta Gonal-f !!! Eller, min man tog den (jag vågade inte titta ens) så nu är det bara att "spruta på" och vänta resultat från blodprov och så småningom ultraljud. Såå nervöst. Skräcken att kroppen inte ska reagera alls! 

Håller med dig! Om fler pratade om det skulle säkert fler vara mer beredda på att det inte är så enkelt för alla, det skulle definitivt ha hjälp mig att ha varit mer medveten.

Tog också min första gonal-f igår och det känns skönt att vara igång???? Var på vippen att min mens var så försenad att jag inte skulle ha hunnit med allt med säkerhet innan jul.

Har någon här inne förresten erfarenhet av orgalutran?

Önskar alla stort lycka till!
Svar på tråden Ivf start i November