Ivf start i November
Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)
Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)
Vi fick ut 3 ägg totalt 2 kastades och 1 tillbaka (4 celligt.)
Ruvar dag 10 idag och känner inte mycket, ont i brösten och lite molande värk...
Hoppas att det inte händer något nu peppar peppar.
Typiskt att man aldrig ska få stanna upp och njuta av stunden utan bara oroa sig hela tiden.
Här kommer en bild på mitt test från imorse ?
Jag fick tillbaka en tredagars 8-cells igår, och min läkare sa till mig efteråt: "bli inte orolig om det inte känns något nu närmsta tiden, själva återförandet är så snällt mot kroppen så det brukar inte kännas efteråt, och när embryot fäster är det väldigt få som känner något överhuvudtaget, varken just då eller kommande dagarna.."
Kanske sa hon bara det för att lugna mig? Men det gjorde mig lugn iaf :)
Hej!
Jag har kört nässpray i 2 v nu ca och på fredag börjar jag också med Menopur, är lite nervös för det eftersom jag inte gillar sprutor. Men min sambo ska hjälpa mig , planerat ÄP är v 50, om allt går som det tänkt. Vilket jag innerligt önskar. Hur har det gått m sprutorna och hur mår du?
Sådär nu var jag också ruvare. Ett 4-celligt embryo sattes in idag, en fundering, om man gör ett gravtest och det visar negativt om någon dag eller två då borde väl ägglossningssprutan (för den kan ju ge positivt test) gått ur kroppen vilket isf innebär att man kan lita på om man tar ett positivt graviditetstest tidigare än testdagen? ???? Mycket funderingar nu ????
Nu äntligen är våran tur här!
Önskar er alla lycka till?
Skickar med en bild på dagens test dag ruvardag 8.
Det har gått oväntat bra med sprutorna, inga biverkningar direkt bara lite trött. Idag var vi på SU för äggplock, 8 ägg hittades och också det var inte så farligt som jag trott. Visst det kändes lite men jag bad om en lugnande tablett innan och sen pumpade de in morfin så värken var inte värre än mensvärk. Be om en lugnande tablett när du kommer dit, det var skönt att slippa nervositeten lite innan. Då är det ju dags äp för dig nästa vecka, hur går det med sprutorna?
Lycka till på äggplocket idag!
Haha, fick ingen lustgas tyvärr men istället extra lugnande så att jag faktiskt somnade mitt i allt och vaknade när dom var klara. Vilket ju var rätt skönt ; )Stort Tack!
10 ägg fick dom ut i förrgår och 4 var befruktade igår. Återföring planerad imorgon. Hoppas så att dom, eller åtminstone 1, är av riktigt bra kvalitet!
Stort Grattis!!! !! Vad underbart för er
Sådär nu var jag också ruvare. Ett 4-celligt embryo sattes in idag, en fundering, om man gör ett gravtest och det visar negativt om någon dag eller två då borde väl ägglossningssprutan (för den kan ju ge positivt test) gått ur kroppen vilket isf innebär att man kan lita på om man tar ett positivt graviditetstest tidigare än testdagen? ???? Mycket funderingar nu ????