• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-01 09:28:42 följande:

Förstår känslan! Hade exakt samma igår (rd4 om jag tänker rätt). Håller tummarna för er!! 

Fick du återfört 2, 3 eller 5dagars embryo? När har du testdag? :) 

En 2 dagars som hade delat sig till 6 celler. Td borde vara den 11e..
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-01 09:30:10 följande:
    En 2 dagars som hade delat sig till 6 celler. Td borde vara den 11e..
    okej! håller tummarna, och att du får må lite bättre snart! <3
  • Jadu
    chbw skrev 2016-11-01 09:39:45 följande:

okej! håller tummarna, och att du får må lite bättre snart! <3

Tack. Känns lite bättre redan,behövde nog bara få gnälla.
  • shrigley
    chbw skrev 2016-11-01 09:24:55 följande:
    Ja! :) okej!

Jag är 25 och min sambo 23. Första IVF-försöket efter att ha försökt i över två år. Har även gjort 9 ägglossningsstimuleringar varav 3 inseminationer, men aldrig någon graviditet. Beklagar ditt missfall! Kan inte säga att jag vet hur det känns, då jag aldrig ens varit gravid, men förstår att det måste vara jobbigt! 
    OK jag tror att det kommer att gå vägen för er nu :) Ni är unga o starka (tänk på mig hihi)

Jag kollade min fertilitet för 3 år sen (var då singel) och fick reda på att jag hade väldigt låga värden. Gjorde två st äggfrys i Göteborg (7+5 ägg som nu ligger obefruktade i en frys där..) Som en extra lifeline kan man säga.

Vid detta IVF:et blev det inget embryo som stoppades i frysen, så allt hänger på det som nu finns (och förhoppningvis lever) i magen. Efter ett relativt sent MF (vi hade redan varit på VUL, sett tickande hjärta i v7, gått med i föräldrakurs, skrivit in oss på MVC osv) kommer jag ha svårt att någonsin känna mig lugn igen..
  • chbw
    Jadu skrev 2016-11-01 09:58:23 följande:
    Tack. Känns lite bättre redan,behövde nog bara få gnälla.
    Ibland behöver man få gnälla! Skönt att det känns lite bättre! 
  • chbw
    shrigley skrev 2016-11-01 10:02:56 följande:
    OK jag tror att det kommer att gå vägen för er nu :) Ni är unga o starka (tänk på mig hihi)

Jag kollade min fertilitet för 3 år sen (var då singel) och fick reda på att jag hade väldigt låga värden. Gjorde två st äggfrys i Göteborg (7+5 ägg som nu ligger obefruktade i en frys där..) Som en extra lifeline kan man säga.

Vid detta IVF:et blev det inget embryo som stoppades i frysen, så allt hänger på det som nu finns (och förhoppningvis lever) i magen. Efter ett relativt sent MF (vi hade redan varit på VUL, sett tickande hjärta i v7, gått med i föräldrakurs, skrivit in oss på MVC osv) kommer jag ha svårt att någonsin känna mig lugn igen..
    Förhoppningsvis =) vi har fått 4 tredagars och 1 femdagars till frysen, så känns ändå rätt bra. Men vill ju bara veta nu, helst igår! hehe. Tålamod när det gäller sånt här är inte min starka sida... :P 

Ah okej, skönt att du har ett par till där! Jag förstår! Håller tummarna hårt för lilla i magen nu!! 
  • shrigley
    chbw skrev 2016-11-01 10:41:48 följande:
    Förhoppningsvis =) vi har fått 4 tredagars och 1 femdagars till frysen, så känns ändå rätt bra. Men vill ju bara veta nu, helst igår! hehe. Tålamod när det gäller sånt här är inte min starka sida... :P 

Ah okej, skönt att du har ett par till där! Jag förstår! Håller tummarna hårt för lilla i magen nu!! 
    Fast idag har jag inga symptom alls. Nada. Igår mådde jag så illa att jag knappt kunde vara kvar på jobbet. Idag ingenting. Man blir så orolig.
  • chbw
    shrigley skrev 2016-11-01 14:00:21 följande:
    Fast idag har jag inga symptom alls. Nada. Igår mådde jag så illa att jag knappt kunde vara kvar på jobbet. Idag ingenting. Man blir så orolig.
    åh jag förstår det! Men är det inte rätt vanligt att symtomen går upp och ner i början? en del känner ju ingenting alls öht.
  • BiancaLumen
    Sussie11 skrev 2016-11-01 08:26:33 följande:

Tycker absolut du ska höra av dig till din klinik!

Det kan vara tecken på överstimulering, behöver inte vara det men det du beskriver är symtom för det.

Håller tummarna att allt ska vara bra!!

Kram!

Tack för svar och omtanke!

Jag var medel-överstimulerad och får nu även ta blodtunnande sprutor. Är jobbigt med andningen och ska tillbaka på torsdag för att mäta vätskan igen.

Men- det visade sig även att det fanns en anledning till att svullnaden eskalerat.

JAG FICK ETT PLUS!! Lite tidigt att testa rd-12.

Så en mindre bra sak idag och en jättebra sak!

Kram
  • Sussie11
    BiancaLumen skrev 2016-11-01 16:17:13 följande:
    Tack för svar och omtanke!

Jag var medel-överstimulerad och får nu även ta blodtunnande sprutor. Är jobbigt med andningen och ska tillbaka på torsdag för att mäta vätskan igen.

Men- det visade sig även att det fanns en anledning till att svullnaden eskalerat.

JAG FICK ETT PLUS!! Lite tidigt att testa rd-12.

Så en mindre bra sak idag och en jättebra sak!

Kram
    Åh men grattis!!! :D hoppas svullnaden minskar!
Svar på tråden Ruvare oktober 2016