• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • shrigley
    Humla85a skrev 2016-11-04 15:15:55 följande:

OMG. Känner mig helt knäsvag.

Grattis! Vilken dag?
  • Humla85a
    shrigley skrev 2016-11-04 15:44:23 följande:

Grattis! Vilken dag?

RD 12 idag. Har egentligen TD imorgon. Men finns det verkligen nån som orkar vänta tills dess? :D
  • shrigley
    Humla85a skrev 2016-11-04 16:32:17 följande:

RD 12 idag. Har egentligen TD imorgon. Men finns det verkligen nån som orkar vänta tills dess? :D

Jag har testdag imorgon men vet inte om jag pallar. Befarar ju att jag inte kommer få någon stegring, detta efter sex dagar konstant svagt plus :( Är det en avstannad graviditet tro. Han bara buksmärtor, som knivar i magen, knappast graviditetskänsla, snarare lutinus som blåser upp magen misstänker jag. Känns mest bara "torrt" o irriterat därnere, efter 45 vagitorier på raken....:(
  • Humla85a
    shrigley skrev 2016-11-04 18:51:09 följande:

Jag har testdag imorgon men vet inte om jag pallar. Befarar ju att jag inte kommer få någon stegring, detta efter sex dagar konstant svagt plus :( Är det en avstannad graviditet tro. Han bara buksmärtor, som knivar i magen, knappast graviditetskänsla, snarare lutinus som blåser upp magen misstänker jag. Känns mest bara "torrt" o irriterat därnere, efter 45 vagitorier på raken....:(

Men har du fått nån blödning än? Det är inte över förrän mensen kommer. Jag förstår precis din känsla, har varit där själv. :(
  • Sjeldan

Hoppar gärna in i tråden även om det nu är november!

Påbörjade IVF i augusti men fick avbryta efter äggplock pga. överstimulering. Plocket resulterade i 20 ägg varav 11 befruktade i frysen.

Gjort ett FET efter det, passerade TD igår. Negativt men inte oväntat då jag fick mens i lördag, en dag efter bim.

Förstår inte hur man klarar av det här egentligen, dagarna som ruvare är ju olidliga!

Börjar om med ägglossningsstickor på tisdag, hoppas att det går vägen denna gången.

• synthetical
    Humla85a skrev 2016-11-04 15:15:55 följande:

OMG. Känner mig helt knäsvag.

Wohoo Stort grattis :)
  • chbw
    Sjeldan skrev 2016-11-04 20:33:00 följande:

Hoppar gärna in i tråden även om det nu är november!

Påbörjade IVF i augusti men fick avbryta efter äggplock pga. överstimulering. Plocket resulterade i 20 ägg varav 11 befruktade i frysen.

Gjort ett FET efter det, passerade TD igår. Negativt men inte oväntat då jag fick mens i lördag, en dag efter bim.

Förstår inte hur man klarar av det här egentligen, dagarna som ruvare är ju olidliga!

Börjar om med ägglossningsstickor på tisdag, hoppas att det går vägen denna gången.

Åh håller tummarna för att det går vägen nu!!
  • Humla85a
    synthetical skrev 2016-11-04 20:34:36 följande:

Wohoo Stort grattis :)

Tack så mycket. Är lite chockad.

Och nu börjar oron att det ska släppa igen..... :/
  • synthetical
    Humla85a skrev 2016-11-04 21:28:41 följande:

Tack så mycket. Är lite chockad.

Och nu börjar oron att det ska släppa igen..... :/

Försök att inte tänka på det och njut av att du har ett plus på stickan :)
  • shrigley

Officiella testdagen är här (RD 15). Och trots att jag är på resa kunde jag inte låta bli. Visst är det ett plus?

Svar på tråden Ruvare oktober 2016