• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • chbw
    Humla85a skrev 2016-11-03 19:32:46 följande:
    Är uska på sjukhus. Så jag är också orolig för ev tunga lyft. Natten som var gick bra. Patienterna var lugna, dvs inget tungt, och ingen mens än.... och nu är det dags för natt 2. TD på lördag. Nervös så jag dööör
    okej! åh snart ju! håller tummarna :) 
  • Prinsessan på ärten
    shrigley skrev 2016-11-03 15:11:37 följande:
    Prinsessan, hur har det gått?
    Lämnade blodprov idag igen, hcg hade sjunkit till 52 ( från 68) så inget bra tecken. Dock blöder jag inget ännu och har fortfarande ömma bröst etc.

Idag är jag i 4+6 och min ivf läkare säger att det inte ser hoppfullt ut men så länge jag inte blöder är jag gravid. Jag är dock inte lika hoppfull. Testet blir inte starkare och det känns inte som om det är på väg åt rätt håll...

Fick bokat en tid nästa torsdag för att kolla, om jag inte fått mens innan dess..

Är ganska förkrossad. Nästa försök blir februari såfall, ( om vi inte har crazy tur och prickar in en dag i julen) för i januari är vi utomlands...

Har 4 kvar i frysen och kör ostimulerat FET.

Hur har det gått för dig?
  • shrigley
    Prinsessan på ärten skrev 2016-11-03 20:00:09 följande:

Lämnade blodprov idag igen, hcg hade sjunkit till 52 ( från 68) så inget bra tecken. Dock blöder jag inget ännu och har fortfarande ömma bröst etc.

Idag är jag i 4+6 och min ivf läkare säger att det inte ser hoppfullt ut men så länge jag inte blöder är jag gravid. Jag är dock inte lika hoppfull. Testet blir inte starkare och det känns inte som om det är på väg åt rätt håll...

Fick bokat en tid nästa torsdag för att kolla, om jag inte fått mens innan dess..

Är ganska förkrossad. Nästa försök blir februari såfall, ( om vi inte har crazy tur och prickar in en dag i julen) för i januari är vi utomlands...

Har 4 kvar i frysen och kör ostimulerat FET.

Hur har det gått för dig?

Förstår att det måste vara frustrerande o nervöst, vad kan sänkningen bero på? Sade läkaren något om det? Ska du fortsätta testa tills dess?

Är själv oxå tokfokuserad på hCG nu, har ju testat positivt sen i söndags (RD 9), men står fortf "1-2 v" på testet. Är det normalt el bör det inte komma en stegring snart? Fick du någon information om vad hCG bör ligga på?

Pratade med kliniken idag, det rör sig sannolikt om en tidig graviditet men för tidigt ännu att säga om den utvecklas rätt el inte. Formell TD är nu på lördag 5/11. De sade bara att jag skulle avvakta några dagar till o testa, något hCG-blodprov var inte aktuellt (inte ens när jag är bortrest nästan hela nästa vecka). Jag hoppas ha fått klarhet till helgen el måndag åtminstone.

Symptommässigt lite mer idag, men annorlunda jämfört med tidigare, nu mest spänd mage o ingen molvärk därnere. Kan vara början på mensen?
  • shrigley

RD 14 idag o ingen förändring i testerna. Lika svagt som tidigare. Cleablue säger fortf "Gravid 1-2 v" och stickan ser ut så här. Imorgon är formell TD... hm. Vad ska jag tro?!

• synthetical

Hej. Är det okej om jag hakar på här?

Är på ruvardag 4 och galet otålig. Googlar och bara önskar att jag redan visste. Har tidigare gjort en misslyckad ivf så känner att det säkert inte går denna gången heller.

• chbw
    shrigley skrev 2016-11-04 08:07:37 följande:

RD 14 idag o ingen förändring i testerna. Lika svagt som tidigare. Cleablue säger fortf "Gravid 1-2 v" och stickan ser ut så här. Imorgon är formell TD... hm. Vad ska jag tro?!

jag tänker att så länge det är positivt så är det positivt! Hör med kliniken på td :) 
  • chbw
    synthetical skrev 2016-11-04 08:10:16 följande:

Hej. Är det okej om jag hakar på här?

Är på ruvardag 4 och galet otålig. Googlar och bara önskar att jag redan visste. Har tidigare gjort en misslyckad ivf så känner att det säkert inte går denna gången heller.

Åh ja tålamodet är inte det bästa just nu... Har du återfört 2, 3 eller 5dagars? :) 
  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-04 08:24:03 följande:

Åh ja tålamodet är inte det bästa just nu... Har du återfört 2, 3 eller 5dagars? :) 

Hej. Jag fick ett tredagars återfört. Fick 2 befruktade men det andra klarade sig inte till frysen. Därför tänker jag också att detta kanske inte heller funkar...

Hur går det för dig?
  • chbw
    synthetical skrev 2016-11-04 08:29:45 följande:
    Hej. Jag fick ett tredagars återfört. Fick 2 befruktade men det andra klarade sig inte till frysen. Därför tänker jag också att detta kanske inte heller funkar...

Hur går det för dig?
    okej! Jag håller tummarna för dig och lille embryot!! :) 

jag fick ett tredagars återfört torsdag förra veckan, så är på rd8. Fick ett svagtsvagtsvagt plus igår, och idag tog jag ett testa tidigt som var pos. Har bim på måndag enligt äggplock/lossning, så idag ska jag försöka njuta, och sen hoppas på att det går vägen och fortsätter se bra ut... 
  • shrigley
    chbw skrev 2016-11-04 08:22:50 följande:

jag tänker att så länge det är positivt så är det positivt! Hör med kliniken på td :) 

Tänkte vänta till på måndag. Nu checkar jag ut för familjehelg :) trevlig ruvarhelg på er!
Svar på tråden Ruvare oktober 2016