UndrandeSökare skrev 2017-08-11 15:37:59 följande:
Smurfen -Tråkigt att du känner dig deppig. Det är nog så för alla inför donation, att man fylls med tvivel. Men alla som skrivit i de trådar jag läst efter de fått sina donationsbarn. De har sagt att de inte ångrar sig, att de är glada att de tog chansen för annars hade de inte fått barn alls. Men sätt dig ner med sambon och prata igenom hur ni båda känner det, kan ni tänka er att leva utan barn eller vill ni försöka med donation. Är han redo för donation? Vad vill han innerst inne och vad vill du. Tror det är viktigt att ni pratar ihop er, ni är ju två om detta. Om du fick prata med någon som redan fått donationsbarn, skulle det göra detta lättare?
Hoppas du får en bra helg.
Jo, det är mycket annat på gång nu också som gör att jag blir extra känslig för allt, företagsförsäljning, målning av hus, börja studera, plus äd då:)
Jo men så är det ju, tror absolut inte man kommer ångra barnet, men det är väl som med mycket annat, innan man ens startat målar man upp massa bilder.
Hade jag sprungit på nån med ädbarn hade det varit bra, vet Ava Peter har såna seminarium här, där man kan träffa familjer.
UndrandeSökare skrev 2017-08-11 15:57:17 följande:
Smurfen-Ang HF och ÄD. Vid HF blir man ju "allergisk" mot fostret, och vet inte såkert, men misstänker att det kan vara större risk att bli allergisk mot något som inte det minsta är kroppseget. Vid naturlig graviditet är ju åtminstone ägget kroppseget (även om såna kvinnor också kan få HF).
Men det finns många olika riskfaktorer till HF, tex tvillingar, att det är första barnet etc och vissa kvinnor som gör ÄD uppfyller ju flera av de kriterierna och då blir det ju sammanlagt större risk för HF också. Om du kollar på 1177.se så kan man läsa mer om HF och riskfaktorer där om du vill veta mer.
Så kan det vara, att man blir alergisk ja.
Jag vet att jag uppfyller nåt kriterie där, åldern såklart, och första barnet.