• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare

Smurfen- Clexane är blodförtunnande sprutor som man ger sig själv. Man sticker in dem i magfettet eller i låret. Man kombinerar ofta trombyl och sprutor för de samarbetar. Trombylen kan förhindra proppar och sprutorna kan lösa upp befintliga proppar.

Dey finns även andra blodförtunnande sprutor som heter Fragmin och Innohep.

• smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-04 16:32:02 följande:
    Det är något blodförtunnande tror jag. Första 2 dagarna en om dagen, sen 3 dagar 2 om dagen och sedan 3 om dagen.

Klart man vill göra barn hemma men om inte ens Ivf med maxstimulering funkar, då är chanserna väldigt väldigt små. Klart man kunde gett det mer tid men jag vill verkligen inte bli i mitt tycke för gammal , det är viktigare för mig än att få genetiska barn, särskilt om man vill hinna med ett syskon. Men alla är vi olika och det är väl tur det:)

Hur går det för er? Har ni valt?
    Ok, har nån test visat du behöver förtunnande? Men gud så många sprutor, värre än ivf ju. Eller du menar kanske Progynonen men en om dan sen två sen tre?

Så känner jag med, vill inte heller i mitt tycke bli för gammal, vet inte om vi "gör" syskon sen, det blir en senare fråga, får gå genom det här först och främst.

Jag mejlade Ava Riga om besökstider för första gången, men inte fått svar, så nu lutar det åt Polen faktiskt. Dock känns det som att vi inte kommer igång så tidigt som jag hoppats på, i oktober.

Hoppas på och komma iväg på lite blodprover i veckan i alla fall. Alltid nåt !
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-05 12:15:53 följande:

Ok, har nån test visat du behöver förtunnande? Men gud så många sprutor, värre än ivf ju. Eller du menar kanske Progynonen men en om dan sen två sen tre?

Så känner jag med, vill inte heller i mitt tycke bli för gammal, vet inte om vi "gör" syskon sen, det blir en senare fråga, får gå genom det här först och främst.

Jag mejlade Ava Riga om besökstider för första gången, men inte fått svar, så nu lutar det åt Polen faktiskt. Dock känns det som att vi inte kommer igång så tidigt som jag hoppats på, i oktober.

Hoppas på och komma iväg på lite blodprover i veckan i alla fall. Alltid nåt !

Ja , låter toppen. Bara börja någonstans! Och oktober är inte långt bort. Polen blir nog kanon!

Ja, menade progynon. Bara en spruta om dagen. Tror kanske att hormonerna kan öka risken för proppar och det är därför man tar det i förebyggande syfte.

Trist ändå att dom inte svarar i Riga, många verkar ju nöjda där med!
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-05 13:02:04 följande:
    Ja , låter toppen. Bara börja någonstans! Och oktober är inte långt bort. Polen blir nog kanon!

Ja, menade progynon. Bara en spruta om dagen. Tror kanske att hormonerna kan öka risken för proppar och det är därför man tar det i förebyggande syfte.

Trist ändå att dom inte svarar i Riga, många verkar ju nöjda där med!
    Ja vi ska ta prover på fredag eller måndag ! Så nu känns det som att det är på g på riktigt.

Ja märkligt hon inte svarar i Riga. Men vi kommer närmare var vi ska gå med varje dag som går. Det är väl mest jag som tittar fram och tillbaka på kliniker, min sambo tycker nog bara, nu tar vi nån!

Hur mår du under all hormonbehandling då?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-06 14:11:26 följande:

Ja vi ska ta prover på fredag eller måndag ! Så nu känns det som att det är på g på riktigt.

Ja märkligt hon inte svarar i Riga. Men vi kommer närmare var vi ska gå med varje dag som går. Det är väl mest jag som tittar fram och tillbaka på kliniker, min sambo tycker nog bara, nu tar vi nån!

Hur mår du under all hormonbehandling då?

Ja, du verkar ha koll så det blir garanterat bra till sist:)

Börjar med mer grejer på måndag, har bara tagit en spruta än och den har jag inte märkt av något. Så det blir nog nästa vecka isåfall. Men trots maxdoser vid våra behandlingar har jag mått bra så jag verkar inte bli så påverkad av hormoner:)
  • Maran73

Hallå brudar! Ligger i sängen och mornar mig, funderar på hur det går för Furry, om de hämtat sig och funderar på att ge sig in i leken på nytt, eller om de bestämt sig f att vars nöjda som det är... Ngn som hört el sett ngt?

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-09-17 08:56:16 följande:

Hallå brudar! Ligger i sängen och mornar mig, funderar på hur det går för Furry, om de hämtat sig och funderar på att ge sig in i leken på nytt, eller om de bestämt sig f att vars nöjda som det är... Ngn som hört el sett ngt?

Hej här också:)

Nä, inte hört nåt, tänkt på henne nån gång också, får väl hoppas allt går bra för dom, vad de än gör då !
  • Maran73

Hallå alla! Känns som att "vår" tråd börjar tappa en hel del fart... Är nog för att vi alla (?) gått över till ÄD och mest hänger i de grupperna. Grattis till ruvarstatus 77! Hur känns det?? När är testdag och var det 3 el 5 dagars? Snart är du säkert också ruvare Smurfen, och Undrande, sen hänger vi i gravidtråden tillsammans, yeeeey!!! (Positive thinking) Ha en bra dag!

• Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-09-27 07:24:54 följande:

Hallå alla! Känns som att "vår" tråd börjar tappa en hel del fart... Är nog för att vi alla (?) gått över till ÄD och mest hänger i de grupperna. Grattis till ruvarstatus 77! Hur känns det?? När är testdag och var det 3 el 5 dagars? Snart är du säkert också ruvare Smurfen, och Undrande, sen hänger vi i gravidtråden tillsammans, yeeeey!!! (Positive thinking) Ha en bra dag!

Tack! Det känns bra:) Det var ett 5dagars av bra kvalitet! Ska ta blodprov 6/10 men kommer väl inte lyckas hålla mig från att testa innan dess. Nu ska vi utforska denna oväntat fina stad, sista dagen här!

Heja smurfen, Undrande och alla andra som kämpar <3
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?