• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-08-22 12:50:14 följande:
    Åååh yeeey!!! Grattis kan man faktiskt säga! Ser i andra trådar att iaf du är i full gång m planeringen. Har ni (du, ha ha) bestämt er f klinik?
    Jo, tack !

Nu ska jag bara sälja firman också, pust...

Precis, vi ( läs jag ), kollar ju runt för fullt nu med provtagning och klinik, jag säger bara till sambon vad jag hittat, så får han liksom följa med :), men jag vill ju att han är mer delaktig så jag känner att han är lika inne på detta som mig.

Nä inte bestämt, blir Finland, Polen, Lettland, Danmark eller Ryssland, ja du hör ju, ingen klinik har ju allt man vill ha heller så därför drar det ut på tid å välja ! Men jag är mest inne på frysta ägg ( läs jag igen ) !
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-14 21:20:29 följande:
    Låter ju kul!!

Men det blir inte offentligt för alla andra man känner?
    Hur går det för dig, har donatorn börjat sin del av behandlingen?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-08-22 14:35:56 följande:

Hur går det för dig, har donatorn börjat sin del av behandlingen?

Det vet jag inte men jag börjar med min behandlingsplan idag! Planerat ET 28/9 +/- 2 dagar.

Det är lite att pyssla med.. eftersom jag har något förhöjt blodtryck vart jag beordrad att göra ett EKG som skulle analyseras och skickas, var även tvungen att fixa nåt slags läkarintyg på att jag är tillräckligt frisk för att gå igenom en graviditet. Har fått det nu och hoppas det räcker med det. Det är ändå bra att dom är noggranna men det är ju mycket med allt ändå. Tog även ett extra blodprov för homocysteine som tydligen är B-12. Men nu ska vi vara fixa visum också sen är vi nog på banan:)

Skönt att det börjar närma sig beslut för er också!
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-08-22 15:50:54 följande:
    Det vet jag inte men jag börjar med min behandlingsplan idag! Planerat ET 28/9 +/- 2 dagar.

Det är lite att pyssla med.. eftersom jag har något förhöjt blodtryck vart jag beordrad att göra ett EKG som skulle analyseras och skickas, var även tvungen att fixa nåt slags läkarintyg på att jag är tillräckligt frisk för att gå igenom en graviditet. Har fått det nu och hoppas det räcker med det. Det är ändå bra att dom är noggranna men det är ju mycket med allt ändå. Tog även ett extra blodprov för homocysteine som tydligen är B-12. Men nu ska vi vara fixa visum också sen är vi nog på banan:)

Skönt att det börjar närma sig beslut för er också!
    Jo det är jättemycket vi ska fixa innan !

Jo blir nog mer definitivt nästa vecka vart vi far, i helgen kommer hans kompisar ner från Stockholm så då blir det inget prat om sånt här.

Ok då kan ni börja nedräkning nu då !
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-23 17:37:20 följande:

Jo blir nog mer definitivt nästa vecka vart vi far, i helgen kommer hans kompisar ner från Stockholm så då blir det inget prat om sånt här.

Tänk om jag känner ngn av hans/era kompisar! Världen är ju liten.
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-23 17:37:20 följande:

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-08-23 18:27:02 följande:
    Jo vem vet! De har alla gått på KTH, så känner du nån där så...

Du är inte nere i Göteborg på toto EM?

Ingen aning varför det blir dubbelt!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-08-24 16:21:06 följande:

Jo vem vet! De har alla gått på KTH, så känner du nån där så...

Du är inte nere i Göteborg på toto EM?

Ingen aning varför det blir dubbelt!

Näää inte vad jag vet... KTH.. hmmm. Eller joaaaeee? Minns inte!

Nej, men följer det (hoppningen) från soffan! Glad att jag har semester fortfarande.
  • Maran73

Hallå brudar! Läget? Tänkte mest "vinka" lite, ligger i sängen och suger ut det aaaaallra sista ur semestern, jobb igen på onsdag.

Går på visningar av lgh, var på en igår som vi blev sugna på och tänker buda på, och en till ikväll. Har "förhandsvisning" av vår på onsdag, sen den riktiga söndag och måndag. Så det är fullt upp m det. Kikar lite på barnvagnar också...

Mer ego: gasig, hemorrojder (skitkul! not...) och har redan börjat göra den något "vältrande" manöver som gravida gör när de ska resa sig ur sängen (magen är liksom i vägen). Men, utöver mag-tarm problem mår jag fint! Och bollen också tror jag, full fart därinne.

Det börjar närma sig för spännande ruvningar i gänget, sååå kul att få följa! <3

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?