• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Jessy01 skrev 2017-11-28 12:36:33 följande:

Åååh v 35!!! Grattis Maran tiden går så fort

Tog du progynon även vid graviditet?

Någon annan?

Jag ska ta Letrozole enl läkaren. Tar ju bort östrogen helt i 5 dgr hjälp.

Känns son progynon verkar bättre. Erfarenheter?

Kram alla!

Japp, snart dags (puh), den 27 dec är det tänkt.

Ja, fram till v 12 då jag började trappa ner. Slutade helt v 14 ca.
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-11-28 16:06:22 följande:

Åååh va härligt Maran snart då Tack för svar!

Smurfen va roligt att du är på gång!!! Håller tummar och tår! Ja en liten blasto i frysen. Har väntat

ett tag på att TSH ska gå ner och nu verkar det hända nåt där Så om tre v ca insättning!

Så, nu har jag kollat tillbaka lite i tråden och blev nyfiken: du fick minus i juni men vad hände sen? Ni började om antar jag för ni fick väl inget till frysen den gången? OM du vill berätta annars låter du bara bli. Tagit upp ridningen igen? Själv hängde jag i med lektioner en gång i veckan till 7:e månaden men sen fick jag ge upp. Blev klumpigt o lite jobbigt.
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-11-29 21:49:58 följande:

Maran klart jag svarar :) Vi gjorde ett försök till då vi hade ett halvt försök kvar.

Blev 3 fina som delade sig, 2 3 dagars tillbaks men ingen grav :(

Sen efter vårt sjunde ivf försök så damp det ner ett brev att vi hsr en blasto

i frysen. Aldrig hänt förut så den klarar förhoppningsvis upptiningen.

Vågar dock inte hoppas för efter det tar vår resa slut då inte råd med mer.

Ridning inte än :) och förhoppningsvis inte inom en snar framtid (9 månader;)

Ok, då håller vi aaaaallt vi har för att denna fryskämpe är ert barn!!!

Gick faktiskt mkt bra att rida, lite trögt första fem minuterna innan man värmt upp lite men sedan som vanligt. Vet en del som ridit in i det allra sista, t ex en turledare på ridskolan som galopperade omkring på volten på dagen och födde barn på kvällen..
  • Maran73
    Stina14 skrev 2017-12-08 09:59:35 följande:

Hej alla!

Mitt sista Danmarksförsök misslyckadesoch jag måste gå vidare. Har kontaktat AvaRiga samt Ava i Ryssland. Jag förstod att inga av dessa har öppna donatorer.

Hur tänker ni i den frågan?

För mig blir det dessutom en dubbeldonation och jag har riktig ångest över att barnet skall känna sig rotlös och bli traumatiserad av att aldrig få veta sina genetiska rötter. Jag är inte rädd för att vår relation komner bli annorlunda mot mitt barn jag har idag men som sagt, rädd för att barnet aldrig ska bli hel och lycklig helt fullt ut och vilja veta mer.

Skulle vara enormt tacksam att veta hur ni resonerar!

Tack och kram

Det var synd att det inte funkade i Danmark! Plan B är ju tur att den finns, men visst känns det ledsamt och det måste det ju få göra. <3

Jo, för oss kändes tiden som en faktor, jag hade satt en gräns på 45 år (fyllde 44 i augusti) och kände inte att vi hann vänta på en kö i t ex Finland, visste ju inte hur många försök som skulle behövas. Sen känns det som en stor skillnad mellan donation och adoption ändå, donatorn hade liksom aldrig använt sitt ägg om inte jag fått det, har aldrig burit barnet osv. Tankar om VARFÖR som kan finnas vid adoption bör ju inte vara så aktuella för barnet, att hen undrar varför den biologiska mamman inte kunde ta hand om barnet, varför hon inte ville behålla osv. Även om man aldrig vet de exakta skälen för äggdonation så är det väl rimligt att anta att donatorn helt enkelt ville hjälpa någon annan att få barn. <3 Sen vet man ju en hel del om donatorn ändå, iaf på AVA Riga där vi gick, så barnet får ju veta ganska mkt.

Vi behandlades i Riga med vanlig IVF innan ÄD, så det var naturligt och smidigt att vara kvar sedan även om vi bytte taktik, och som sagt inga köer. Kändes som att byta land med så kort om tid kvar till vår mentala deadline (el hur jag ska uttrycka det) var helt enkelt inte aktuellt, så det var sluten donation eller inget barn i princip.

Kram och pepp i massor!!
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-08 19:47:50 följande:

Åh Stina jag har precis samma tankar men vet du vad...jag började tänka dessa tankar för

ungefär 15 år sedan....om barnet kommer känna sig rotlöst etc Isag åbgrar jag sååå mycket

att jag inte gjorde det då! Man får som sagt reda på en del samt att rebt biologiskt är fsktiskt barnet en del sv dig kolla epigenetik. Tror ditt barn kommer vara så högy älskat att d är ok. Det är ku ibgen som övergivit och visst kommer kanske ditt barn att undrs men har du carit ärlig fråb början underlättar det ju frågor etc. Lycka till m vad du än bestämmer dig flr kram

Hur går det Jessy, börjar det närma sig?? Fick du svar på din undran om medicin? Har själv ingen koll alls vad som gäller i denna situation..
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-17 15:11:03 följande:

Hej Maran!

Idag har jag fått en liten blasto insatt...såg fint ut men man vet ju aldrig. Den klarade

iallafall upptiningen puuuhhhh. Så nu ruvare igen!! Ska försöka ha en bra jul och inte tjuvtesta :)

Hur levde du efter insättning? Hur mkt progesteron tog du?

Nu är det snart din tur!!!

Förresten någon som hört nåt från Furry?

Kramar

Ååååh vad spännande!!! Och det är ju ett gott tecken tänker jag, att den iaf klarade upptining! Bara att hålla tummar och tår nu då, när är testdag?? Tääänk om det blir plus!!!

Jag tog samma dos progesteron som Undrande, vi går/gick ju på samma klinik. Fick ett gäng förhållningsorder, följde en del men inte andra.. Försökte ta det lugnt, vilket gick bra då det var påskledigt just då och vi åkte till sommarstugan mitt i Smålands skogar.. Tränade inte, lite små promenader bara, men utöver det ungefär som vanligt! Smakade några små klunkar öl men i princip ingen alkohol. Ett par-tre muggar kaffe per dag. Hade det varit jobb-period hade jag nog jobbat precis som vanligt, en del vill hålla sig undan folksamlingar/t-bana etc men näää... Men, det där är så olika o förstås helt upp till var och en.

Ja herreguuud, vad nära det är nu! 10 dagar till BF.. De kommer sätta igång mig runt 27 dec pga diabetesen, om inget hänt innan dess. Tid ska bokas på fredag är det meningen. Läskigt, spännande, fantastiskt och en massa annat! Ska iaf bli skönt att få tillbaka sin vanliga kropp igen, även om man blir som överkörd av tåget så kan man ju iaf ligga på rygg och sådana saker igen, tarmarna får bättre plats osv.

Tyvärr inte hört ngt från Furry, antingen har de gett upp eller så vill de ta det lite mer lugnt och privat med bebisfabriken, blir ju lätt lite.. fixerat när man hänger mkt på FL och liknande grupper (iaf har det varit så för mig). Hoppas iaf att de mår bra!!!
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-18 14:20:09 följande:

Tacl för svar snälla ni!

Jag ska kolla med Riga...ptoblemet just nu är pengar. Hade jag vetat detta innan hade jag lagt

pengarna där istället :( Finns det ngn klinik däe man får kort?

Åååh Maran snaaaart så spännande!!

Min dotter är född några dagar innan nyår :)

Undrande...beklagar missfallet....ska du prova igen?

Jag är lite ledsen...har alltid fått assisted hatching men

nu glömde jag av att säga det till läkaren. Tror ni det gör stor

skillnad? Ngn som vet? Mitt ägg var 5 dgr gammalt.

Första ruvardagen och inte ett endaste symtom.

När började ni känna?

Massa kramar

Halloj! Vet heller inget om hatching... men tippar på några enstaka procents skillnad ungefär som embryo glue kanske, men d e bara en gissning.

Kände aaaabsolut noll symtom under ruvning! Så det betyder ingenting, vet många som plussat som inte kände något alls, och om man känner ngt så kan det lika gärna vara biverkningar av progesteronet.. Men, ungefär dag 2 (minns inte riktigt) kände jag som ett snabbt litet stick i livmodertrakten, antar att det KAN ha varit embryot som fäste. Eller så var det ngt helt annat..
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-12-18 14:39:18 följande:

All lycka nu på förlossningen! Shit va tiden gått. ..Ska till Stockholm tom kungsholmen i jul...Kanske får se dig hukandes till bilen:)

Tack!! Ja, sista trimestern har rullat på lite snabbare, men nu går dagarna låååångsamt igen.. Väntans tider! Fniss, du får ropa om du ser ngn plågad kvinna på väg in i en svart bil! Maaaaaran??? Är det du??
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-12-20 10:55:46 följande:

Haha det ska jag! Tänk om man varit lika snabb och besluten som dig, då hade jag också snart variyt på väg till förlossning, ligger nästan ett helt år efter dig. Hoppas du stannar kvar i nån tråd sen så vi får höra hur allt går!

God Jul:)

Jo, men jag är en aning äldre än dig också, hade ju 45 som gräns för att få barn (blev 44 i augusti) så då gällde det att inte dra ut på beslut för länge. Sen HAR du/ni haft lite otur med den sega kliniken, tveksam sambo och försäljning av firma etc. Plus att saker ibland måste mogna fram.. tiden drar lätt iväg!

Kommer absolut rapportera! Och om vi inte hörs innan dess: God Jul & Gott Nytt År!
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-12-23 09:08:03 följande:

Hej allihopa! Det funkade inte denna gången heller 6 dagar efter insättning idag

och helt blankt test.

Nu får det bli embryoadoption om något men det finns inga pengar kvar

så nu är nog denna resan slut. Lycka till alla ni och grattis igen Maran!!!

Stina- går du vidare med embryadoption? Får jag fråga var du bor och var du tänker göra det isåfall?

Kramar

<3 Förstår att du blir nedslagen! Men är inte dag 6 en liten aning tidigt att testa med urin? Hade själv ganska lågt hcg i blod på dag 9 med ett 6-dagars, så tänker att jag nog hade haft svårt att se ngt på vanlig sticka dag 6.. Fast d e klart, en liten skugga vill man kanske se. Iaf, sååå trist om det nu inte gick vägen! Stor jättekram till dig även om det inte hjälper ett skit. Hoppas hoppas ni kan skramla ihop pengar på ngt sätt! Om orken finns, det tär ju mkt på en detta kämpande.. Lycka till själva med att hitta bästa vägen framåt! <3
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?