Inlägg från: marretiin |Visa alla inlägg
  • marretiin

BF JULI 2017

Yeeeey nu kan jag oxå hoppa in i den här tråden. Plussade alldeles nyss o är överlycklig.

Beräknat bf är 27e juli. Kände verkligen i kroppen att jag är gravid men trodde inte d skulle ta på första försöket. Lycka!

• marretiin
    Lillemy skrev 2016-11-17 10:13:20 följande:

Har precis plussat jag med Hjärta BF i slutet av juli.. 

HOPPAS DET GÅR VÄGEN Skäms

Åå grattis jag plussade i morse med BF slutet på Juli. Håller alla tummar och tår att allt går bra Hjärta
  • marretiin
    Minasalomonsson skrev 2016-11-18 09:37:15 följande:

Jag är med i vecka 5 fast 4+1 ???? vill att tiden ska springa förbi till v 12 så jag kan andas ut! ????

Jag är oxå i vecka 5 4+1 o som man längtar till v.12 ja
  • marretiin
    Newbie84 skrev 2016-11-18 18:38:43 följande:

Ni som har barn sen tidigare, synd det att ni är gravida? Min mage är jätte svullen ser typ ut som när jag var i vecka 20 med mitt första och jag är i vecka 7 typ..,

Haha ja jag räknade med att det kommer synas fort på mig o det gör det oxå. Dock var d värre förra veckan. Beror helt på hur gasig jag är i magen
  • marretiin
    cyklar skrev 2016-11-20 11:41:43 följande:

Hej jag vill gärna haka på här.

26 år och gift. Första graviditeten.

Plussade för en vecka sedan på BIM. 4 + 4 (V 5) idag. BF 27 Juli enligt appen.

Känns så overkligt. Har utan att överdriva tagit 10 positiva test. Känner inte något speciellt förutom öm i tuttarna ibland. Får för mig att jag nog bara hittar på att jag är gravid, önskar mig lite symptom så jag känner att det är på riktigt. Men man ska väl akta sig för att önska för mkt, kanske ligger o spyr som en hund om några veckor och det vill jag ju helst slippa! Haha.

Oj vad långt det blev.

Å då har vi BF samtidigt . Har bara tagit ett test jag. Behövde nog bara en bekräftelse på alla symtom jag har. Finnar över hela rygen o axlar som som tur är försvunnit lite nu. Illamående nästan hela tiden men mest på jobbet. Gasig i magen som sjutton men går lite upp o ner med det. Halsbränna som kmer framförallt på kvällen. O så trött. Pigg som en mört på morgonen men helt slut på kvällen :-P
  • marretiin
    CBH2 skrev 2016-11-21 08:03:00 följande:

Vad kul! Jag har också BF 27 juli. Plussade i torsdags och tog ett till i lördags för säkerhets skull :) ++++

Har haft så ont i magen på nätterna, har svårt att sova och är inte alls lika matsugen längre, blir mätt på väldigt lite. Jag hoppas verkligen att det här håller :)

Ja d där med magproblem känner jag allt för väl till. Antingen är det stopp eller så är d absolut inte stopp. Inte lika sugen på o äta längre o illamående typ hela tiden. Halsbränna o illamående framförallt på kvällen o morron. Så himla spännande o så svårt o förstå att d är på riktigt. Längtar så till v12 då man inte behöver dölja d längre då min mage ser ut som jag svalt en fotboll pga alla gaser :-P
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 10:59:34 följande:

Hej!
    Plussade idag. Bf 27 juli :)

Hej och grattis Skrattande
    Jag har också BF 27 Juli och plussade förra veckan Hjärta
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 12:00:05 följande:
    Vad roligt! Är det ditt första barn?
    Jag vågade inte testa efter mycket knas i cykeln så väntade och väntade haha. När jade du sista mens?
    Jag hade 21 oktober och äl enligt stickor 3 och sen 5.
    Jag har haft positivt äl test i flera dagar så var nästan säker på graviditet men vågade trots det inte hoppas Hsha.
    Vårat första gemensamma men har jag en son på 11 och han har en son på 6 o en dotter på 9 sen innan.
    Jag hade sista mens den 20 oktober. Var nästan helt säker på att jag var gravid men d kändes ändå overkligt att d skulle ta sig på första försöket SkrattandeHjärta
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 12:20:04 följande:
    Okej.
    Ka detta var vårt andra försök. Flesta misslyckades pga oregelbunden mens och positiva äl tester.
    Fick börja med levaxin och blev gravid :)
    Härligt och det känns så sjukt overkligt och underbart. Kunde inte vara lyckligare.
    Har bestämt mig för att inte oroa mig för att ngt ska gå fel.
    Man kan lika gärna ta ut glädjen i förskott för man skulle ändå bli lika ledsen om det inte gick vägen.
    Vi firar för fullt det lilla livet som växer och pratar redan namn
    Just nu heter den Knorren Skrattande
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-11-21 17:29:34 följande:

Ja just så känner jag med. Vi väntar barn och inte missfall. Det kan ske och det finns inget jag kan göra åt det.

Ska ringa för inskrivning imorgon och kontakta min läkare på gyn.

Har endometrios så min graviditet blir lite annorlunda pga smärtor.

Just precis så. Å men usch hoppas du slipper ha alöt för ont! Vi ska till barnmorskan i morgon för första samtalet o inskrivning wii
Svar på tråden BF JULI 2017