Inlägg från: marretiin |Visa alla inlägg
  • marretiin

BF JULI 2017

LillaJag06 skrev 2016-11-25 07:58:38 följande:

Vill se bilder på era magar :) jag börjar
    V6 (5+0)
    Ska bli så kul när den riktiga magen kommer haha.

Vad kul
    Här var jag i v.5
    Är i v.6 (5+1) nu men har inte ngn nytagen bild.
  • marretiin
    marretiin skrev 2016-11-25 08:21:39 följande:
    Vad kul
    Här var jag i v.5
    Är i v.6 (5+1) nu men har inte ngn nytagen bild.
    Här är en bild tagen på kvällen oxå
    Jag förstår vad barnmorskan menade med att jag kommer få mage tidigare den här gången :-P
  • marretiin
    FrökenMp skrev 2016-11-26 15:15:04 följande:

Har ni provat kolla kön enligt den kinesiska graviditetskalendern??

Jag och några vänner satt och provade idag på folk vi känner

som nyligen fått barn och det stämde på ALLA! Hela fem bebisar stämde det på. Helt sjukt ju!!

Själv ska vi få en liten kille enligt den kalendern så vi får se i januari om det stämmer haha:)

Haha provade nu o d stämde på sonen o ska isf bli en tjej denna gång. Både jag o killen känner på oss att d blir en tjej. Men d visar sig om d nu syns på RUL
  • marretiin
    FrökenMp skrev 2016-11-27 13:03:56 följande:

Vad kul! Ska bli spännande att se om det stämmer för oss! Nät har du rul?:)

Ja dit är d långt så har inget inbokat men om 12-13 veckor borde d bli
  • marretiin

Hur har ni d med humörsvängningar tjejer?

Tycker jag är så himla känslig. Kan nästan börja grina för minsta lilla. Om dom tex inte har just d på affären som jag var sugen på just då eller att killen måste jobba över en timme. En sak till som jag som annars är så självständig märker är att jag har väldigt svårt att vara ifrån killen sen jag blev gravid. Alltså vi saknar ju varandra samma sekund vi säger hej då annars oxå men nu skulle jag helst sitta fast i honom dygnet runt :-P

• marretiin
    GrönaDruvan skrev 2016-11-27 17:27:41 följande:

Inte så farligt faktiskt...märker inte så stor skillnad.

Däremot är det tvärtom här, vill inte vara nära min man. Knappt barnen heller....allt luktar illa. Hemskt...dom luktar illa, sovrummet luktar illa, kylskåpet luktar illa... Hoppas det går över snart.

Å vad jobbigt :-/. D går nog över snart ska du se. Känner oxå dofter så väl. Satt i soffan i fikarummet i fredags bredvid en kollega som jag berättat för. Var tvungen o lukta på hennes hår för d luktade sååå gott och bara måste sniffa på killen när han kommer ur duschen. Spyr nästan när ngn av tanterna på jobbet som röker kommer nära, såå äckligt. Illamående nästan hela tiden annars. Var på ikea med killen igår o så åt vi så god mat. Jag hade aptit som händer sällan nu. Mitt när jag åt så "spydde" jag. Äckligt som fan jag veten fick svälja ner skiten fort som fan. Kunde ju inte gärna spy rakt ut bland alla människor. Blev så förvånad själv då jag förväntade mig en rap haha. Märks att d är 11 år sen man var gravid sist för d är mkt jag glömt :-P
  • marretiin

Alltså fy faaan rent ut sagt vad jag mår dåligt idag.
    På väg o spy hela tiden och vill inget hellre än att åka hem o lägga mig.
    Man verkar ju inte behöva vara orolig för en massa viktuppgång om d fortsätter såhär iaf. Lever på mandariner typ om ens det Kräks

• marretiin
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 12:16:16 följande:

Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!

Men wow vad häftigt grattis! Skrattande
  • marretiin
    Juuksela skrev 2016-11-29 12:40:48 följande:

Hej :)

Den 14:e fick jag reda på att jag väntar mitt 3:e barn , kom som en liten chock men den är så välkommen :)

Idag är jag vecka 6 ( 5+5 )

Har bf den 26 juli :)

Hej

Jag är oxå i v. 5+5 men väntar mitt andra barn som nu är 11 år.
    Hur mår du? Mycket symtom?
    Jag har BF 27/7.
  • marretiin
    Juuksela skrev 2016-11-29 13:27:29 följande:
    Vad roligt , sonen min fyller 5 år den 30 dec nu och dottern blir 3 år den 2 januari 2017

Så ska bli roligt med sommar unge nu om allt går tillväga, vi får hoppas på det iallafall!

Just nu mår jag hur bra som helst lite illamående på morgonen bara + huvudvärk men försvinner ganska så fort :o , tyvärr så fick jag opereras för några dagar sedan för blindtarmsinflammation och samtidigt fick jag reda på att jag har njurstenar.

Men var på kontroll i måndags på gyn. Dom sa att allt såg bra ut just nu inga täcken på missfall.

Men man vet ju aldrig det är väl alltid en risk för det tills vecka 12 ?

Hur mår du ?

Så roligt att du har bf en dag efter :)
    Killen min har en sin på 6 år o en dotter på 9 år sen tidigare så blir vårat första gemensamma det här. Känns mest så overkligt nu. Hade helt ställt in mig på att inte få fler barn och att aldrig träffa den stora kärleken o så bara faller allt på plats Hjärta

Jag har mått helt ok tills igår. Mådde så sjukt dåligt igår, var på väg o spy hela tiden o ville bara hem. Tvingade i mig lite gröt. Idag är iaf illamåendet mkt mildare men sååå trött på eftermiddagen.

Så mina symtom är; Trött, huvudvärk till o från, illamående, "mensvärk", känslig för lukter, lätt frustreraf o gråter lätt, riktigt kass i magen och så svullen nu så man ser riktigt gravid ut vilket är en utmaning att dölja på jobbet då jag tänkte försöka hålla d hemligt tills efter v.12.

Det är nog egentligen ingen förhöjd risk för missfall innan v.12, mer så att efter v.12 kan man vara hyfsat så säker på att den lille är där för att stanna.
    Bäst är att försöka slappna av o njuta så mkt man kan. Jag o killen tar absolut ut all glädje i förskott för lika ledsen skulle man ändå bli så bara o njuta nu.

Både killen och jag känner på oss att det blir en tjej så ska bli spännande o se när det är dax för RUL.
    Den här graviditeten skiljer sig från när jag väntade sonen (det jag kommer ihåg). Dels så var jag mkt större då och tänkte inte alls på vad jag stoppade i mig så på slutet vägde jag 137kg Förvånad.

Nu är jag smal och tränad och vägen 84kg (gått upp 1kg hittills).
    Pratade med barnmorskan om min rädsla att gå upp en massa i vikt men hon tyckte inte jag behövde oroa mig med tanke på att jag oftast äter så pass nyttigt ändå. Glad om man får i sig nåt nu.

Har ni berättat för någon än?
Svar på tråden BF JULI 2017