Inlägg från: marretiin |Visa alla inlägg
  • marretiin

BF JULI 2017

FrökenMp skrev 2016-11-29 13:50:04 följande:

Det här är en sån sjuk sak. Vi har en putsvägg här hemma som jag gick lite för nära igår och kände doften av ja... puts. Luktar som i vissa källare... det luktade såååååå gott!

Varje gång jag går förbi den där väggen måste jag trycka näsan mot den och lukta lite och när jag inte är i närheten av den så kan jag känna dess doft.

Har detta verkligen nåt att göra med graviditeten eller är jag bara lite konstig? Haha!!

Hahaha det har med graviditeten att göra

Jag satt i soffan bredvid en kollega i fredags (som jag berättat för) och var bara tvungen att lukta på hennes hår hahaha. Luktade ju såååå gott Skrattande
  • marretiin
    Juuksela skrev 2016-11-29 14:24:44 följande:
    Ja det där med vikt är jag också jätte orolig för :(

Vägde för ett tag sen 89 har nu gått ner till 80. Men den lyckan höll sig inte länge vägde mig för någon dag sedan och väger nu 83.. stoppar verkligen i mig hur mycket som helst är jämt sugen på något.

Har du/ni skrivit in er på mvc ?

Jag känner på mig att det blir en kille för att jag mår hur bra som helst hittills, med sonen när jag var gravid så var jag så här. Men det dottern spydde jag konstant hela tiden tills förlossningen spydde sista gången innan jag börja krysta :o så hennes graviditet vill jag inte ha! Haha... hoppas på en underbar sista graviditet nu för sen vill jag inte ha fler räcker med 3 för mig :)

Vi har inte berättad för så många bara till min nära familj + sambons mamma och till 2 av mina bästa kompisar

Ni? Har ni berättad för någon ?
    Har gått ner 17kg i år så borde egentligen inte oroa mig men man gör ju d ändå.

Vad på hälsosamtal förra veckan men inskrivningen är 10/1.

Ja jag mådde tipptopp med sonen oxå förutom stor viktuppgång så om det stämmer att det är olika med en tjej så kan d mkt väl vara det nu.
    Killen sa att annars får vi väl fortsätta tills d blir en tjej då haha.
    Ja vi har inte satt ngn maxgräns än så får se. Vi tar en i taget iaf.
    Just nu är vi så överlyckliga o helt tagna av att det tog sig på första försöket.

Jag har berättat för dom kollegor jag jobbar närmast med eftersom jag må så dåligt. Mina bästa kompisar och killens familj vet oxå.
    Min familj vet inte än men det är mest för att dom inte har lärt känna killen än.
    Vårat förhållande är väldigt nytt och är rädd att dom ska döma oss för det.
    Men vi är ju båda vuxna och vet precis vad vi gör och mer kärlek mellan två personer går inte att få GladHjärta
  • marretiin
    M OCH M skrev 2016-11-29 21:33:29 följande:
    oj du börjar redan få en liten mage men mage är också jätte uppblåst på kvällen nu är jag i v 7 så känner mig jätte svullen och i bland klumpig redan nu haha
    Hehe ja och nu har jag berättat d för min chef så d är officiellt på jobbet vilket känns skönt. Allra helst då d börjar synas redan och jag mår så dåligt.
    Haha klumpug e bara förnamnet här
  • marretiin

Å måste ringa barnmorskan idag och försöka få nåt mot mitt illamående.
    Lev som vanligt så långt d går säger dom. Jo ja tackar jag när man mår pyton precis hela tiden.
    Inte spytt än men jag hatar o spy så man sitter o sväljer hela jävla dagen.
    Lite svårt o njuta av att man är gravid när man bara mår illa o är dålig i magen hela tiden Kräks

• marretiin
    Ålder: 31
    Bor: Sundsvall
    Första gången gravid, ja eller nej: Nej
    Om nej, hur många barn har jag: 1 son på 11 och två bonusar
    Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 17/11, BIM+1
    Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor (6+0)
    Partnerns ålder: 43
    Partnerns reaktion till graviditeten: Överlycklig o överraskad att d tog på första försöket.
    BF-datum: 27 juli 2017 
    Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, molvärk(mest i ryggen), kissnödig, har superkonstiga drömmar, en mass finnar, illamående som heter duga samtidigt som jag är galet hungrig, är tänd på min partner annars men nu är det extremt (räcker att han snuddar vid mig så är det kört) haha.
  • marretiin

Är med i FB gruppen Julimammor 2017.
    Skriv i meddelande till mig ditt för- o efternam o beskriv din profilbild så kan jag skicka inbjudan till gruppen Glad

• marretiin

Hej allihop.

Jag ska se till att ni som skickat mail till mig får komma med i FB gruppen.
    Har tålamod med mig bara för jag har mått o mår piss för det mesta nu.
    Illamående precis hela tiden och trött som en gnu.
    Fixar så fort jag orkar och kan Glad

• marretiin
    GrönaDruvan skrev 2016-12-05 16:18:21 följande:

Då har man varit hos läkaren och gjort ultraljud! Två små sprattlande "bebisar" som växt som de ska!
    Glada nyheter var också att de låg i varsen säck, eller iaf en skiljevägg emellan, så risken för komplikationer blev mycket mindre!! De delar fortfarande moderkaka, men ska på ultraljud igen 5 januari för att kolla läget och sen kommer jag att få göra ultraljud varannan vecka f.r.o.m vecka 16, så det känns ändå skönt att dom har såpass koll på en.
    De flesta med tvillingar föder ju runt vecka 35-37, men hälften tidigare än så, så troligtvis får jag inga juli bebisar, men jag hänger kvar i gruppen ändå! Jag kan ju trots allt tillhöra de få som går tiden ut ändå...

Å vad spännande och vad skönt att allt ser bra ut
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-12-10 17:01:08 följande:

Hur ser era magar ut? :)

Hör är jag i V8.

O här e jag i v.7. Haft så svårt o äta pga att jag mår dåligt precis hela tiden så magen e inte lika svullen nu.

• marretiin

Hej tjejer.

Om ni, som jag, mår konstant illa hela tiden så är här ett litet tips som iaf underlättar lite för mig.

Vatten med citron och frysta bär i och egengjord glass som är så enkel o går fort att göra. Mixa bara frysta bär med naturell yoghurt eller kvarg o sen är d klart att äta direkt

• marretiin
    marretiin skrev 2016-12-11 17:14:54 följande:

Hej tjejer.

Om ni, som jag, mår konstant illa hela tiden så är här ett litet tips som iaf underlättar lite för mig.

Vatten med citron och frysta bär i och egengjord glass som är så enkel o går fort att göra. Mixa bara frysta bär med naturell yoghurt eller kvarg o sen är d klart att äta direkt

Men bilden kom ju inte med

• marretiin

Fy för att inte ha en förstående chef :-/.

Hon skrev typ att d är bara o bita ihop så i morron måste jag släpa mig till jobbet ända fast jag är helt orkeslös o är glad om jag kan äta ett mål på dagen. Idag blev d potatisbullar...suck

• marretiin

Alltså jag som aldrig äter annat än fågel o fisk o inga mjölkprodukter. Idag skrek helt enkelt bebisen efter kööött. Så blev o lyxa till det rejält med lövbiff o potatisgratäng

• marretiin

O jag som brukar tycka att killen lutkar sååå gott annars.
    Nu tycker jag han har hemsk andedräkt och att det luktar sunkigt i sovrummet när han sover där.
    Näsan lever sitt eget lilla liv nu d märks ju.
    Han är hemma i sin lgh med sina barn den här veckan.
    Ja vi har inte flyttat ihop än men det blir i februari. Blev ju liksom bebis tidigare än vi hade tänkt och glädjen blandas med att det känns lite läskigt oxå.
    Men med den kärleken så kommer allt gå så bra .
    Illamående som vanligt men är på jobbet nu iaf. Tur man är tjurskallig!

• marretiin
    Leeandra skrev 2016-12-14 08:18:49 följande:

Nyfiken tjejer, har ni något arbetsnamn på bebisen? Jag kan känna att det är lika skrockfullt att kalla något vid namn ( jag har ju inte sett att det finns en liten levande bebis som de flesta andra har ) som att köpa saker till den men vår lilla blev ganska fort kallad Chili eftersom den blivande pappan älskar chili och vi funderar på rent tempramentsmässigt om det kommer bli en mild eller en het sort .

Hehe våran heter Knorren Skrattande
    Känns ju så himla overkligt fortfarande. Kan liksom inte ta in riktigt att jag kommer ha en till liten plutt att vara mamma åt.
    Min son fyller 12 nästa år så det blir en sladdis det här. Kanske får mersmak o skaffar en hel drös till sen haha. Vi tar en i taget
    Helt klart annorlunda denna graviditet iaf. Är med en man som är otroligt stöttande och så mår jag så fruktansvärt mkt sämre. Kan inte komma ihåg att jag hade just nåt illamående förra gången. Däremot var jag skräckslagen inför förlossningen förra gången men inte nu men d kanske kommer när d närmar sig.
    Helt andra förutsättningar nu mot förra gången, då var jag 20år och arbetslös o blev ensamstående efter 6mån. Nu är man över 30 och har fast jobb och bor fint och så
  • marretiin

Här gäller d att passa på dom få tillfällen som kommer så nu har latheten själv beställt hemkörning från pizzerian 5 minuter bort:-P

Svar på tråden BF JULI 2017