Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF JULI 2017

Lilltiger84 skrev 2016-11-17 10:28:57 följande:

Haha, kul att vi har samma!  Jag har läst att det beror på att tarmarna arbetar långsammare när man blir gravid och att de blir irriterade och kan svullna upp, plus att man blir mer gasig. Har läst om en del som har platt mage på morgonen och sedan på kvällen blir den uppsvälld. Hur är det för dig? Min är absolut inte platt på morgonen (som den var innan jag blev gravid), kanske är den lite större på kvällen. Jag tycker iofs att det är rätt mysigt att den är stor, känns mer verkligt då iom att man inte har så mkt andra symptom.. 

Haha jo det är mysigt det känns mer på riktigt. Men inte bra då man vill dölja det länge:) jag är lite större under hela dagarna, men blir mer efter lunch. Visst nu har jag alltid älskat taighta byxor men efter 12 är de inte skönt att sitta i dom och knappen åker upp. Hade såhär förra gången då fick ja frågor i vecka 9. Men min sväller verkligen som en bebismage också
  • Treansresa
    Lillemy skrev 2016-11-17 16:46:15 följande:

Åh samma här. Precis plussat och vill verkligen verkligen !

Går runt och nojar för allt.. tycker att jag är jättesvullen men så har brösten slutat ömma.. hoppas!

Mina ömmade massor i början och nu är de inte lika.mycket. Känner igen att man nojar för allt. Idag har jag dock haft en bra dag. Lika igår. Och dey är skönt:) kanske kan man lugna sig lite mer när jag passerat gränsen för förra missfallet.
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-17 11:52:49 följande:

Hehe, nej på det sättet är det inte bra. Jag kör på bylsiga tröjor som funkar bra än så länge iaf!  Ja, jag fick så ont av mina vanligt byxor så jag kan inte ens ha dom längre, det trycker på så mycket!

Kanske blir samma för mig! Skulle inte bli förvånad om någon hade frågat redan nu om jag hade haft på mig en tajt tröja, haha. 

Haha men de är.härligt att höra om en till:) lär bli mammabyxor snart:) när ska ni berätta?:)
  • Treansresa
    Lillemy skrev 2016-11-17 17:46:23 följande:

Hoppas hopppas ! Skönt med bra dag. Vi får lugna varandra. Jag ska på inskrivning på onsdag , då ska jag vara i vecka 6-ish. Vilken vecka är du i? :)

Haha det får vi göra. Får börja maila stöd haha. Jag är i vecka 6
  • Treansresa
    gosis skrev 2016-11-18 08:43:42 följande:

Jag tror att det kommer gå hen för er del. Hur långt gången är du?

Men skönt ändå att ni får göra ultraljud den 1:a dec, är ju inte så länge till, men förstår om du tycker att dagarna går långsamt. Det tycker jag med, och jag ör bara i v. 5+0

Längtar till man är i v. 9-10 då man får göra kub. Inte för själva testet utan för att MSN får göra ett ul ljud då. Men klart man är ju lite orolig eftersom man är ju lite äldre nu och dem säger ju att riskerna är ju större för en avvikelse då. Så hoppas på att allt är bra då.

När skriver man in sig på MVC? Har glömt bort vilken v. Man gör det?

Här är de hälsosamtl i6-8 och inskrivning 10-12
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-18 08:55:44 följande:

Haha, dom har redan åkt på för min del, sån lättnad! 

Jag berättade direkt för typ alla sist och sen när det blev MF tyckte jag det blev väldigt jobbigt att berätta det för alla så den här gången kommer jag vänta.

Min mamma och pappa kommer och hälsar på (vi bor på olika orter) den 12/12 så om magen fortsätter att växa blir det nog då..  Sen tänkte vi vänta till jul för resten av familjen. Hur gör ni?

Haha man ska kanske pröva samma och se hur de känns. Haha. Hade varit.väldigt skönt

Vi ska försöka vänta så länge som möjligt. Är rädd att de ej ska ku.na döljas på jul men hoppas vi kan hlla det hemligt :) är lite strul i släkten så kommer ej bli glada miner haha
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-18 10:57:43 följande:

Haha gör det - det var verkligen en lättnad... 

Okej, vad trist med strul i släkten.. :( Hoppas att lilla magen går att dölja då så ingen anar.. 

Haha tog fram de ja köpte förra gången just nu kändes dey bara konstigt men man vänjer sig kanske hahaha.

Jo strul i släkten är jobbigt. Men kan ja dölja de under jul ska jag nog kunna dölja de enda till sommaren hahaha. Vore häftigt
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-18 11:48:28 följande:

Haha, ja det är ju en annan känsla med byxorna minst sagt.. Men hellre det än det där trycket! 

Haha wow, det vore väldigt häftigt att dölja det tills sommaren! Du får satsa på en vääääldigt bylsig klänning i jul då! 

Haha bylsig klänning och inge julmat hahaha. Ska bli kul att se om de går
  • Treansresa
    Sommarbebis2017 skrev 2016-11-18 17:01:38 följande:

När ni testade om ni var gravida... gjorde ni det ensamma eller var pappan där eller så? Alla gånger har jag egentligen testat själv utom denna gång. Då lämnade jag stickan direkt och sa nu kan du gå och titta, det kan ta nån minut innan du ser resultatet....  Hann bara vända ryggen till innan jag hörde en glad röst berätta för mig att det var positivt  Gick nog inte ens två minuter... Jag var så nervös efter missfallet då i september att jag orkade inte bli besviken... men slapp ju

Har alltid testat med billiga stickor själv. Och har jag anat något har han kollat och vi har åkt tillsammans och köpt ett digitalt. Det har vi alltid tagit tillsammans eller ja jaghar kissat själv o vi har kollat tillsammans.
  • Treansresa
    Newbie84 skrev 2016-11-18 18:38:43 följande:

Ni som har barn sen tidigare, synd det att ni är gravida? Min mage är jätte svullen ser typ ut som när jag var i vecka 20 med mitt första och jag är i vecka 7 typ..,

Har samma problem. Ser riktigt gravid ut!
Svar på tråden BF JULI 2017