• Svar på tråden BF JULI 2017
  • GrönaDruvan

Här är allt bra! Har så mycket aktivitet i magen...molar och spänner. Men känns ändå som en bra värk! Hoppas det!
    Bröstvårtorna är vääääldigt ömma och jag somnar super lätt framför tvn på kvällen, annars känner jag inte så mycket.
    Hur mår du idag? Är det bättre?

• chbw
    linneaa95 skrev 2016-11-07 07:33:32 följande:

Jag trodde att jag inte kunde bli gravid. Aldrig varit det tidigare. Fick en blödning i torsdags och tänkte att nu kommer mensen. Men nope. Kände inget i kroppen, bara att min ena bröstvårta var öm men det var det. Men igår bestämde jag mig för att ta ett test och se bara för att. Men direkt efter jag kissade på stickan och väntade den där låååånga minuten så visste jag. Gravid kommer upp och kort där efter 1-2. Gråter i chock. Min pojkvän kommer upp och tror att någon har dött. Visade stickan och han kramade mig och sa "jaha oj då" och skrattade. Tog mina cigg och sa åt mig att ge fan i redbullen jag köpte dagen innan haha!

Går allt som det ska så blir det bebis 11 juli :)

Ta ALDRIG test ifrån gravidkollen. Dom suger och visar förmodligen om du är i månad 9...ta clearblue!

LYCKA TILL!!

Jag fick plus på graviditetskollens stickor. Har bsra blivit starkare också :) men vet många hsr hadt problem med dem :/

Grattis till graviditeten :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-07 12:02:54 följande:

Hej alla nya och vad roligt att ni ska ha barn!!!

Hur mår alla idag?

Ont i livmodern. Går mellan att mola och att hugga. Men ingen blödning iallafall. Så jag väljer att tro att det är växtvärk :) lite illamående och lite trött. Men sov illa o gick upp 0540, så tröttheten beror nog på det :p fattar inte varför det känns så mycket redan dock. Är ju bara på äl+14 :o (ivfbebis, så vet exakt :) ) BIM idag alltså..

Hur mår du idag? Vart i tiden ligger du? :)
  • majsan2012

Molvärk slog till som ett slag i magen nu efter lunch. Svullnade upp och känns som mensvärk. Sådär så jag nästan känner mig lite febrig och blir svettig i pannan.

• Haiduchi
    chbw skrev 2016-11-07 14:49:49 följande:

Ont i livmodern. Går mellan att mola och att hugga. Men ingen blödning iallafall. Så jag väljer att tro att det är växtvärk :) lite illamående och lite trött. Men sov illa o gick upp 0540, så tröttheten beror nog på det :p fattar inte varför det känns så mycket redan dock. Är ju bara på äl+14 :o (ivfbebis, så vet exakt :) ) BIM idag alltså..

Hur mår du idag? Vart i tiden ligger du? :)

Jo mår bra idag, känt lite i magen, hade ju väldigt ont igår så ringde gyn idag och fick tid på fredag morgon att kolla. De trodde inte det var något men jag propsade på att jag var jätte orolig och det skulle kännas skönt att veta att det är bra.

Jag är på 6+0 idag. Så hoppas man kan se hjärta på fredag :)
  • Johanna_Nr3

Hej!

Jag hoppar in här! Hoppas det är ok. Jag är gravid i vecka 6 (5+0) idag. Precis i början alltså. Jag har BF 9 juli. Jag har två barn som är 5 respektive 7 år gamla och går allt vägen denna graviditet bli det alltså barn nummer 3. Jag hade 3 missfall i rad under perioden 6 november 2015 - 5 april 2016. De hände i v 15, v 6 och v 7 så jag har väldigt svårt att känna någon glädje just nu. Tar en dag i taget.

Nästa måndag ska jag på inskrivning och anledningen till en sådan tidig inskrivning är för att jag ska få göra ett VUL i vecka 8-9. Sedan blir det KUB-testet efter det.

Brösten ömmar och jag får en smått influensaliknande känsla på kvällarna. Trött, nja, det är jag oftast ändå, haha.

Ska bli kul att följa er andra och jag hoppas innerligt att våra små frön vill stanna kvar hos oss.

Hälsningar Johanna

• Haiduchi
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-07 18:02:09 följande:

Hej!

Jag hoppar in här! Hoppas det är ok. Jag är gravid i vecka 6 (5+0) idag. Precis i början alltså. Jag har BF 9 juli. Jag har två barn som är 5 respektive 7 år gamla och går allt vägen denna graviditet bli det alltså barn nummer 3. Jag hade 3 missfall i rad under perioden 6 november 2015 - 5 april 2016. De hände i v 15, v 6 och v 7 så jag har väldigt svårt att känna någon glädje just nu. Tar en dag i taget.

Nästa måndag ska jag på inskrivning och anledningen till en sådan tidig inskrivning är för att jag ska få göra ett VUL i vecka 8-9. Sedan blir det KUB-testet efter det.

Brösten ömmar och jag får en smått influensaliknande känsla på kvällarna. Trött, nja, det är jag oftast ändå, haha.

Ska bli kul att följa er andra och jag hoppas innerligt att våra små frön vill stanna kvar hos oss.

Hälsningar Johanna

Grattis!

Hoppas allt går bra, vet de varför du fått missfall?

Önskar dagarna kunde gå snabbare!!
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-07 17:59:23 följande:

Jo mår bra idag, känt lite i magen, hade ju väldigt ont igår så ringde gyn idag och fick tid på fredag morgon att kolla. De trodde inte det var något men jag propsade på att jag var jätte orolig och det skulle kännas skönt att veta att det är bra.

Jag är på 6+0 idag. Så hoppas man kan se hjärta på fredag :)

Okej :) då ligger du prick 2 v före mig :p håller tummarna för hjärtslag på fredag!! Jag ska boka tid för vul till 6+4. Eftersom vi gjorde ivf vill kliniken fastställa graviditeten oach att drt lever någon i mageb, men kliniken vi gjorde ivfen på ligger så hinla lpngt bort så ska boka privat närmre :)
  • Lillemy

Jag plussade precis !! Är så jäkla glad. Väldigt svagt MEN ett underbart pluss ????

Mysigt !

Svar på tråden BF JULI 2017