• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-06 10:54:25 följande:

Åh, håller tummarna så hårt att det inte är något konstigt!!! Stackare!

Uppdatera så fort du kan!!

De ville inte kolla mig nånting på akuten, tyckte inte det var tillräckligt akut....

Då hemma igen. Inga bruna flytningar mer. Hade totalt två när jag var på toa men väldigt lite. Så det ger hopp.

Men fortfarande ont. Inte släppt alls. Läst att många upplevt mer växtvärk under andra grav och även om man har fött via snitt, vilket dottern är.

Men även att det är i dessa veckorna 5-6 som kan få ont av utomkved då ägget börjar växa nu.... så försöker inte noja men så mycket som fet känns så ät jag jätte orolig. Tänker nog åka in igen och överdriva mitt onda i EM typ om det inte blivit bättre. Vill veta! :(
  • LeiaBus2010
    Haiduchi skrev 2016-11-06 11:04:53 följande:

De ville inte kolla mig nånting på akuten, tyckte inte det var tillräckligt akut....

Då hemma igen. Inga bruna flytningar mer. Hade totalt två när jag var på toa men väldigt lite. Så det ger hopp.

Men fortfarande ont. Inte släppt alls. Läst att många upplevt mer växtvärk under andra grav och även om man har fött via snitt, vilket dottern är.

Men även att det är i dessa veckorna 5-6 som kan få ont av utomkved då ägget börjar växa nu.... så försöker inte noja men så mycket som fet känns så ät jag jätte orolig. Tänker nog åka in igen och överdriva mitt onda i EM typ om det inte blivit bättre. Vill veta! :(

ÄR inte gravid vad jag vet men har varit 2 ggr. Ville bara säga att man kan ha bruna flytningar. gammal slemhinna som kommer ut under graviditet.

Man kan till och med ha mens fortfarande för att kroppen inte förstått att man är gravid.

SÅ länge du inte har superont och blöder klarrött så är det ingen fara <3
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Haiduchi
    LeiaBus2010 skrev 2016-11-06 12:03:45 följande:

ÄR inte gravid vad jag vet men har varit 2 ggr. Ville bara säga att man kan ha bruna flytningar. gammal slemhinna som kommer ut under graviditet.

Man kan till och med ha mens fortfarande för att kroppen inte förstått att man är gravid.

SÅ länge du inte har superont och blöder klarrött så är det ingen fara <3

Hoppas hoppas !

Min man är väldigt positiv och peppar, jag är väldigt orolig att det är utomkved. Har fortfarande värk, tyckte det kändes mindre men bara någon minut..... var går gränsen vid rimligt/vanligt ont vs oroväckande ont?
  • LeiaBus2010
    Haiduchi skrev 2016-11-06 12:11:04 följande:

Hoppas hoppas !

Min man är väldigt positiv och peppar, jag är väldigt orolig att det är utomkved. Har fortfarande värk, tyckte det kändes mindre men bara någon minut..... var går gränsen vid rimligt/vanligt ont vs oroväckande ont?

Gränsen går väl mest vid mycket blödningar.

Alla har olika ont nämligen. Ont KOMBINERAT med blödning är inte bra.

Men har du smärtor som gör att du ej kan gå /stå så tidigt så är ett oroväckande såklart.

Håller tummarna för dig att det bara är vanlig växtvärk
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • GrönTröja
    Haiduchi skrev 2016-11-04 20:19:16 följande:
    Hej!

Åh vilken härlig farsdag present! Ser också mega gravid ut redan, Hahaha! Men är bara för jag ätit massa kolhydrater de senaste dagarna :)

Lite illamående har jag men det är som ditt, kommer och går.

Min fogar känner jag av mer eller mindre. Hade jobbig foglossning förra graviditeten. Men kämpar på :)

Jag ska inte träffa bm fören i slutet av november.

Vill också göra ett tidigt vul, ul
    Ja! Om jag lyckas hålla mig ifrån att berätta. Illamåendet börjar bli värre. Och sen börjar jag få massa molvärk nu också. Men hoppas det vänder :p

Jag kommer säker inte få göra ett tidigt vul/ul. Men jag hoppas.

Jag fick SD väldigt tidigt i förra graviditeten. Likaså foglossning, kom väl runt vecka 16 kanske. Hoppas jag slipper det den här graviditeten.

Hur gammal är ditt andra barn?
  • GrönTröja
    GrönaDruvan skrev 2016-11-04 22:48:42 följande:
    Mysigt att berätta på fars dag! Har du tänkt ut hur du ska berätta det?

Jag har himla mycket molvärk..gör riktigt ont. Bröstvårtorna är ömma och känner ett lätt illamående då och då. Inget illamående som stör än och mår inte illa av lukter eller mat, hoppas det håller sig så!
    Ja verkligen. Om jag nu lyckas klara mig ifrån att inte berätta. Illamåendet börjar bli lite värre. Sen är jag väldigt svullen.

Jag är lite osäker än. Men har köpt en tröja till sonen som det står "Big Brother" på. Så antingen tar jag på honom den och får se när sambon märker var som står på den :) ;)

Eller så tänkte jag ge han ett paket, som det kommer ligga en liten body i samt ett graviditetstest :)

Min molvärk börjar komma nu med. Inte känt av något tidigare. Går eventuellt in i vecka 7 i morgon. Om jag inte gått längre. Hur långt gången är du? :)
  • Haiduchi
    GrönTröja skrev 2016-11-06 13:30:46 följande:

Ja! Om jag lyckas hålla mig ifrån att berätta. Illamåendet börjar bli värre. Och sen börjar jag få massa molvärk nu också. Men hoppas det vänder :p

Jag kommer säker inte få göra ett tidigt vul/ul. Men jag hoppas.

Jag fick SD väldigt tidigt i förra graviditeten. Likaså foglossning, kom väl runt vecka 16 kanske. Hoppas jag slipper det den här graviditeten.

Hur gammal är ditt andra barn?

Vår dotter är 5,5 år och längtar efter syskon. Hon har i flera omgångar sagt att hon önskar att vi hade en bebis och argumenterar en masss om hur det kan funka hemma.

"När ni har renoverat färdigt så är det perfekt för bebis.

Den kan sova i mitt rum, lovar att ha bra ordning så den inte får småleksaker i halsen."

Massa sånt. Hihi.

Hoppas den vill stanna kvar i magen på mig.
  • majsan2012

Jag joinar gärna. Här har ni en förvirrad chockad mamma till en treåring. Vi slutade med p-piller i våras för att jag inte mådde bra av dem. Kört på säkra perioder så gott det gått. Har kört en app där jag haft hyfsad koll.

Men senaste månaden har det varit så mkt på jobb och treåringen har diabetes vilket det har strulat mer med än vanligt senaste veckorna. Så bär jag i torsdags kväll satt och verkligen hade fysiskt ont av att försöka hålla mig vaken så började jag fundera. Gick i fredags morse in i appen för att kolla och insåg att jag glömt notera september mensen (som jag vet att jag ändå lär haft) och sen inte kollat mer. Augustimensen fick jag den 26 så den i september lär ha varit någon gång mellan den 20-26. Och sen ingenting.

Letade febrilt i mina lådor på badrummet och hittade bara två utgångna test (2014-10). Testade ändå med dem. Positiva båda. Googlade typ ihjäl mig huruvida man kunde få falskt positivt med gamla tester eller om det bara tvärtom, att de förlorade känslighet. Fick åka till Apoteket och köpa nya. Första misslyckades. Var väl så nervös att jag höll nere det för kort tid. Andra visade ett starkt starkt plus inom 15 sek.

Jag är i chock! Vet inte om jag är redo. Men vi har ändå sagt att skulle det här hända så händer det. Men det är sån skillnad mot ettan då jag typ plussade svagt bim-2. Nu verkar jag vara i drygt v 6-7 med bf i början på juli!!

• chbw

Hej!

Får jag hoppa med? Genomgått min första ivf, fick första positiva i torsdags, på ruvardag7 (typ äl+10). Testerna har stegrat och jag är på bim idag. Om 7 dagar ska jag meddela kliniken hur det har gått! Om bubblan väljer att stanna blir bf 17juli :)

• linneaa95

Jag trodde att jag inte kunde bli gravid. Aldrig varit det tidigare. Fick en blödning i torsdags och tänkte att nu kommer mensen. Men nope. Kände inget i kroppen, bara att min ena bröstvårta var öm men det var det. Men igår bestämde jag mig för att ta ett test och se bara för att. Men direkt efter jag kissade på stickan och väntade den där låååånga minuten så visste jag. Gravid kommer upp och kort där efter 1-2. Gråter i chock. Min pojkvän kommer upp och tror att någon har dött. Visade stickan och han kramade mig och sa "jaha oj då" och skrattade. Tog mina cigg och sa åt mig att ge fan i redbullen jag köpte dagen innan haha!

Går allt som det ska så blir det bebis 11 juli :)

Ta ALDRIG test ifrån gravidkollen. Dom suger och visar förmodligen om du är i månad 9...ta clearblue!

LYCKA TILL!!

Svar på tråden BF JULI 2017