• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Haiduchi
    chbw skrev 2016-11-08 16:53:11 följande:

Igår bokade vi vul privat till 25 november. Kommer vara i 6+4 då :) och idag slog digitala över till 2-3! Hoppas det fortsätter såhär så jag får ge ett fint resultat till kliniken på måndag!

:) härligt
  • MiniCatti
    Haiduchi skrev 2016-11-08 15:59:18 följande:

Upplevde med förra mer symptom full. Väääldigt trött. Vem vet, det kanske drar igång i v.8. Ingen är väl där än?

Men nu på EM har jag mått illa. Märkte dock att päron gick ner, var riktigt gott och mådde bra en liten stund efter. Så ska köpa päron att äta ikväll :D

Vad skönt att du i alla fall kunde äta något. Förra grav kunde jag typ bara äta yoghurt...

Jag hoppas på att känna lite mer i alla fall haha det får jag säkert ångra att jag sagt :)
    Kööööör bara!
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-08 17:15:42 följande:

:) härligt

Ja, känns skönt :)
  • Tokgurkan

Hej på er! Hoppar in här :)

Plussade här om dagen på BIM-4, hade ett missfall i september i vecka 7 så det här blir andra graviditeten, första barnet. Önskar och hoppas det går hela vägen nu! Är i vecka 4(3+6) nu.

Har berättat för min mamma bara, hon va ett sånt stort stöd under missfallet och är ett stöd nu med när jag oroar mig och så.

Enda symtomen jag har är världens molvärk och humörsvängningar, sist började illamående och trötthet för mig runt vecka 5..

• GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2016-11-08 12:23:41 följande:
    Är du i samma vecka som jag? 6+1 idag.

Tycker med det känns alldeles för lite nu..... men försöker inte tänka på det. Om allt vill väl så kommer man gnälla över stora magen i juni :)

Ska också ha inskrivning 20 dec
    Nä, jag är i vecka 5+2 idag
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-08 09:23:07 följande:

Så...nu är det bokat privat ul (vul?) den 29 november.

Sen är det ul och inskrivning den 20 december!

Å jag tror jag ska göra privat med denna gång så vi får tidigt vul. Orolig är man ju efter ett par mf. Vet inte riktigt när man ska ringa bara är i v.4+6 nu och med tredje barnet är det väl inte direkt prioriterat att få komma på samtal och ul. Funkar det på samma sätt? Ringer man och bokar vul där och går sen till vanliga bm? :-/

Jag har så ömma bröst och illamående till å från så borde inte vara orolig. Men innan det syns och känns finns det inte känns det som.
  • Beebii
    Tokgurkan skrev 2016-11-08 19:35:30 följande:

Hej på er! Hoppar in här :)

Plussade här om dagen på BIM-4, hade ett missfall i september i vecka 7 så det här blir andra graviditeten, första barnet. Önskar och hoppas det går hela vägen nu! Är i vecka 4(3+6) nu.

Har berättat för min mamma bara, hon va ett sånt stort stöd under missfallet och är ett stöd nu med när jag oroar mig och så.

Enda symtomen jag har är världens molvärk och humörsvängningar, sist började illamående och trötthet för mig runt vecka 5..

Grattis!

Skönt att ha någon utanför att prata med, funderar när vi ska "släppa bomben". Vilka vi ska berätta för först eller om vi bara ska säga till alla. No big deal typ...för andra då!

Humörsvängningar har jag med! Herregud gråter för allt är sjukt sur och arg för det mesta. Orkar liksom inget utöver bakningen! Illamåendet och tröttheten har kommit sen jag plussade! 5 fulla v imorgon, hur ska det bli liksom!
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2016-11-08 20:57:25 följande:
    Å jag tror jag ska göra privat med denna gång så vi får tidigt vul. Orolig är man ju efter ett par mf. Vet inte riktigt när man ska ringa bara är i v.4+6 nu och med tredje barnet är det väl inte direkt prioriterat att få komma på samtal och ul. Funkar det på samma sätt? Ringer man och bokar vul där och går sen till vanliga bm? :-/

Jag har så ömma bröst och illamående till å från så borde inte vara orolig. Men innan det syns och känns finns det inte känns det som.
    Jag bokade vul på en privat klinik i Gbg och får ju betala 500 kr. Men jag vill gärna veta om det finns nåt i magen så fort som möjligt!
    Ringde till mödravården och sa att jag ville boka tid för ul vecka 12 (här gör vi vecka 12) och fick tid för inskrivning samma dag. Ville inte gå på första hälsosamtalet. Anledningen till att jag ringde såhär tidigt är för att jag ville vara säker på att det fanns tider kvar för ul i julveckan! Hade ju vart mysigt att få berätta på julafton att man väntar tillökning....om det nu blir så! Annars hade jag inte ringt förräns vecka 10 eller nåt...
  • Haiduchi

Satt och tänkte att jag visste ju inte hundra när min sista mens började eller slutade men jag vet hundra när jag hade ägglossning, tog ältester.

Så om jag räknar från det så är jag i V5+6 istället för 6+1.

Så då är jag bara i vecka 6+2 på fredag. Finns det ens en chans att se hjärta då?

Beroende på vad vi ser på fredag, kanske inte ens får göra vul, så ska man kanske boka ett vul privat?

Svar på tråden BF JULI 2017