• Svar på tråden BF JULI 2017
  • GrönaDruvan
    Leeandra skrev 2016-11-23 16:21:10 följande:

Vad jobbar ni med, tjejer? Och hur går det att vara gravid på ett jobb? Själv jobbar jag just nu i ett skolkök vilket är sådär med tanke på mitt känsliga luktsinne

Jag jobbar i butik. Står endast i förbutik och emellanåt stänger jag även butiken. Fasar så för helgen. Vet inte hur det ska gå alltså. Jobbar 7.30-21.30 både lör och sön...
    Jag mår otroligt dåligt på eftermiddagarna o kvällarna, ligger helt utslagen hemma då annars... Plus att jag märker att om jag jobbar för länge nu så gör min rygg så ont!! Har inga problem att stå upp och jobba hela dagar annars, snarare tvärtom, men nu är det jobbigt.
    Idag skulle jag jobbat 11.30-21.30, men bytte så jag börjar 14...
    Där har vi ett bra jobb, ganska lätt att byta tider och ta ledigt och så, samtidigt gör jag nästan aldrig det, så det finns stor risk att vissa anar ugglor i mossen...
  • GrönaDruvan
    basio skrev 2016-11-23 20:33:52 följande:

Hej allihop!

Efter några dagars läsande här hos er tar jag mod till mig att skriva. Jag har bf 30/7, men har fött alla mina barn tidigt. Gissar på att det blir en junibebis eller tidigt i juli. Jag har tre barn varav den yngsta är 8 år.

Just nu har jag mest en enorm hunger, trötthet och en besvärlig halsbränna. Och byxorna är redan trånga. Effekterna av att vänta fjärde barnet tror jag!

Någon mer som väntar en sladdis?

Tror kanske att min kommer räknas som sladdis.... Äldsta sonen kommer vara 8,5 och yngsta kommer att precis ha fyllt 7....
  • Treansresa
    basio skrev 2016-11-23 21:17:59 följande:

Tack! Mina kom i 36+0, 36+4 och 37+3 och jag hoppas givetvis på något liknande nu. Har också en ny pappa till denna knodden. :) Lite läskigt att börja om.

Håller med om att det är lite läskiga. Ofta kommer tanken upp att vad håller jag oå med haha:) men tror det kommer bli härligt :)
  • Leeandra
    basio skrev 2016-11-23 20:33:52 följande:

Hej allihop!

Efter några dagars läsande här hos er tar jag mod till mig att skriva. Jag har bf 30/7, men har fött alla mina barn tidigt. Gissar på att det blir en junibebis eller tidigt i juli. Jag har tre barn varav den yngsta är 8 år.

Just nu har jag mest en enorm hunger, trötthet och en besvärlig halsbränna. Och byxorna är redan trånga. Effekterna av att vänta fjärde barnet tror jag!

Någon mer som väntar en sladdis?

Grattis och välkommen hit! Mina andra barn är 14, 12, 9, 6 och 6 år så jag räknar ju definitivt den här lilla ungen som en sladdis. Men eftersom jag har en annan pappa än till de andra så känns det inte riktigt som samma sak. Mest fascinerad är jag över att jag sitter här igen med ett litet liv i magen fast jag trodde att jag aldrig skulle uppleva det igen,
  • GrönaDruvan

Vad äter ni som mår illa? Idag har jag levt på nyponsoppa/saftsoppa och vattenmelon. Fått i mig två knäckebröd också. Fy för att må såhär. Varje dag är en pina. Grymt hungrig, men märker att jag mår mer illa om jag äter ordentligt ett mål och sen inte klarar att äta mer. Bättre att må konstant illa på ett jämt sätt, än att må illa hela tiden plus att få dalar där jag mår så illa så jag kryper ur mitt eget skinn.
    Måtte detta försvinna snart, nästan så jag undrar om det är värt det?

• Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-24 17:54:02 följande:

Vad äter ni som mår illa? Idag har jag levt på nyponsoppa/saftsoppa och vattenmelon. Fått i mig två knäckebröd också. Fy för att må såhär. Varje dag är en pina. Grymt hungrig, men märker att jag mår mer illa om jag äter ordentligt ett mål och sen inte klarar att äta mer. Bättre att må konstant illa på ett jämt sätt, än att må illa hela tiden plus att få dalar där jag mår så illa så jag kryper ur mitt eget skinn.

Fy din stackare! Det låter urjobbigt! En av mina bästa vänner mådde som du beskriver HELA sin tredje graviditet:( Kunde inte jobba alls. Jag hoppas verkligen att det bli bättre för dig! Jag mår också illa till och från men mycket mildare än du. Men ja, det har blivit jobbigare med maten helt klart.
  • Aioli

Blödning hit och smärtor dit. Nu har jag äntligen fått se den lilla krabaten. En liten plutt på ca 2 cm fick vi idag se på vul. Med ett fint tickande hjärta. 
    Underbart!!!
    Är i vecka 8+3 precis som jag beräknat.
    Är så himla lycklig att det förhoppningsvis blir ett litet syskon i sommar! 

• Aioli
    GrönaDruvan skrev 2016-11-24 17:54:02 följande:

Usch jag känner igen mig en del där. Men jag får i mig mat trots illamåendet.
    Men nåt som varit lite lättare för mig har varit fruktyoghurt och clementiner. Tips! Jag ska ta till mig utav ditt tips, och gå och köpa nyponsoppa imorgon! Det lät gott, utan att magen vänder sig ut och in bara av tanken. Det är tummen upp på de livsmedlen.. finns inte många just nu...  Så tack för tipset! :)

Och du- det ÄR värt det! Jag lovar! :)
  • copycat

Hej alla!
    Hoppar in här med bf 31 juli!:) andra barnet. V 5 (4+3) mår prima än så länge och hoppas allt ska gå bra :)

Svar på tråden BF JULI 2017