• Svar på tråden BF JULI 2017
  • marretiin

Hur har ni d med humörsvängningar tjejer?

Tycker jag är så himla känslig. Kan nästan börja grina för minsta lilla. Om dom tex inte har just d på affären som jag var sugen på just då eller att killen måste jobba över en timme. En sak till som jag som annars är så självständig märker är att jag har väldigt svårt att vara ifrån killen sen jag blev gravid. Alltså vi saknar ju varandra samma sekund vi säger hej då annars oxå men nu skulle jag helst sitta fast i honom dygnet runt :-P

• Treansresa
    marretiin skrev 2016-11-27 15:42:45 följande:

P

Haha jag har samma. Jag gråter säkert 4-5 gånger om dagen åt olika saker! Fel mat, något ja.läser, något gubben gör eller säger, eller bara för att. Tycker det är riktigt jobbigt:(
  • Newbie84
    Thivve skrev 2016-11-27 14:31:07 följande:

Nån här som vet hur det går till med sjukskrivning och att få receptbelagda tabletter? Har gått ner ca 3 kg sen i torsdags och behöver lite bättre tabletter... Gör Bm allt eller husläkaren? Tacksam för svar då jag inte har så mkt energi och inte vill sitta i massor av telefonköer i onödan imorgon.

Husläkaren, gynakuten eller läkare på mvc. Om du inte härdar ut så åk till gynakuten, ring först så de vet att du kommer in. Boka sen upp läkartid för skjukskrivning i morgon om inte gynakuten kan göra det på en gång, lider med dig :(
  • GrönaDruvan
    marretiin skrev 2016-11-27 15:42:45 följande:

Tycker jag är så himla känslig. Kan nästan börja grina för minsta lilla. Om dom tex inte har just d på affären som jag var sugen på just då eller att killen måste jobba över en timme. En sak till som jag som annars är så självständig märker är att jag har väldigt svårt att vara ifrån killen sen jag blev gravid. Alltså vi saknar ju varandra samma sekund vi säger hej då annars oxå men nu skulle jag helst sitta fast i honom dygnet runt :-P

Inte så farligt faktiskt...märker inte så stor skillnad.
    Däremot är det tvärtom här, vill inte vara nära min man. Knappt barnen heller....allt luktar illa. Hemskt...dom luktar illa, sovrummet luktar illa, kylskåpet luktar illa... Hoppas det går över snart.
  • Noccis

Enligt min app (gravid och baby) har jag BF i juli. Har inte varit på mitt första besök hos MVC än. Ska dit nästa tisdag.

Har mått skit, inte spytt så mycket men mått illa konstant och det känns hela tiden som om jag ska spy. Dessutom är jag överdrivet trött, har högre puls och nu även yrsel. Även om jag sitter ner har jag yrsel. Det känns som om jag inte har någon styrka i hela kroppen.
    Det är väldigt svårt att glädja sig över en efterlängtat graviditet när jag mår såhär :-P Hoppas bara på att det blir bättre.
    Blir ledsen över att känna mig så maktlös. Hur jag än äter, försöker röra på mig eller tar det lugnt blir det inte bättre.

Tror att det kommer kännas bättre efter mitt första besök på MVC då jag ska få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag fick mf i somras.

• GrönaDruvan
    Noccis skrev 2016-11-27 17:50:03 följande:

Enligt min app (gravid och baby) har jag BF i juli. Har inte varit på mitt första besök hos MVC än. Ska dit nästa tisdag.

Har mått skit, inte spytt så mycket men mått illa konstant och det känns hela tiden som om jag ska spy. Dessutom är jag överdrivet trött, har högre puls och nu även yrsel. Även om jag sitter ner har jag yrsel. Det känns som om jag inte har någon styrka i hela kroppen.
    Det är väldigt svårt att glädja sig över en efterlängtat graviditet när jag mår såhär :-P Hoppas bara på att det blir bättre.
    Blir ledsen över att känna mig så maktlös. Hur jag än äter, försöker röra på mig eller tar det lugnt blir det inte bättre.

Tror att det kommer kännas bättre efter mitt första besök på MVC då jag ska få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag fick mf i somras.

Förstår dig precis! Har i två veckor mått likadant. Nästan så man ångrar sig att man blev gravid ibland... Det är så hemskt att må så illa.
    Idag är första dagen på två veckor som jag vaknade utan att må illa och har under dagen mått ok. Illamåendet har funnits där, men jag har t.o.m kunnat äta!
    Vet inte om det är för att jag är tvungen att vara "pigg" och alert eftersom jag jobbade 7.30-21.30 igår och samma tid idag... Igår verkligen tvingade jag i mig mat ofta på rasterna även om det kändes som jag skulle spy. Alternativet var ju att må lika illa men bli sjukligt trött..det funkade, mådde lite bättre efter varje mål mat även om det gick över fort...
    Har haft extremt ont i tarmarna ett dygn också, men det hade också försvunnit imorse, och det tror jag beror på att jag tvingade i mig mat och inte bara flytande föda..
    Får väl se om jag får tillbaka mitt extrema illamående nu när denna jobbhelgen jag fasat för snart är över, eller om jag har sådan tur att det kanske lättat för gott!
  • marretiin
    GrönaDruvan skrev 2016-11-27 17:27:41 följande:

Inte så farligt faktiskt...märker inte så stor skillnad.

Däremot är det tvärtom här, vill inte vara nära min man. Knappt barnen heller....allt luktar illa. Hemskt...dom luktar illa, sovrummet luktar illa, kylskåpet luktar illa... Hoppas det går över snart.

Å vad jobbigt :-/. D går nog över snart ska du se. Känner oxå dofter så väl. Satt i soffan i fikarummet i fredags bredvid en kollega som jag berättat för. Var tvungen o lukta på hennes hår för d luktade sååå gott och bara måste sniffa på killen när han kommer ur duschen. Spyr nästan när ngn av tanterna på jobbet som röker kommer nära, såå äckligt. Illamående nästan hela tiden annars. Var på ikea med killen igår o så åt vi så god mat. Jag hade aptit som händer sällan nu. Mitt när jag åt så "spydde" jag. Äckligt som fan jag veten fick svälja ner skiten fort som fan. Kunde ju inte gärna spy rakt ut bland alla människor. Blev så förvånad själv då jag förväntade mig en rap haha. Märks att d är 11 år sen man var gravid sist för d är mkt jag glömt :-P
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-11-27 19:01:33 följande:
    Förstår dig precis! Har i två veckor mått likadant. Nästan så man ångrar sig att man blev gravid ibland... Det är så hemskt att må så illa.
    Idag är första dagen på två veckor som jag vaknade utan att må illa och har under dagen mått ok. Illamåendet har funnits där, men jag har t.o.m kunnat äta!
    Vet inte om det är för att jag är tvungen att vara "pigg" och alert eftersom jag jobbade 7.30-21.30 igår och samma tid idag... Igår verkligen tvingade jag i mig mat ofta på rasterna även om det kändes som jag skulle spy. Alternativet var ju att må lika illa men bli sjukligt trött..det funkade, mådde lite bättre efter varje mål mat även om det gick över fort...
    Har haft extremt ont i tarmarna ett dygn också, men det hade också försvunnit imorse, och det tror jag beror på att jag tvingade i mig mat och inte bara flytande föda..
    Får väl se om jag får tillbaka mitt extrema illamående nu när denna jobbhelgen jag fasat för snart är över, eller om jag har sådan tur att det kanske lättat för gott!
    Fy fan! Hur orkar du jobba när det är så?
    Jag är ny på jobbet och tycker det känns jätte jobbigt att inte kunna jobba alls just nu. Hoppas ju på att det lättar snart så man iaf kan göra något på dagarna så tiden går lite fortare :-P
  • FrökenMp
    marretiin skrev 2016-11-27 15:37:13 följande:

Ja dit är d långt så har inget inbokat men om 12-13 veckor borde d bli

Ja ok :) samma här. I slutet av januari för oss:)
Svar på tråden BF JULI 2017