• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Lillkickan

Hej. BF 12 juli, just nu v 7+2, första graviditeten. Denna veckan började illamåendet, men har hållit det i schack de senaste dagarna med hjälp av Postafen och Seaband.

• FrökenMp

Har ni provat kolla kön enligt den kinesiska graviditetskalendern??

Jag och några vänner satt och provade idag på folk vi känner

som nyligen fått barn och det stämde på ALLA! Hela fem bebisar stämde det på. Helt sjukt ju!!

Själv ska vi få en liten kille enligt den kalendern så vi får se i januari om det stämmer haha:)

• GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2016-11-26 15:15:04 följande:

som nyligen fått barn och det stämde på ALLA! Hela fem bebisar stämde det på. Helt sjukt ju!!

Själv ska vi få en liten kille enligt den kalendern så vi får se i januari om det stämmer haha:)

Japp, jag har kollat. Det stämde på mina två andra barn..det var killar. Enligt den nu ska det bli en tjej, men det är jag tveksam till...tror ju på en kille igen....
  • GrönaDruvan

Någon som har ont i magen? Jag har sjukt ont i magen..inte "tjejmagen" utan ovanför. Nedanför revbenen och en bit ner. Gör sjukt ont när jag trycker där. Någon som känner igen sig? Nästan så jag blir orolig... Haft det ett dygn snart..

• M OCH M
    elinos01 skrev 2016-10-28 11:06:22 följande:

Någon mer som plussat med BF i juli? :D

jag har bf den 23 juli 2017
  • M OCH M
    GrönaDruvan skrev 2016-11-26 16:33:49 följande:
    Japp, jag har kollat. Det stämde på mina två andra barn..det var killar. Enligt den nu ska det bli en tjej, men det är jag tveksam till...tror ju på en kille igen....
    vad är de för kalender och hur kollar man de ?
  • M OCH M
    GrönaDruvan skrev 2016-11-26 16:38:24 följande:

Någon som har ont i magen? Jag har sjukt ont i magen..inte "tjejmagen" utan ovanför. Nedanför revbenen och en bit ner. Gör sjukt ont när jag trycker där. Någon som känner igen sig? Nästan så jag blir orolig... Haft det ett dygn snart..

vad är de för kalender och hur kollar man de?
  • Leeandra
    FrökenMp skrev 2016-11-26 15:15:04 följande:

Den kinesiska kalendern har haft rätt om alla mina barn utom mina tvillingar som blev en av varje . Det kanske finns en tvillingkalender också. Den här gången ska det vara en flicka enligt kalendern fast hittills känns det som en pojke.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-11-26 16:38:24 följande:

Det händer ju mycket med kroppen i början och alla hormoner ställer ju till det en hel del med matsmältningen så det kan ju vara något sådant. Hoppas det går över snart.
Svar på tråden BF JULI 2017