• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

• Svar på tråden InviMed
  • Lilly2013
    Liljja skrev 2017-04-04 21:38:30 följande:
    Halloj Lilly2013!

Satte in 2 st ägg i mitten av mars och lämnade blodprov för HCG 2 veckor senare. Vi är gravida :) 
    Men jag tar det lite lugnt med att vara allt för glad. Har varit med om en del missfall. Så nu går jag och tar HCG för att se att det ökar. Än så länge gör det det. Så det är bara att hoppas. Hur går det för dig ?

Hälsningar A
    Hej!
    Har inte varit inne på ett tag så jag har ju missat detta. Va roligt. Grattis.
    Har du haft missfall med ÄD oxå..??
    Jag tror allt kommer gå bra, det är er tur nu
    .
    Vi har haft lite tråkigheter här med en svärfar som gick bort så vi valde att ta en liten paus.
    Men vi är snart igång igen.
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2017-04-08 23:43:27 följande:

Tänkte tala om att jag är Gravid !

Åh det är ju fantastiskt. På första försöket. Grattis.
  • Liljja
    Lilly2013 skrev 2017-04-09 09:20:39 följande:
    Hej!
    Har inte varit inne på ett tag så jag har ju missat detta. Va roligt. Grattis.
    Har du haft missfall med ÄD oxå..??
    Jag tror allt kommer gå bra, det är er tur nu
    .
    Vi har haft lite tråkigheter här med en svärfar som gick bort så vi valde att ta en liten paus.
    Men vi är snart igång igen.
    Tack snälla! Inga missfall med ÄD utan varit med egna ägg. Så får hoppas att den lille vill stanna men det är nervöst. När man fått redan på HCG-nivån så är man superglad i några dagar tills man ska göra nästa och man blir så nervös.

Jag beklagar ang din svärfar, klokt att ta en paus. Vi hörs ev framöver.

Kram A 
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-04-08 23:43:27 följande:

Tänkte tala om att jag är Gravid !

Grattis UndrandeSökare! Så roligt.
    Vi är oxå positiva :) Tack för ditt tips att dubbla Prednisolon-dosen. Kanske var det det eller kanske inte. Man har ju ingen aning.
    Kram A
  • UndrandeSökare

Lilja - roligt att höra att du också plussat.

Var detta första ÄD för dig/er eller hur många har ni gjort nu? Om du gjort ÄD och bara minus tidigare och nu plus med 10mg pred så tror jag att det var rätt dos av pred som var nyckeln. Jag har sett samma sak hända hos andra med minus som sen testat 10mg pred och plussat !

• Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-04-09 21:44:01 följande:

Lilja - roligt att höra att du också plussat.

Var detta första ÄD för dig/er eller hur många har ni gjort nu? Om du gjort ÄD och bara minus tidigare och nu plus med 10mg pred så tror jag att det var rätt dos av pred som var nyckeln. Jag har sett samma sak hända hos andra med minus som sen testat 10mg pred och plussat !

Vårt fjärde försök. Tredje försöket plussade jag men hcg gick ner efter ca en vecka.
    Hur många har du gjort ? Var det första ?
  • Greta321

Hej, vi har gjort äggdonation i Polen, Gdynia, Invimed, i januari 2017 och nu är jag i vecka 17 +4. Det lyckades på första försöket. De satte in två embyon men blev ett barn som vi ville. Vi har tidigare ett barn med IVF, landstinget född 2012, därefter gjorde vi sex ivf ( fick ett embryo till frysen en gång) med mina ägg i Sverige, IVF-kliniken, som inte blev någon graviditet alls. Jag tyckte det var lite jobbigt att åka fram och tillbaka till Gdnask några gånger under kort tid men nu är det ju värt allt. Tyckte också att läkarna på kliniken lite barska men tänker inte på det så mycket heller nu. Det problem vi haft tros vara min låga äggreserv som var 0,32 redan innan vi fick vår dotter 2012. Jag fyllde 43 i mars i år.

Svar på tråden InviMed