• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

God bless skulle det stå ovan. Tack autokorrekt hehe.

Ni sonhar pojkar - vad va födelsevikten och vad vägde de på 6-veckorskontrollen?

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-12-05 18:08:03 följande:

God bless skulle det stå ovan. Tack autokorrekt hehe.

Ni sonhar pojkar - vad va födelsevikten och vad vägde de på 6-veckorskontrollen?

Födelsevikt: 4170. 5 v 1 dag: 5760 gram. 6 v 6 dagar: 6320. Med andra ord STOR pojke.
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-12-05 17:31:56 följande:

Sån var han också innan "mum of the year" härdade honom. XD

Haha okej!
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-12-05 10:55:46 följande:

Eagle - svarade på snap men svärt att ha ett samtal där, glömmer vad vi skrivit. Men tog du medicinen sen? Har du fått prata med nån? Du har rätt att prata med psykolog, jag läste på nhs hemsida och skickade länk för några veckor sen. Stå på dig så du får prata med nån det är jätteviktigt. Du ska inte behöva må så här dåligt. Stor kram <3

Hej, nej har inte tagit medecin... vågar inte... fick referal till psykolog men orkar inte gå känns ingen idé :( vissa dagar mår jag bättre...

jag mår som sämst de dagarna jag inte fått ngn sömn trots att bebis sover :( som igår natt...
  • GästenT

Fortfarande inga panikskrik med ont i magen, däremot slemmig igen på kvällen i söndags efter chokladen jag åt men det är borta igen. Hoppas det håller i sig!

MEN! Hon har verkligen fått för sig att vägra sova!! Dag som natt! Mycket gnäll och övertrött gråt men inget fungerar, hon vägrar komma till ro. Kan det bli så under det där utvecklingssprånget?

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-12-06 15:07:36 följande:

Fortfarande inga panikskrik med ont i magen, däremot slemmig igen på kvällen i söndags efter chokladen jag åt men det är borta igen. Hoppas det håller i sig!

MEN! Hon har verkligen fått för sig att vägra sova!! Dag som natt! Mycket gnäll och övertrött gråt men inget fungerar, hon vägrar komma till ro. Kan det bli så under det där utvecklingssprånget?

Ja det tror jag verkligen. Hur långt är drt från bf nu? Inte födelsen utan bf alltså.

Min lilla var ju superorolig på kvällarna och det var då jag skrev här inne en del om övertröttheten. I efterhand tror jag nog det var språnget. Men då kunde han bara somna uppe på mig. Han panikskrek 1-2 timmar varje kväll i 3-4 dagar. Ksnske inte låter så länge men han har aldrig gallskrikit så varken före eller efter. Dessutom klöste han pappa och var helt galen när han försökte ta honom. Dessutom började han gråta med riktiga tårar under en av de kvällarna och läste sen att det var en del av utvecklingssprpnget. Totalt var han lite "klängig" och orolig i en vecka ungefär men det var 3 dagar som var värst. Särskilt på kvällarna.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-12-06 16:41:08 följande:

Ja det tror jag verkligen. Hur långt är drt från bf nu? Inte födelsen utan bf alltså.

Min lilla var ju superorolig på kvällarna och det var då jag skrev här inne en del om övertröttheten. I efterhand tror jag nog det var språnget. Men då kunde han bara somna uppe på mig. Han panikskrek 1-2 timmar varje kväll i 3-4 dagar. Ksnske inte låter så länge men han har aldrig gallskrikit så varken före eller efter. Dessutom klöste han pappa och var helt galen när han försökte ta honom. Dessutom började han gråta med riktiga tårar under en av de kvällarna och läste sen att det var en del av utvecklingssprpnget. Totalt var han lite "klängig" och orolig i en vecka ungefär men det var 3 dagar som var värst. Särskilt på kvällarna.

Hon föddes ju på sitt bf så är enkelt räknat ändå. ;) 5+1 idag. Har hållt på några dagar men värre igår och idag. Hela dagarna vägrar hon sova mer än 5-20min någon enstaka gång. Och då är det på mig medan jag bär henne på axeln. Inte ens bärsjal duger. Så nu är hon så övertrött att hon bara skriker men inte "ont i magen skrik" och hon ser helt förstörd ut stackarn. Känner mig som en lagom dålig förälder som inte kan få mitt barn att sova.

Jo jag har den appen. tyckte dock inte totalvägran att sova stod med? Eller missade jag det kanske? :)
  • Loppan84

Har ju skrivit hör innan om att lille plutten inte är sånglad i mössor. Kan säga att det var en som var förbannad idag när jag skulle ta foto till julkort i denna utstyrseln Fick några fina till slut då. Stackars barn, hoppas inte detta blir ett trauma mot tomteluvor senare

• Loppan84

Här har han gett upp att få av mössan. Ok mamma ta din förbannade bild då. Bless <3

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend